مستقیم به محتوا

خواب در بخش مراقبت ویژه

خواب در بیماری بحرانی: فیزیولوژی، ارزیابی، و اهمیت آن برای مراقبت در ICU

Sleep in Critical Illness: Physiology, Assessment, and Its Importance to ICU Care
جرالد واینهاوس (Gerald L. Weinhouse) و جان دولین (John W. Devlin)

شابک (پرینت): 9783031064463
شابک (ایبوک): 9783031064470
کد DOI: 10.1007/978-3-031-06447-0
ناشر: 2022، انتشارات اسپرینگر نیچر
تعداد صفحات: 316 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

ویژگی های کتاب خواب در بیماری بحرانی

  • راهنمایی جامع برای تغییرات فیزیولوژی بدن بیماران بحرانی است
  • برای طیف وسیعی از مخاطبان از پزشکان مراقبت های ویژه، پرستاران، دستیاران پزشک و داروسازان مراقبت های ویژه و سایر کادر درمان درگیر در مراقبت ویژه قابل استفاده است
  • هر فصل به درک بخشی از مشکل اختلال خواب در بیماران بحرانی اختصاص داده شده است

معرفی کتاب خواب در بخش مراقبت ویژه

برای چندین دهه، بیماران ICU که به شدت تحت تاثیر آرام‌بخش بودند، تصور می شد که خواب هستند. با این حال، در 20 سال گذشته، مطالعات فیزیولوژیک و اپیدمیولوژیک نشان داده است که خواب اغلب در ICU مختل می شود. رابطه متقابل بین خواب ICU، هذیان و نرخ بقا در خط مقدم حرفه ICU مشخص شده است. ما اکنون به طور روتین از آرام‌بخش های سبک‌تر استفاده می کنیم، بررسی و شناخت هذیان یک استاندارد شده است و دانش ما در مورد عوامل ICU که موجب بروز سندرم پس از مراقبت های ویژه (PICS) می شود، تکامل یافته است. اهمیت خواب در درمان روتین در ICU برای اولین بار در دستورالعمل‌های PADIS 2018 SCCM تدوین شده است.

این کتاب حرفه ای، دانش جاری در مورد خواب در طول بیماری بحرانی و بهبودی وهمچنین تاثیر شناخت تفاوت تشخیص و پیامدهای عوامل خطر مرتبط با خواب در ICU با بزرگسالان سالم را بطور خلاصه ارائه می‌کند. فصول کتاب به کیفیت خواب هم در محیط تحقیق و هم در طول مراقبت‌های معمول، عواملی که معماری خواب و بیولوژی ریتم سیرکادین را در محیط ICU مختل می‌کنند، داروهایی که معماری خواب را تغییر می‌دهند و داروهایی که می‌توانند برای بهبود آن استفاده شوند، رابطه بین خواب و آرام‌بخشی و بین خواب و هذیان، و استراتژی های فعلی که می تواند برای بهبود خواب در جمعیت آسیب پذیر ICU استفاده شود؛ می پردازد. کتاب خواب در بیماری بحرانی یا همان خواب در بخش مراقبت ویژه که توسط متخصصان این حوزه و رشته نوشته شده است، منبع ارزشمندی برای همه اعضای تیم بین‌حرفه‌ای ICU از جمله پزشکان مراقبت‌های ویژه، پرستاران، دستیاران پزشک، داروسازان، و درمانگران تنفسی و همچنین پزشکانی است که در محیط ICU و پس از آن مشاوره می‌کنند.

فهرست مندرجات کتاب خواب در بیماری بحرانی

  1. ویژگی های خواب در بیماران بحرانی: بخش اول: تکه تکه شدن خواب و اختلال در مرحله خواب
  2. ویژگی های خواب در بیماران بحرانی: بخش دوم: وقفه در ریتم شبانه روزی (ریتم سیرکادین)
  3. خواب غیر معمول و بیداری پاتولوژیک
  4. خواب طبیعی در مقایسه با هوشیاری تغییر یافته در طول آرامبخشی
  5. اثرات بیولوژیکی اختلال در خواب
  6. ریسک فاکتورهای اختلال خواب در ICU
  7. اثرات داروهای رایج ICU بر خواب
  8. اختلال خواب و ارتباط آن با دلیریوم: دیدگاه های الکتروانسفالوگرافیک
  9. اختلال خواب و رابطه آن با دلیریوم: دیدگاه های بالینی
  10. تهویه مکانیکی و خواب
  11. اختلال خواب و ارتباط آن با برآیندهای ICU
  12. پیامدهای بلند مدت: خواب در بازماندگان بیماری بحرانی
  13. روشهای بررسی و شناخت و پایش خواب معمولی
  14. عملکرد برتر برای بهبود خواب در ICU. بخش اول: غیر دارویی
  15. عملکرد برتر برای بهبود خواب در ICU: بخش دوم: فارماکولوژیک
  16. ملاحظات خواب در کودکان بدحال
  17. خواب در بیماری بحرانی: دستورالعمل های آینده

