تصویری ندارد

مبانی فیزیکی هسته ای و ذرات

 مولف/مترجم: الکساندر بلیوف (Alexander Belyaev) و داگلاس راس (Douglas Ross)  دسته: کتاب فنی و مهندسی  ناشر: انتشارات اسپرینگر  سال انتشار: 2021  شابک: 978-3-030-80116-8  تعداد صفحات: 412  قیمت: رایگان  زبان: انگلیسی  کد ترجمه: TPC400-Phy22  سایز فایل: 9.35 مگابایت  Tags: ترجمه فیزیک هسته ایفیزیک ذراتفیزیک هسته ایمبانی فیزیک هسته ای |  خرید/دانلود کتاب
 شرح:

عنوان فارسی:       مبانی فیزیکی هسته ای و ذرات

عنوان انگلیسی:    The Basics of Nuclear and Particle Physics


دانلود کتاب اورجینال یا سفارش ترجمه کتاب مبانی فیزیک هسته ای و ذرات از انتشارات ترجمک

نویسنده: الکساندر بلیوف (Alexander Belyaev) و داگلاس راس (Douglas Ross)

ناشر: اسپرینگر

معرفی کتاب مبانی فیزیک هسته ای و ذرات

این کتاب برای اولین بار برای درس فیزیک هسته ای و ذرات در مقطع کارشناسی در نظر گرفته شد. ما در مورد تکنیک‌های تجربی اصلی (چه در گذشته و چه در حال حاضر) برای بررسی خواص هسته و ذرات و همچنین توصیف پیشرفت عظیمی که در پیشرفت‌های نظری که این رفتار را توضیح می‌دهند، به بحث می‌نشینیم. ما هر چند به اختصار، آزمایش‌های اساسی را از اواخر قرن نوزدهم تا تاریخ انتشار شرح دادیم که تأثیر بسزایی در توسعه موضوع دارد.

به طور معمول، چنین دوره ای توسط دانشجویان در سال سوم گذرانده می شود. برای پوشش تمام مطالب اصلی مورد نیاز طراحی شده است. تقریباً به طور قطع، مطالب بیشتری از آنچه معمولاً برای یک دوره اصلی مورد نیاز است وجود دارد. برای برخی از فصول، مطالب مکملی که می‌توان بدون آسیب رساندن به جریان باقی‌مانده کتاب حذف نمود را در بخش آخر آورده ایم. فصل آخر تقریباً به طور قطع خارج از محدوده و یک دوره اصلی است و به محتوا اضافه شده است تا خواننده پیشرفت های فعلی در فیزیک ذرات را درک کند.

در کتاب مبانی فیزیکی هسته ای و ذرات، فرض می‌کند که خواننده پایه معقولی در فیزیک کوانتومی، فیزیک اتمی، الکترومغناطیس و فیزیک حرارتی دارد. با این حال، ما انتظار نداریم که خواننده تمام چیزهایی را که در دوره های پیش نیاز آموخته است به خاطر بسپارد و تمام نتایجی که استفاده می شود به صراحت در متن نمایش داده می شود. امید این است که هنگامی که حافظه به این روش تحریک شد، خواننده مطالب مربوطه را به اندازه کافی به خاطر بیاورد که بتواند کاربرد آن را در اینجا دنبال نماید.

از سوی دیگر، کتاب مبانی فیزیک هسته ای و ذرات به گونه ای طراحی شده است که بدون مطالعه مکانیک کوانتومی نسبیتی (مثلاً معادله دیراک)، نظریه میدان کوانتومی یا نظریه گروه، می توان تمام مطالب کتاب را دنبال کرد. اینها موضوعاتی هستند که معمولاً فقط در سطح کارشناسی ارشد گرفته می شوند و بنابراین خارج از محدوده کتابی هستند که برای پوشش اولین دوره فیزیک هسته ای و ذرات طراحی شده است. توضیح مختصری در مورد ایده‌های کیفی نظریه میدان کوانتومی وجود دارد، که باید برای دانشجویان با دانش پایه فیزیک کوانتومی قابل دسترسی باشد، و در موارد بسیار معدودی لازم بوده است که نتایجی را که فقط با استفاده از نظریه میدان کوانتومی می‌توان به دست آورد، نقل کرد. به همین ترتیب، هیچ دانشی از نظریه گروه های رسمی مورد نیاز نیست، اگرچه انتظار می رود که خواننده با مفهوم تقارن و آنچه که این امر برای حالت های کوانتومی نشان می دهد آشنا باشد.

