تصویری ندارد

کتاب مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

 مولف/مترجم: محمد شناسه (Mohammad Shenasa) و همکاران  دسته: کتاب علوم پزشکی  ناشر: کاردیوتکست  سال انتشار: 2018  شابک: 978-1-942909-21-7  تعداد صفحات: 862  قیمت: رایگان  زبان: فارسی  کد ترجمه: TPC400-ECG003  سایز فایل: 42.3 مگابایت  Tags: آموزش نوار قلبالکتروکاردیوگرافی سریعالکتروکاردیوگرامتفسیر نوار قلبکیس های نوار قلب |  خرید/دانلود کتاب
 شرح:

عنوان فارسی:      مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

عنوان انگلیسی:    ECG Masters’ Collection


دانلود کتاب اورجینال یا سفارش ترجمه کتاب کلکسیون برتر EKG : برگرفته از اساتید برتر جهان (ECG Masters’ Collection: Favorite ECGs from Master Teachers Around the World) از انتشارات ترجمک

نویسنده: محمد شناسه (Mohammad Shenasa) و همکاران

ناشر: کاردیوتکست (Cardiotext Publishing)

واژه های کلیدی:

بیماری های قلب – تشخیص (Heart Diseases–diagnosis)، الکتروکاردیوگرافی (Electrocardiography)، همودینامیک (Hemodynamics)، سئوالات امتحان (Examination Question)، گزارشات موردی (Case Reports)

دانلود کتاب فارسی فراگیری تفسیر نوار قلب در 24 ساعت

مقدمه ای بر کتاب مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

دیدن انتشار این مجموعه‌ از ECG های مبتنی بر گزارش موردی از “اساتید برتر” در الکتروکاردیوگرافی و الکتروفیزیولوژی هیجان‌انگیز است. این مجموعه هم برای کارآموزان و افراد مبتدی و هم متخصصان در الکتروکاردیوگرافی و افراد با تجربه قابل استفاده است. موارد بسیار مهمی در سراسر کتاب وجود دارد و توضیحات و تفاسیر مبتنی بر فیزیولوژی و تحلیل بردار بنیادی است. ارتباط بالینی با فرمت کیس آشکار می شود. گروه برجسته ویراستاران با سازماندهی متن در تقسیم بندی آن به بخش های متمرکز کار فوق العاده ای انجام داده اند تا سهولت مرور و ارزش آموزشی را به حداکثر برسانند. نوار قلب ها مشخصاً توسط مجموعه‌ای از برترین متخصصان تهیه شده است. نوارهای با ارزش و باورنکردنی این ابزار ساده و در عین حال ظریف برای تشخیص و تعیین موضع آریتمی‌ها و تشخیص الگوهای ECG علامت‌دار مرتبط با سندرم‌های آریتموژنیک منحصر به فرد تعیین‌شده ژنتیکی و اکتسابی مفید است.

این کتاب‌ها باید به‌عنوان مرجعی مهم استفاده شود و من تضمین می‌کنم که برای دهه‌های آینده نیر از قفسه‌ها خارج نخواهد شد. کیس ها نادر و ارزشمند هستند و حتی کسانی که علاقه اندکی به ECG 12 لید و مراقبت از بیماران مبتلا به آریتمی قلبی دارند باید از آنها لذت ببرند. طرفداران واقعی ECG از این تجربه شگفت زده خواهند شد.

چرا کتاب مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

پدر الکتروکاردیوگرافی ویلم آینتهوون (1860-1927) است که برای اولین بار در سال 1902 اولین نوار قلب انسان را در دانشگاه لیدن، هلند، جایی که قبلا تدریس می کرد، ثبت کرد. او در سال 1924 جایزه نوبل را برای اختراع بزرگ خود دریافت کرد. از آن زمان، ECG متخصصان قلب را مجذوب مقدار اطلاعاتی که می توان به دست آورد، کرده است. برخی از این الکتروکاردیوگرافر‌های مشهور مانند آلفرد پیک و ریچارد لانگندورف تعدادی از پدیده‌ها مانند «رسانایی پنهان» یا «بلاک شاخه‌ای وابسته به تاکیکاردی/برادیکاردی» را توصیف کرده‌اند که بعداً با استفاده از الکتروفیزیولوژی تهاجمی درست تشخیص داده شد. نسل من خوش شانس است که با برخی از آنها آشنا شده و از آنها یاد گرفته است. ویراستاران این مجموعه استادان ECG، تاکید کرده اند که ECG علیرغم پیشرفت های انجام شده، ابزاری ارزشمند برای پزشکان باقی می ماند. در زمینه آریتمی این مشارکت، با مشارکت متخصصان از سراسر جهان، برای پزشکان، همکاران متخصص قلب و عروق و همه کسانی که در مدیریت بیماران آریتمی قلبی نقش دارند، بسیار مفید خواهد بود.

