Press "Enter" to skip to content

روند مدیریت حقوق دیجیتال

روند مدیریت حقوق دیجیتال کتاب های ترجمکروند مدیریت حقوق دیجیتال: کپی رایت چیست؟ مالکیت هوشی اثر چیست؟ چگونه قوانین کپی رایت یا مالکیت هوشی و مادی کتاب حفظ می شود؟ حقوق دیجیتال چیست؟ مدیریت حقوق دیجیتال چیست؟ DRM چیست؟ چگونه مدیریت حقوق دیجیتال اعمال می شود؟ انواع مدیریت حقوق دیجیتال کدام است؟ OCR چیست؟ چگونه مدیریت حقوق دیجیتال کتاب الکترونیک استفاده می شود؟ قوانین مربوط به مدیریت حقوق دیجیتال کدام است؟ اینها سئوالاتی است که در رابطه با DRM پرسیده می شود و در این مقاله تا حدودی پاسخ داده می شود.

مدیریت حقوق دیجیتال

مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) به حفظ حقوق مادی و معنوی اثر یا محتوایی اطلاق می شود که بصورت دیجیتال در اختیار مخاطبان قرار داده می شود. از آنجایی که در تعاملات دیجیتال، مدرک و سند فیزیکی دال بر تعامل وجود ندارد، هر گونه ارتباط الکترونیک و دیجیتال بار حقوقی به خود می گیرد. بنابراین در راستای حفظ حقوق نویسندگان و مترجمان و همچنین خود شرکت؛ انتشارات ترجمک در کتاب های عرضه شده خود کد مدیریت حقوق دیجیتال را به همراه فایل جاواسکریپت پیگیری کتاب ها درج نموده است. کاربران با خرید کتاب موافقت می کنند که آدرس IP آنها به همراه کد DRM کتاب به سرور انتشارات ترجمک انتقال یابد و مبنای حقوقی پیدا کند. در صورتی که سوء استفاده از کتاب ها به هر شکلی محرز گردد، کلیه ارتباطات دیجیتال و الکترونیک انتشارات ترجمک با مشتریان خود (از ثبت نام در وبسایت تا ارتباطات تلفنی و پیام های رسانه های اجتماعی) ارزش حقوقی پیدا می کند.

کاربران ترجمک با خرید کتاب ها می پذیرند که در صورت محرز شدن نقض حقوق انتشارات ترجمک توسط آنها، کلیه خسارات انتشارات ترجمک را به طور تمام و کمال و به صلاحدید مدیریت انتشارات ترجمک پرداخت نمایند. این خسارات راساً توسط مدیریت و هیئت داوری انتشارات ترجمک تعیین شده و مشتری خاطی حق هر گونه ابراز نظر، درخواست داوری، اقدام حقوقی یا اعتراضی را با تکثیر بدون مجوز اموال انتشارات ترجمک از خویش صلب می نماید و پرداخت خسارت تعیین شده توسط انتشارات ترجمک را به صورت تمام و کمال می پذیرد.

حق چاپ، تکثیر و انتشار

تمامی حقوق منتج از مطالب منتشر شده توسط شرکت انتشاراتی ترجمک با پروانه نشر شماره 15032 وزارت ارشاد اسلامی (که من بعد سایت یا ترجمک نامیده می شود) انحصاراً متعلق به انتشارات ترجمک می باشد. این مطالب در جمهوری اسلامی ایران تهیه، ترجمه و تدوین شده است. هیچ بخشی از این وبسایت قابل نسخه برداری، کپی، انتشار، انتقال یا استفاده به هر شکل و طریقی (غیر از استفاده فردی و مقاصد آموزشی) و توسط فرد خریدار؛ و به هیچ شکلی، چه الکترونیک، مکانیکی، الگو برداری، ضبط یا تکثیر نیست. تمامی محتوای موجود در این وبسایت از متون آموزشی، متون سرگرمی، متون علمی، معرفی ها و بیوگرافی ها گرفته تا تصاویر و نقاشی ها، الگو و قالب سایت همگی تابع قانون حمایت حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان و ناشران جمهوری اسلامی می باشند (مصوب دوازده اسفند 1365 یا بعد از آن)، و بهره برداری اقتصادی و انتشار آنها به هر شکلی ممنوع است. هر گونه استفاده اقتصادی اعم از فروش مستقیم یا غیر مستقیم، تغییر شکل یا تغییر تکنولوژی، نسخه برداری و ویرایش که منجر به فایده مالی برای شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی گردد، بطور انحصاری و قاطع ممنوع است.