ما در نسبیت خاص از نماد چهار برداری استفاده نمی کنیم. اگرچه بسیاری از عبارات با استفاده از چنین نشانه‌گذاری ساده‌تر بودند، اما همه دانشجویان در اولین دوره نسبیت خاص با این نماد مواجه نمی‌شوند.

سازماندهی کتاب مبانی فیزیکی هسته ای و ذرات

ناگفته نماند که نوشتن کتاب درسی در هر شاخه ای از فیزیک، بدون استفاده از ریاضیات و مشتقات ریاضی غیرممکن است. در این کتاب، مشتقات ریاضی نمایش داده شده در متن اصلی را به مواردی محدود کرده‌ایم که برای پیگیری نظریه پردازی ضروری هستند. مشتقات برخی از نتایج در ضمیمه برخی از فصل ها آمده است. خواننده‌ای که اهمیتی به دنبال کردن چنین رشته‌های ریاضی پایداری نمی دهد، می‌تواند به طور کامل از این پیوست‌ها صرف نظر کند، مشروط بر اینکه آماده باشند نتایج مربوطه را با «ارزش اسمی» آن بپذیرند، بدون اینکه بدانند از کجا آمده‌اند. ضمائم برای خوانندگانی است که مایل به پذیرش نتیجه نیستند مگر اینکه آن را مشتق شده ببینند – یا حداقل یک مشتق کلی را دیده باشند. توجه داشته باشید که برخی از نتایج به دست آمده به طور کلی به نتایج فیزیک کوانتومی یا حرارتی اشاره دارد. مسلماً این پیوست‌ها بسیار مختصر هستند و خواننده ممکن است ترجیح دهد برای یافتن مشتقات دقیق‌تر و جامع‌تر از نتایج، به متون دیگر مراجعه کند.

مانند سایر شاخه های علم، فیزیک هسته ای و فیزیک ذرات شامل مجموعه ای از اصطلاحات فنی است و همچنین از اصطلاحات فنی سایر شاخه های فیزیک استفاده می کنند. معمولاً اولین باری که از یک “اصطلاح فنی” استفاده می شود، به صورت ایتالیک بین کاماهای معکوس نمایش داده می شود. این نشان می دهد که این اصطلاح در واژه نامه گسترده پایان کتاب تعریف شده است. نمونه های بعدی این اصطلاح به صورت عادی حروفچینی می شوند و خواننده می تواند برای یادآوری معنای آن به واژه نامه مراجعه کند. رویکرد مشابهی برای استفاده مکرر از کلمات اختصاری، که اصطلاح رایج فیزیکدانان هسته ای یا ذرات است، اعمال می شود. اولین باری که از یک مخفف استفاده می شود، مجموعه کامل کلمات نشان داده شده توسط مخفف در متن نمایش داده می شود. متعاقباً معمولاً از مخفف بدون توضیح استفاده می شود، اما جدولی از مخفف ها در کتاب وجود دارد. همین امر (عمدتاً در قسمت اول کتاب) در مورد استفاده از نمادهای شیمیایی نیز صادق است. نام عناصر برای اولین بار به طور کامل ظاهر می شود. پس از آن، یک ایزوتوپ داده شده به شکل ACh نوشته می شود، که در آن Z عدد اتمی، A عدد جرمی اتمی و Ch نماد شیمیایی عنصر است. در پایان کتاب نیز جدولی از نمادهای شیمیایی برای تمام عناصر استفاده شده وجود دارد. همه اینها سرعت خواننده را به میزان قابل توجهی کند می کند. این کار به عمد به عنوان روشی موثر برای آشنایی خواننده با اصطلاحات فنی مربوطه، کلمات اختصاری و علائم شیمیایی انجام شده است، به طوری که در نهایت ارجاع به واژه نامه یا جداول پشت کتاب حذف می شود.

هر فصل با خلاصه ای از ویژگی های برجسته فصل به پایان می رسد. این خلاصه ها حداقل هایی را نشان می دهد که خواننده باید از هر فصل برداشت می کرد. این با مجموعه ای از سه تا پنج مسئله (به استثنای فصل آخر) دنبال می شود. درجه دشواری این مسائل بسیار متفاوت است – از درج اعداد در فرمول های ارائه شده در متن گرفته تا مواردی که نیاز به درک کامل مطالب در فصل دارند. همه خوانندگان باید بتوانند حداقل به یک مسئله در هر فصل پاسخ دهند، اما اگر نتوانند همه مسائل را حل کنند، به ویژه پس از اولین خواندن فصل، خواننده نباید ناامید شود. در پایان کتاب برای مسائلی که دارای پاسخ عددی هستند نیز راه حل هایی ارائه می دهیم.