این کتاب دو جلدی مجموعه ساده ای از نوار قلب نیست. در واقع گزارشی از موقعیت های بالینی است که در آن ECG تشخیص را هدایت می کند، انتخاب آزمایش های مناسب را مشخص کرده و به درمان مناسب منجر می شود. موارد ارائه شده نادر یا غیرعادی نیستند و نمایانگر پیکربندی بالینی هستند که متخصصان قلب و پزشکان در فعالیت روزانه خود با آن مواجه خواهند شد – و به نظر من این به ارزش آموزشی این کتاب ها می افزاید. خواندن نوار ECG در زمینه بالینی آنها بسیار جالب و لذت بخش تر است.

حوزه آریتمی های قلبی با پیشرفت های عمده ای که در چهار دهه اخیر در درک بهتر مکانیسم های تاکیکاردی به دلیل ظهور ضبط های داخل قلب، الکتروفیزیولوژی بالینی تهاجمی، فرسایش و تکنیک های جدید نقشه برداری انجام شده است، غنی شده است. من شک ندارم که نویسندگان موفق شده اند مجموعه ای جالب، لذت بخش و مفید از موقعیت های بالینی را در اختیار خواننده قرار دهند که در آن تفسیر صحیح ECG نقش عمده ای داشته است.

معرفی کتاب مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

هر سال چندین کتاب جدید یا ویرایش های جدید در زمینه الکتروکاردیوگرافی یا همان نوار قلب منتشر می شود. از زمان اختراع الکتروکاردیوگرام (ECG) توسط ویلم آینتهوون تقریباً 110 سال پیش، ECG به رایج ترین تست مورد استفاده در سراسر جهان تبدیل شده است و استفاده از آن همچنان در حال افزایش است. جامعه پزشکی متعاقباً از ECG برای تشخیص بسیاری از بیماری‌های قلبی و غیر قلبی، از ایسکمی حاد و انفارکتوس از یک سو تا آریتمی‌ها، از سوی دیگر، دانش فراوانی به دست آورده است. علاوه بر این، ECG اولین گام در ارزیابی بیمارانی است که به بخش اورژانس می‌رسند، زیرا نتایج بلافاصله در دسترس هستند. به همین ترتیب، ECG به عنوان یک آزمایش غربالگری برای ورزشکاران استفاده شده و همچنین برای شناسایی بیمارانی که در معرض خطر بالای آریتمی و مرگ ناگهانی قلبی هستند، استفاده می شود.

علیرغم ظهور سایر روش‌های تصویربرداری، ECG یک تست تشخیصی معیار باقی می‌ماند و بخشی جدایی‌ناپذیر از یک الگوریتم طبقه‌بندی خطر در تقریباً همه دستورالعمل‌های رشته‌های پزشکی است.

از زمان موفقیت این کتاب در سال 2015، کتاب راهنمای چالش‌های معاصر ECG، بسیاری از همکاران و دوستان ما را تشویق کردند که مجموعه‌ای از ECGها را ارائه کنیم. بنابراین، ما از مشهورترین پزشکان از سراسر جهان که ECG را می خوانند و تفسیر می کنند (به عنوان مثال، الکتروکاردیوگراف ها) دعوت کرده ایم تا روشنگرترین نمونه های خود را ارائه دهند. ما همچنین از آنها خواستیم که تفسیر خود از یافته های ECG را با منابع مناسب و به روز درج کنند. همه نوار ها به خوبی شرح داده شده است. علاوه بر این، ما پیشنهاد کردیم سوالاتی در رابطه با ECG و بحثی که این کتاب ها را برای کارآموزان در تمام سطوح مفید می کند برای خوانندگان ارائه شود.

اگرچه موضوع اصلی این دو جلد الکتروکاردیوگرافی است، تکنیک‌های تصویربرداری دیگری برای اعتبار بخشیدن به تفاسیر نویسندگان مورد بحث قرار گرفته‌اند. از اینکه همه همکاران ما به اتفاق آرا دعوت ما را پذیرفته اند و بهترین موارد خود را ارائه کرده اند، نهایت سپاس را داریم.