پیشگفتار کتاب خواب در بخش مراقبت ویژه

رشته‌های پزشکی مراقبت‌های ویژه و پزشکی خواب هر دو در اوایل دهه 1950 متولد شدند، اما ریشه‌های بسیار متفاوتی دارند. با تکیه بر درس های آموخته شده از دهه های قبلی مراقبت از تروما در طول جنگ جهانی، اولین واحد مراقبت های ویژه جهان در سال 1953 در کپنهاگ افتتاح شد، زیرا پزشکان و مدیران بیمارستان به دنبال کارآمدترین محیط برای مدیریت چند صد بیمار فلج اطفال بودند که بسیاری از آنها نیاز به تنفس مصنوعی و متخصص داشتند. این همگروهی جغرافیایی بیماران مبتلا به بیماری حاد به راه اندازی رشته پزشکی مراقبت های ویژه کمک کرد. در حالی که علاقه به خواب و رویاها را می توان هزاران سال پیش ردیابی کرد، اما از طریق توسعه الکتروانسفالوگرافی در اواخر دهه 1920 و تعدادی از مشاهدات علمی درخشان در دهه های بعدی است که خواب از تصویر وضعیت غیرفعال ارائه شده توسط فلاسفه و نوشته شده توسط شاعران فراتر رفت و به عنوان یک حالت فیزیولوژیکی ضروری مورد مطالعه دانشمندان شناخته شود. کشف خواب حرکات سریع چشم در اوایل دهه 1950 و اولین انتشار با عبارات خواب REM و NREM در سال 1957 توسط Dement و Kleitman پایه و اساس این زمینه بود.

با این حال، تا پایان این قرن بود که زمینه‌های رو به رشد پزشکی خواب و مراقبت‌های ویژه به هم رسیدند. در حالی که مطالعات مشاهده‌ای در پایان قرن گذشته نشان می‌دهد که بیماران در طول بیماری بحرانی خواب ضعیفی داشتند، اهمیت این یافته‌ها هنوز درک نشده بود. علاوه بر این، تا قبل از دهه 2000، بیمارانی که با بیماری شدیدتر در ICU بستری می شدند، در تلاشی که در آن زمان به عنوان افرادی دلسوز برای کاهش استرس و درد و تسهیل انجام ایمن مداخلات، به شدت آرام بخش می گرفتند. در حالی که آرام‌بخشی عمیق ممکن است توهمی از خواب آرام را برای پزشکان ICU و خانواده‌های بیماران ایجاد کرده باشد، اما نشانه‌های فیزیولوژیکی و بالینی اختلال خواب را پنهان می‌کند و به طور بالقوه در افزایش هذیان، کاهش بقای ICU، اقامت طولانی‌مدت در ICU و بدتر از آن در پیامدهای شناختی، روانی و عملکردی پس از ICU نقش دارد.

مطالعات اولیه توسط کوپر، فریدمن و گابور برای پزشکان و محققین به عنوان مقدمه عمل می کند. این محققان دریافتند که بیماران بستری در ICU خواب شدیداً تکه تکه شده با کمبود نسبی مراحل خواب عمیق دارند. اهمیت این یافته در 20 سال گذشته تقویت شده است. بیمارانی که می توانند کیفیت خواب خود را گزارش دهند، اغلب از خواب ضعیف در طول اقامت خود در ICU شکایت دارند. عوامل ICU که خواب را مختل می کنند و ریتم شبانه روزی را تغییر می دهند اکنون به خوبی تثبیت شده اند و دستورالعمل های حرفه ای ICU استفاده از تلاش های غیر دارویی برای بهبود خواب را توصیه می کنند. با این حال، شکافی در شواهد موجود در مورد درک ما از پیامدهای ICU و پس از ICU از اختلال خواب، نحوه ارزیابی خواب در بیماران بدحال، رابطه متقابل بین اختلال خواب و هذیان، و مداخلاتی که بیشترین تأثیر را برای بهبود خواب در بیماران بزرگسال بحرانی وجود دارد که به الهام بخشیدن به تلاش های تحقیقاتی و برگردان بالینی ادامه می دهند.

در طول 10 سال گذشته، تعداد مقالاتی که در PubMed مربوط به خواب در ICU است، تقریباً ده برابر شده است. به نقل قولی از جی. آلن هابسون باهوش و بینا، “ما در شش سال گذشته بیشتر در مورد خواب در هنگام بیماری بحرانی نسبت به شش هزار سال قبل آموخته ایم”.