بخش های کتاب مبانی فیزیک هسته ای و ذرات

مقیاس‌های انرژی‌، حرکات، جرم‌ و فاصله هسته‌ای و فیزیک ذرات، چندین برابر کوچک‌تر از سیستم واحدهای استاندارد بین‌المللی (SI) هستند. بنابراین برای فیزیکدانان هسته ای و ذرات معمول است که از واحدهای هسته ای استفاده کنند که در آنها انرژی ها بر حسب MeV، گشتاورها بر حسب MeV/c، جرم ها بر حسب MeV/c2 و فاصله ها با فرمی اندازه گیری می شود. این واحدها و ارتباط آنها با واحدهای SI در قسمتی از واحدها در ابتدای کتاب توضیح داده شده است. متخصصان تجربی ذرات تمایل دارند در واحدهای cgs (سانتی متر، گرم و ثانیه بر خلاف متر، کیلوگرم و ثانیه) کار کنند – به طوری که در فصل 14 از سیستم cgs استفاده می کنیم.

فیزیکدانان نظری ذرات تمایل دارند از “واحدهای طبیعی” استفاده کنند که در آن ثابت پلانک کاهش یافته و سرعت نور در خلاء برابر با واحد تنظیم شده است. این امر بسیاری از عبارات مورد استفاده در فیزیک ذرات را بسیار ساده می کند. با این حال، ما تصمیم گرفته‌ایم که این سیستم را قبول نکنیم زیرا احساس می‌کنیم احتمالاً باعث سردرگمی خوانندگانی می‌شود که به این سیستم واحدها عادت ندارند. با این حال، خواننده باید آگاه باشد که با استفاده از واحدهای طبیعی، جرم‌ها اغلب برحسب MeV بیان می‌شوند، که به طور دقیق به معنای MeV/c2 است. به همین ترتیب، حرکات گاهی در MeV بیان می‌شوند، در حالی که منظور واقعاً MeV/c است.

مستندات کتاب مبانی فیزیک هسته ای و فیزیک ذرات

از زمان کشف رادیواکتیویته در پایان قرن نوزدهم و کشف هسته در آغاز قرن بیستم تا توسعه مداوم فیزیک ذرات، که در اواسط قرن بیستم آغاز شد، ده‌ها هزار فیزیکدان صدها هزار مقاله منتشر کرد. ما باید در مورد افرادی که به صراحت در متن به آنها اشاره می کنیم بسیار گزینشگر باشیم. اینها اسامی کسانی هستند که به نظر ما ابتدا مسئول اکتشافات مختلف نظری و تجربی بوده اند که در کتاب به آنها پرداخته ایم. اکثر افراد ذکر شده به دلیل مشارکت در این موضوع جایزه نوبل دریافت کردند. این کتاب قصد ندارد تاریخچه ای جامع داشته باشد، و احتمالاً در مورد اینکه چه کسی چیزی را کشف کرده یا چیزی را اندازه گیری کرده است، اختلاف نظر وجود دارد.

به همین ترتیب، ما در استناد به مقالات گزینشی بوده‌ایم. در بسیاری از موارد، یک نویسنده چندین مقاله در یک موضوع نوشته است و ما در کتابشناسی خود را به یک مقاله در هر موضوع محدود کرده ایم. در هر صورت توصیه ما این نیست که خواننده سعی کند مقالات اصلی را که توسط متخصصان به نفع سایر متخصصان نوشته شده است، درک کند. منابع به منظور کامل بودن و اعطای اعتبار لازم به تجربی گرایان و نظریه پردازانی که مقالات اصلی را نوشته اند گنجانده شده است. علاوه بر این، تا اواسط قرن بیستم، انگلیسی به عنوان زبان انتشارات علمی مورد پذیرش جهانی قرار نگرفت، بنابراین بسیاری از مقالات قبلی به زبان مادری نویسنده نوشته شده بودند. حتی پس از اینکه زبان انگلیسی در کشورهای غربی پذیرفته شد، نشریات در اتحاد جماهیر شوروی سابق همچنان به زبان روسی منتشر می شدند. ترجمه‌های همه این مقالات موجود است، اما استناد در این کتاب‌شناسی به نسخه‌های اصلی است و در برخی موارد احتمالاً مهارت‌های زبانی خواننده را افزایش می‌دهد.