کیس ها بر حسب موضوع الکتروکاردیوگرافی و آریتمی مرتب شده اند. حوزه های تمرکز شامل نوار قلب سندرم های ارثی آریتمی، ECG های ورزشی و ECG در بیماری های مادرزادی قلبی است. همچنین در مورد معیارها/نشانگرها و سندرم های جدید ECG مربوط به کانالوپاتی های اخیراً کشف شده مانند سندرم بروگادا، سندرم رپلاریزاسیون زودرس و موارد مشابه بحث شده است. ما مطمئن هستیم که این مجموعه ECG از استادان الکتروکاردیوگرافی از سراسر جهان برای پزشکان در بسیاری از زمینه‌های پزشکی مفید و دارای ارزش آموزشی است. ما معتقدیم این مجموعه منحصر به فرد شبیه دریافت یک مجموعه هنری اصلی از لوور یا موزه هنر متروپولیتن است که باید به عنوان موزه ECG در قفسه همه باشد.

فهرست اسامی اختصاری

سندرم حاد کرونری ACS Acute Coronary Syndrome
فیبریلاسیون دهلیزی AF Atrial Fibrillation
مسیر جانبی (فرعی) AP Accessory Pathway
انقباض زودرس دهلیزی APC Atrial Premature Contraction
مدت پتانسیل عمل APD Action Potential Duration
کاردیومیوپاتی/دیسپلازی آریتموژنیک بطن راست ARVC/D Arrhythmogenic Right Ventricular Cardiomyopathy/Dysplasia
تاکی کاردی دهلیزی AT Atrial Tachycardia
تاکی کاردی گرهی برگشت مجدد دهلیزی بطنی AVNRT Atrioventricular Nodal Reentrant Tachycardia
تاکیکاردی برگشت مجدد دهلیزی-بطنی AVRT Atrioventricular Reentrant Tachycardia
دسته شاخه BB Bundle Branch
بلوک دسته شاخه BBB Bundle Branch Block
سندرم بروگادا BS Brugada Syndrome
بیماری عروق کرونر CAD Coronary Artery Disease
نارسایی احتقانی قلب CHF Congestive Heart Failure
طول سیکل CL Cycle Length
پیس میکر دوحفره ای DDD Dual-Chamber Pacing
پس دپلاریزاسیون زودرس EADs Early  Afterdepolarizations
نوار قلب ECG Electrocardiogram
کسر تخلیه ای EF Ejection Fraction
کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک HCM Hypertrophic Cardiomyopathy
سیستم هیس-پورکنژ HPS His-Purkinje System
ریت قلب HR Heart Rate
کاردیوورتر-دفیبریلاتور کاشتنی ICD Implantable Cardioverter-Defibrillator
دهلیز چپ LA Left Atrial
انحراف محور به چپ LAD Left Axis Deviation
بلوک فاسیکولار قدامی چپ LAFB Left Anterior Fascicular Block
دسته شاخه چپ LBB Left Bundle Branch
بلوک دسته شاخه چپ LBBB Left Bundle Branch Block
سندرم QT طولانی LQTS Long QT Syndrome
بطن چپ LV Left Ventricle
کسر تخلیه ای بطن چپ LVEF Left Ventricular Ejection Fraction
هیپرتروفی بطن چپ LVH Left Ventricular Hypertrophy
مجرای سرریز بطن چپ LVOT Left Ventricular Outflow Tract
انفارکتوس میوکارد MI Myocardial Infarction
تصویربرداری تشدید مغناطیسی MRI Magnetic Resonance Imaging
یک بار در روز OD Once Daily
تاکیکاردی متقابل ارتودرومیک ORT Orthodromic Reciprocating Tachycardia
ضربان زودرس دهلیزی PABs Premature Atrial Beats
انقباض زودرس دهلیزی PAC Premature Atrial Contraction
شکل دائمی تاکی کاردی متقابل جانشکنال PJRT Permanent Form Of Junctional Reciprocating Tachycardia
ورید ریوی PV Pulmonary Vein
انقباض زودرس بطنی PVC Premature Ventricular Contraction
جداسازی ورید ریوی PVI Pulmonary Vein Isolation
دهلیز راست RA Right Atrial
دسته شاخه راست RBB Right Bundle Branch
بلوک دسته شاخه راست RBBB Right Bundle Branch Block
بطن راست RV Right Ventricle
راس بطن راست RVA Right Ventricular Apex
هیپرتروفی بطن راست RVH Right Ventricular Hypertrophy
مجرای سرریز بطن راست RVOT Right Ventricular Outflow Tract
مرگ قلبی ناگهانی SCD Sudden Cardiac Death
سندرم QT کوتاه SQTS Short QT Syndrome
ریتم سینوسی SR Sinus Rhythm
تاکی کاردی فوق بطنی SVT Supraventricular Tachycardia
torsades de pointes TdP Torsades De Pointes
فیبریلاسیون  بطنی VF Ventricular  Fibrillation
تاکیکاردی بطنی VT Ventricular Tachycardia
تاکی کاردی کمپلکس پهن WCT Wide Complex Tachycardia
سندرم ولف – پارکینسون – وایت WPW Wolff–Parkinson–White Syndrome