روند مدیریت حقوق دیجیتال

قابل توجه کاربران

تمامی مطالب منتشر شده در این وبسایت دارای پایه و مرجع علمی بوده و توسط صاحبنظران حوزه محتوای مزبور تهیه، ترجمه و تدوین شده است. ناشر این مطالب (وبسایت ترجمک) این حق را برای خود محفوظ می دارد که در هر زمانی و به هر شکلی که اقتضاء کند، مطالب را ویرایش، حذف یا اضافه نماید. تمامی مطالب منتشر شده در این وبسایت، اعم از متن، عکس، اسلاید، کتاب الکترونیک و هر محتوای موجود تنها به جهت گسترش علم و دانش منتشر شده است، طریقه استفاده کاربران و نوع کاربری شخصی یا آموزشی که دارند، تابع مسئولیت خودشان می باشد. وبسایت ترجمک هیچگونه مسئولیتی در قبال طریقه استفاده از مطالب موجود این کتاب ها و بخصوص کتاب های گروه علوم پزشکی نمی پذیرد.

محتوای موجود کتاب ها و مطالب وبسایت به معنی توصیه، تجویز یا اقدام درمانی یا تشخیصی و یا فنی و مهندسی خاصی نیست. در صورت برخورد با مشکل لطفاً به متخصص امر مراجعه کنید و از آنها توصیه بگیرید. مطالب وبسایت ترجمک صرفا جنبه آموزشی دارد و جایگزین هیچ روش تشخیصی یا درمانی اصلی یا بدیل نیست. هرگونه مسئولیت وخامت اوضاع، دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی، عدم رفع علائم و غیره به عهده کاربر می باشد و وبسایت ترجمک در این رابطه هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد. در صورت برخورد با مشکل لطفاً فورا با شماره 119 مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید و از اطلاعات موجود در وبسایت ترجمک یا کتاب های عرضه شده به عنوان مرجع درمانی استفاده نکنید.

انتشارات ترجمک به هیچ وجه تست خاص، رویه درمانی، تشخیص یا داروهای معرفی شده در کتاب ها را به عنوان مرجع درمانی معرفی یا توصیه نمی کند. استفاده از مطالب منتشر شده توسط دست اندرکاران سایت ترجمک به هیچ وجه ضامن مسئولیتی برای دست اندرکاران سایت چه به صورت فردی یا گروهی نمی باشد.

این وبسایت یک سانتر عرضه مطالب و محتوای دانشگاهی و آموزشی است. بنابراین ممکن است حاوی عکس یا مطالبی باشد که برای خردسالان و افراد زیر سن قانونی مناسب نباشد. لطفاً در صورتی که به سن قانونی نرسیده اید، از رجوع و استفاده از کتاب های دانشگاهی انتشارات ترجمک و بخصوص کتاب های گروه علوم پزشکی و اختصاصاً کتاب های گروه تخصصی زنان و زایمان و ادراری تناسلی خودداری کنید. انتشارات ترجمک هیچگونه مسئولیتی را در قبال فرزندان و عزیزان زیر سن قانونی نمی پذیرد.

کتاب های عرضه شده در وب سایت انتشارات ترجمک حاصل ترجمه و تدوین صاحبنظران حوزه محتوا است و انتشارات ترجمک راساً هیچگونه تضمینی در مورد صحت، روایی، کمال، به روز بودن، به موقع بودن یا تناسب مطالب با هیچ تکنولوژی، مکتب فکری، بیماری، رویه تشخیصی یا درمانی ندارد. مطالب صرفا از مراجع مطرح و توسط صاحبنظران حوزه تخصصی محتوای مربوطه تهیه، ترجمه، تدوین و منتشر شده است؛ تعیین صحت و قابل استفاده بودن مطالب به عهده و در مسئولیت خود کاربران است.

مسئولیت های کاربران

  • عدم استفاده از مطالب سایت به غیر از موارد شخصی و آموزشی
  • قبول تعهد اعمال خود در زمان ورود به سایت ترجمک
  • پذیرش مسئولیت حقوقی نقض حقوق صاحبان اثر به طور کامل و در اشد احکام
  • عدم شرکت در هرگونه رفتاری که منجر به نقض قواعد حقوق ناشران و مولفین رسانه های چاپی و برخط شود
  • عدم شرکت در هر گونه رفتاری که منجر به فایده اقتصادی و مالی از طریق انتشار، انتقال یا فروش مطالب وبسایت ترجمک گردد.
  • توزیع، تکثیر یا فروش بدون مجوز کتاب های منتشر شده با آرم انتشارات ترجمک

تذکر:

هرگونه استفاده اقتصادی، انتشار و تکثیر بدون مجوز مطالب وبسایت ترجمک ممنوع بوده و تابع قانون حقوق مولفین، مصنفان، هنرمندان و ناشران جمهوری اسلامی ایران، مصوب سال 1348 و بعد آن می باشد و با خاطی از طریق مراجع قانونی برخورد خواهد شد. لطفاً در صورت نیاز به کپی و تکثیر مطالب سایت، با مدیریت سایت تماس بگیرید و مجوزهای لازم را اخذ نمایید.