امیدواریم که خواننده از این کتاب لذت برده و آن را آموزنده و جالب بیابد. خواننده ممکن است در مواردی که یک مفهوم یا ایده در فصل‌های مختلف یا حتی بخش‌های مختلف همان فصل مورد بحث قرار می‌گیرد، مقداری تکرار پیدا کند.

واحدهای اندازه گیری و ثابت ها در کتاب مبانی فیزیک هسته ای و ذرات

اگرچه سیستم واحدهای SI برای تمام فیزیک جهانی پذیرفته شده است، فیزیک هسته ای و ذرات با مقیاس های جرم، انرژی و طول سر و کار دارد که در چنین سیستمی از واحدها بسیار کوچک هستند. بنابراین، استفاده از یک سیستم مرتبط از واحدها (واحدهای هسته ای) که قدر آنها مرتبه مقیاس های هسته ای و ذرات است، راحت است. تبدیل این واحدها به واحدهای SI همراه با توان 10 و مجموعه ای از جرم ها و ثابت های فیزیکی اصلی در جداول زیر نشان داده شده است.

Nuclear units SI unit equivalent
Length fermi (fm) 10−15 m
Area barn (b) 10−28 m2
Energy MeV (106 eV) 1.6022 × 10−13 J
Momentum MeV/c 5.3446 × 10−22 kg m/s
Mass MeV/c2 1.7827 × 10−30 kg
Electric charge a.u. of charge 1.6022 × 10−19 C

 

توان ده

103 kilo (k) 10−3 milli (m)
106 Mega (M) 10−6 micro (μ)
109 Giga (G) 10−9 nano (n)
1012 Tera (T) 10−12 pico (p)
1015 Penta (P) 10−15 femto (f)

جرم ذرات تحت اتمی پایدار

Particle kg MeV/c2
Electron 9.1094 × 10−30 0.51098
Proton 1.6726 × 10−27 938.27
Neutron 1.6749 × 10−27 939.57

ثابت های فیزیکی اصلی

Nuclear units SI units
Speed of light, c 2.9979 × 1023 fm s−1 2.9979 × 108 m s−1
Reduced  Planck’s constant, h¯ 6.5821 × 10−22 MeV s 1.0546 × 10−34 Js
Conversion constant, h¯ c 197.32 MeV fm 3.1616 × 10−26 Jm
Electron charge, e 1 a.u. 1.6022 × 10−19 C
Permittivity of vacuum, ε0 5.5267 × 10−2 a.u.2 MeV−1 fm−1 8.8542 × 10−12 F m−1
Boltzmann constant, kB 8.6173 × 10−11 MeV K−1 1.3806 × 10−23 J K−1
Fermi coupling constant, GF 1.1664 × 10−5 GeV−2 4.5437 × 1015 J−2
Fine structure constant, α 1/137.04 1/137.04

فهرست مندرجات کتاب مبانی فیزیک هسته ای و ذرات

فهرست مندرجات قید شده در زیر ترجمه ماشینی می باشد و ممکن است حاوی اشتباهاتی باشد.

بخش اول ساختار هسته ای

فصل 1- رادرفورد پراکنده

  • مدل پودینگ آلو
  • آزمایشات گایگر-مارسدن
  • فرمول پراکندگی رادرفورد
  • شار و مقطع
  • ناهماهنگی مدل “پودینگ آلو”.
  • تایید مقطع پراکندگی رادرفورد
  • در مورد اثرات کوانتومی چطور؟
  • پیوست 1 – رابطه بین زاویه پراکندگی و پارامتر ضربه

فصل 2- اندازه و شکل هسته ای

  • “اندازه” چیست؟
  • محدودیت های پراکندگی رادرفورد
  • انکسار
  • توزیع ساکسون-وودز
  • لحظه های چهار قطبی الکتریکی
  • توزیع نیرو قوی
  • پیوست 2 – تقریب متولد شده

فصل 3- توده های هسته ای و فرمول جرم نیمه تجربی

  • برخی از نامگذاری هسته ای
  • اندازه گیری توده های هسته ای
  • انرژی اتصال
  • فرمول جرم نیمه تجربی
  • پایدارترین ایزوبارها
  • پایداری ایزوتوپ ها

فصل 4- مدل پوسته هسته ای

  • اعداد جادویی
  • مدل پوسته
  • اسپین و برابری کشورهای زمینی هسته ای
  • لحظه های دوقطبی مغناطیسی
  • ایالات هیجان زده
  • مدل جمعی