این کتاب ادای احترامی است به پیشگامانی که پایه‌های نسل کنونی تحقیقات علمی خواب ICU را پایه‌گذاری کردند. این کتاب همچنین از کسانی که مشعل را حمل می‌کنند، تجلیل می‌کند، که بسیاری از آنها با مهربانی وقت و تخصص خود را در اختیار فصل‌های نویسنده قرار دادند و همچنان به پیشرفت علم خواب و بیولوژی ریتم شبانه‌روزی که مربوط به بهبودی بیماری‌های بحرانی است، ادامه می‌دهند. اما بیشتر از همه، این کتاب به بیماران ICU ما تقدیم شده است که از عوارض بیماری حاد بحرانی و عواقب آن رنج می برند و همچنان از آن رنج می برند که می تواند تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی آنها داشته باشد. همچنین با قدردانی از همه بیماران فداکار و تصمیم گیرندگان وکیل آنها که با مشارکت آنها در مطالعاتی که به پیشبرد این زمینه کمک کرده اند، موافقت کردند.

«بهترین پل بین ناامیدی و امید، یک خواب خوب شبانه است».

نویسندگان:

نام: دکتر جرالد واینهاوس (Gerald L. Weinhouse)
افیلیشن: بخش پزشکی ریوی و مراقبت های ویژه، بیمارستان بریگام و زنان، بوستون، MA، ایالات متحده آمریکا. دارای گواهی هیئت علمی در رشته های ریوی، مراقبت های ویژه و پزشکی خواب است. او دوره رزیدنتی پزشکی داخلی خود را در بیمارستان شهر بوستون در سال 1989 به پایان رساند، 2 سال را در یک فلوشیپ تحقیقاتی فوق دکترا در مرکز ریه دانشگاه بوستون گذراند، سپس دوره آموزشی ریوی و مراقبت های ویژه خود را در دانشگاه پنسیلوانیا در سال 1995 به پایان رساند. او عضو بالینی تمام وقت بخش ریوی/مراقبت های بحرانی است و از سال 2007 به عنوان متخصص اصلی ریه در مرکز سرطان دانا فاربر فعالیت می کند.

نام: دکتر جان دولین (John W. Devlin)
افیلیشن: گروه داروسازی و علوم سیستم های بهداشتی، کالج علوم بهداشتی بوو، دانشگاه نورث ایسترن، بخش پزشکی ریوی و مراقبت های ویژه، بیمارستان بریگهام و زنان، بوستون، MA، ایالات متحده آمریکا. او مدارک داروسازی خود را در دانشگاه تورنتو، رزیدنتی در رشته داروسازی در بیمارستان ویکتوریا/دانشگاه وسترن انتاریو، و فلوشیپ تحقیقات مراقبت های ویژه را در بیمارستان هنری فورد به پایان رساند. او استاد داروسازی در دانشگاه نورث ایسترن، و داروساز مراقبت های ویژه و دانشمند دانشیار در بخش پزشکی ریوی و مراقبت های ویژه در بیمارستان بریگهام و زنان، بوستون، MA است. تحقیقات او بر روی تشخیص، پیشگیری و درمان هذیان و اختلال خواب در ICU متمرکز است. او ریاست دستورالعمل‌های حرفه ای بالینی 2018 SCCM برای مدیریت درد، بی‌قراری/ آرام‌بخشی، هذیان، بی‌حرکتی، و اختلال خواب در بزرگسالان بدحال را بر عهده داشت.

اطلاعات کتابشناختی

  • عنوان: کتاب خواب در بیماری بحرانی (خواب در بخش مراقبت ویژه)
  • عنوان فرعی: فیزیولوژی، ارزیابی، و اهمیت آن برای مراقبت ICU
  • نویسندگان: جرالد ال. واینهاوس، جان دبلیو. دولین
  • کد DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-06447-0
  • چاپ: اسپرینگر چام، 2022
  • ناشر: 2022، اسپرینگر نیچر سوئیس
  • شابک (پرینت): 978-3-031-06446-3 انتشار: 31 اوت 2022
  • شابک (کتاب الکترونیکی): 978-3-031-06447-0 انتشار: 30 اوت 2022
  • نوبت چاپ: ادیشن اول
  • تعداد صفحات: 316 صفحه
  • تعداد تصاویر: 11 تصویر سیاه و سفید، 23 تصویر رنگی
  • موضوع: مراقبت های ویژه پزشکی، مغز و اعصاب

کلید واژه ها: خواب، مراقبتهای ویژه، ICU، هذیان، درمان درد

ثبت سفارش ترجمه این کتاب