فهرست مندرجات کتاب مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

بخش 1- مقدمه ای بر تفسیر الکتروکاردیوگرام

بخش 2- اختلالات هدایتی: بیماری گره سینوسی/سندرم سینوس بیمار، اختلالات هدایت AV، بلوک‌های AV، بلوک‌های دسته شاخه و بلوک های فاسیکولار

بخش 3- پدیده های متفرقه: هدایت پنهان، سوپر ناهنجاری ها، هدایت ناهنجار، انقباضات زودرس دهلیزی و بطنی (PAC و PVC)

بخش 4 سندرم های پیش تهییج

بخش 5 رپولاریزاسیون زودرس (الگوی ECG و سندرم)

بخش 6 سندرم QT طولانی و کوتاه

  1. سندرم QT طولانی
  2. سندرم QT کوتاه
  3. Torsades de Pointes
  4. سایر پروآریتمی ها

بخش 7- سندرم بروگادا

بخش 8 آریتمی های کمپلکس QRS باریک

  1. تاکیکاردی سینوسی نامناسب
  2. تاکیکاردی بازگشتی گره سینوسی
  3. Cتاکیکاردی دهلیزی / فلوتر دهلیزی
  4. تاکیکاردی گرهی برگشت مجدد دهلیزی بطنی
  5. تاکیکاردی برگشت مجدد دهلیزی-بطنی
  6. فیبریلاسیون دهلیزی
  7. ریتم های جانکشنال

بخش 9- آریتمی های کمپلکس پهن

  1. تاکیکاردی / فیبریلاسیون بطنی
  2. تاکیکاردی فوق بطنی (SVT) با بلوک شاخه ای (BBB)
  3. تاکیکاردی از پیش تحریک
  4. ریتم ایدیوونتریکولار

بخش 10- ایسکمی و انفارکتوس

بخش 11- اختلالات الکترولیت، مواد دارویی و تفریحی

بخش 12- ریتم های پیس میکر و عیب یابی دستگاه

بخش 13- نارسایی قلبی، هیپرتروفی بطن چپ و کاردیومیوپاتی

  1. دیسپلازی/کاردیومیوپاتی آریتموژنیک بطن راست (ARVD/C)
  2. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (HCM)
  3. کاردیومیوپاتی متسع (DCM)
  4. شاگاس
  5. کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو (استرس)
  6. کاردیومیوپاتی غیر فشرده
  7. پریکاردیت
  8. سایر کاردیومیوپاتی ها

بخش 14- بیماری های مادرزادی قلب

بخش 15- ملاحظات خاص: سن، نژاد، جنسیت و ورزشکاران

بخش 16- سنکوپ و عیب یابی ECG

ضمیمه

دانلود و ترجمه کتاب مجموعه برتر الکتروکاردیوگرام

لینک ثبت سفارش ترجمه این کتاب در انتهای صفحه آمده است. این کتاب 862 صفحه می باشد و می توانید با پرداخت شش میلیون و هشتصد و نود و شش هزار تومان کتاب را به نام خود منتشر کنید. پلن پریمیوم ترجمه کتاب دانشگاهی ترجمک به طور مختصر به صورت زیر می باشد:

پس از ثبت سفارش ترجمه کتاب ، اپراتور سایت با شما تماس گرفته و ملزومات و توقعات شما از این همکاری را بررسی می کند. سپس یک نسخه قرارداد ترجمه و چاپ کتاب را برای شما ارسال می کند. پس از امضاء و برگرداندن فرم قرارداد، پروژه ترجمه کتاب شروع می شود.

پس از اتمام ترجمه مقدماتی، یک نسخه برای ویرایش و تایید برای کاربر ارسال می شود. سپس مراحل روند چاپ کتاب شامل ویراستاری، بازبینی، حروفچینی، طراحی جلد کتاب انجام می شود. همزمان نسخه pdf کتاب تهیه شده و برای گرفتن شابک و فیپا اقدام می شود.

پس از دریافت مجوزهای رسمی، اقدامات DRM به عمل آمده و کتاب به نام شما و به صورت نسخه الکترونیک (ایبوک) منتشر می شود.