فصل 5- رادیواکتیویته

  • انواع رادیواکتیویته
  • تشخیص رادیواکتیویته
  • اتاق یونیزاسیون
  • شمارشگر گایگر
  • شمارنده های سوسوزن
  • آشکارسازهای نیمه هادی
  • نرخ پوسیدگی
  • پوسیدگی تصادفی
  • دوستیابی رادیومتری
  • دوستیابی رادیوکربن
  • خرابی های چند وجهی
  • زنجیر پوسیدگی
  • رادیواکتیویته القایی
  • انتشار نوترون
  • پیوست 5: توزیع پواسون

فصل 6- زوال آلفا

  • سینماتیک
  • مکانیسم پوسیدگی
  • فرمول های تجربی
  • حرکت زاویه ای
  • عامل بازدارنده
  • پیوست 6: تونل کوانتومی

فصل 7- بتا واپاشی

  • سینماتیک
  • نوترینوها
  • نظریه فرمی
  • تراکم ایالت ها
  • عنصر ماتریس فروپاشی
  • میزان پوسیدگی
  • توطئه های کوری
  • قوانین انتخاب
  • الکترون گرفتن
  • نقض برابری
  • حلزونی
  • دو بتا واپاشی
  • پوسیدگی مضاعف بتا بدون نوترینول
  • پیوست 7: قانون طلایی فرمی

فصل 8- واپاشی گاما

  • حالت های تشعشع و قوانین انتخاب
  • نرخ پوسیدگی
  • تغییرات کوچک انرژی
  • ساختار فوق ظریف
  • شیفت ایزومری
  • شیفت چهار قطبی برقی
  • اثر Mössbauer
  • اندازه گیری عرض خطوط
  • اندازه گیری شیفت ایزومری و تقسیم چهار قطبی
  • انتقال گرانشی به سرخ
  • تبدیل داخلی
  • پیوست 8: برآورد نرخ پوسیدگی Weisskopf

فصل 9- همجوشی هستهای

  • دگرگونی هسته ای
  • کشف شکافت
  • مکانیسم شکافت
  • شکافت خود به خود
  • محصولات شکافت
  • شکافت القایی
  • واکنش های زنجیره ای

فصل 10- سوخت هسته ای

  • نمونه هایی از فیوژن
  • سینماتیک
  • نرخ فیوژن
  • همجوشی در ستاره ها
  • چرخه p-p
  • چرخه CNO
  • راکتورهای همجوشی

فصل 11- شارژ استقلال و ایزوسپین

  • هسته های آینه ای و استقلال شارژ
  • ایزوسپین

بخش دوم فیزیک ذرات

فصل 12- نیروهای طبیعت و طبقه بندی ذرات

  • فیزیک ذرات چیست؟
  • نیروهای طبیعت
  • طبقه بندی ذرات
  • لپتون
  • هادرون
  • ضد ذرات
  • ذرات و میدان ها
  • حامل های نیرو
  • فروپاشی ذرات
  • ذرات طولانی مدت
  • رزونانس ها
  • نسبت هایانشعاب و عرض جزئی

فصل 13- شتاب دهنده های ذرات

  • آزمایش‌های هدف ثابت در مقابل پرتوهای برخوردی
  • درخشندگی
  • انواع شتاب دهنده ها
  • سیکلوترون ها
  • شتاب دهنده های خطی
  • شتاب دهنده های ذرات: گذشته، حال و آینده
  • LEP
  • HERA
  • تواترون
  • LHC
  • هادرون در مقابل e+e- برخورددهنده ها و آینده آنها

فصل 14- آشکارسازهای ذرات

  • تعامل ذرات با ماده
  • آشکارسازهای مدرن و اجزای آنها

فصل 15- کوارک های تشکیل دهنده

  • کوارک ها
  • هادرون های u- و d-کوارک ها و آنتی کوارک ها
  • باریون ها
  • مزون ها
  • هادرون با s-کوارک (یا s-آنتی کوارک)
  • هایپرون ها
  • مزون های عجیب
  • راه هشت گانه
  • نمودارهای وزن برای باریون ها
  • نمودارهای وزن برای مزون ها
  • آسوشیتد تولید و پوسیدگی
  • طعم های سنگین
  • رنگ کوارک
  • هادرون های “عجیب”.

فصل 16- برهمکنش ذرات و مقاطع عرضی

  • روش نسبیتی به فعل و انفعالات
  • ذرات مجازی
  • انتقال حرکت نسبیتی
  • نمودارهای فاینمن
  • چندین نمودار فاینمن
  • سطح مقطع
  • تراکم نسبیتی از ایالات
  • فاکتور شار
  • عبور
  • رزونانس ها
  • حالت های نهایی چند ذره
  • پیوست 16 – انتشار دهنده یک ذره ناپایدار

فصل 17- تعاملات ضعیف

  • فعل و انفعالات W – و Z-Boson
  • نظریه Cabibbo
  • واپاشی ضعیف لپتونیک، نیمه لپتونیک و هادرونیک
  • قوانین انتخاب طعم در فعل و انفعالات ضعیف
  • نقض برابری
  • پردازش با Z-Boson Exchange
  • بزرگی فرآیندهای ضعیف کم انرژی

فصل 18- مکانیسم هیگز و بوزون هیگز

  • میدان هیگز و مکانیسم تولید جرم ذرات
  • خواص بوزون هیگز
  • تولید بوزون هیگز: اکتشاف و چشم اندازهای آینده
  • پیوست 18: توده ها از مکانیسم هیگز

فصل 19- فعل و انفعالات الکترومغناطیسی

  • فروپاشی های الکترومغناطیسی
  • خنثی پیون پوسیدگی
  • نابودی الکترون-پوزیترون
  • تکه تکه شدن
  • رزونانس ها
  • عمیق غیرالاستیک

فصل 20- کرومودینامیک کوانتومی (QCD)

  • گلوئون و رنگ
  • کوپلینگ در حال اجرا
  • حبس کوارک
  • ایالات بالقوه کوارک-آنتی کوارک و کوارک های سنگین محدود
  • سه جت در نابودی الکترون-پوزیترون
  • کوارک های دریایی و محتوای گلوئون هادرون ها
  • توابع توزیع پارتون
  • فاکتورسازی
  • بازبینی پراکندگی غیرالاستیک عمیق
  • شبکه QCD

فصل 21- برابری، صرف شارژ و CP

  • برابری ذاتی
  • Conjugation شارژ
  • CP
  • نوسانات K0 – K0
  • نقض CP
  • نقض CP و ماتریس CKM
  • پیوست 21.A: نوسانات کائون خنثی
  • پیوست 21.B: ماتریس های Cabibbo و CKM

فصل 22- فراتر از مدل استاندارد (BSM)

  • وضعیت مدل استاندارد
  • انگیزه تجربی برای فیزیک BSM
  • نوسانات نوترینو و جرم نوترینو
  • عدم تقارن ماده–ضد ماده
  • ماده تاریک و انرژی تاریک
  • انگیزه های نظری برای BSM و مدل های امیدوارکننده
  • اتحاد نیروها
  • ابرتقارن
  • نظریه های بزرگ متحد (GUTs)
  • اصلاحات کوانتومی جرم هیگز، سلسله مراتب و تنظیم دقیق
  • برهمکنش های قوی جدید و مدل های ترکیبی هیگز
  • اتحاد با جاذبه و ریسمان
  • جستجوها و چشم اندازها برای BSM Physics

دانلود و ترجمه کتاب فناوری امنیت سایبری

لینک ثبت سفارش ترجمه این کتاب در انتهای صفحه آمده است. این کتاب 412 صفحه می باشد و می توانید با پرداخت سه میلیون و دویست و نود و شش هزار تومان کتاب را به نام خود منتشر کنید. پلن پریمیوم ترجمه کتاب دانشگاهی ترجمک به طور مختصر به صورت زیر می باشد:

پس از ثبت سفارش ترجمه کتاب ، اپراتور سایت با شما تماس گرفته و ملزومات و توقعات شما از این همکاری را بررسی می کند. سپس یک نسخه قرارداد ترجمه و چاپ کتاب را برای شما ارسال می کند. پس از امضاء و برگرداندن فرم قرارداد، پروژه ترجمه کتاب شروع می شود.

پس از اتمام ترجمه مقدماتی، یک نسخه برای ویرایش و تایید برای کاربر ارسال می شود. سپس مراحل روند چاپ کتاب شامل ویراستاری، بازبینی، حروفچینی، طراحی جلد کتاب انجام می شود. همزمان نسخه pdf کتاب تهیه شده و برای گرفتن شابک و فیپا اقدام می شود.

پس از دریافت مجوزهای رسمی، اقدامات DRM به عمل آمده و کتاب به نام شما و به صورت نسخه الکترونیک (ایبوک) منتشر می شود.