مستقیم به محتوا

کتاب مراقبت ویژه بیماران سالمند

مراقبت ویژه بیماران سالمند خیلی پیر

The Very Old Critically Ill Patients
هانس فلاتن (Hans Flaatten)، برتراند گیدت (Bertrand Guidet)، هلن واله (Hélène Vallet)

شابک (هاردکور): 9783030941321
شابک (شومیز): 9783030941352
شابک (ایبوک): 9783030941338
کد DOI: 10.1007/978-3-030-94133-8
ناشر: انجمن طب مراقبت های ویژه اروپا 2022
تعداد صفحات: 588 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

ویژگی های کتاب مراقبت ویژه بیماران سالمند

  • نوشته شده توسط پزشکان و محققان از هر دو حوزه مراقبت های ویژه و طب سالمندان
  • بررسی تریاژ و تصمیم گیری مشترک در ICU
  • ترویج همکاری بهتر بین متخصصین ویژه و متخصصین سالمندی

معرفی کتاب مراقبت ویژه بیماران سالمند

این کتاب، بخشی از مجموعه کتاب‌های درسی انجمن پزشکی مراقبت‌های ویژه اروپا (ESICM) است و اطلاعات به‌روز دقیقی در مورد مراقبت از بیماران بحرانی بسیار مسن (≥80 سال) در ICU ارائه می‌کند.

تعداد افراد خیلی پیر به سرعت در جمعیت ما در حال گسترش است و این در بیمارستان ها و ICU ما نیز منعکس شده است. در طول دهه گذشته اطلاعات بسیار بیشتری در مورد گروه سالمندان بحرانی منتشر شده است و چندین شبکه بزرگ در انجام مطالعات چندملیتی در این زمینه همکاری می کنند که یکی از آنها ریشه در ESICM دارد.

کتاب مراقبت ویژه سالمندان خیلی پیر به خوانندگان اطلاعاتی در مورد اپیدمیولوژی کنونی بیماران سالمند ICU، برآیندهای بیمار محور و عوامل مؤثر بر این برآیندها می دهد. بخش بزرگی به تغییرات مربوط به سن در عملکرد ارگان های حیاتی و «سندرم های» خاص سالمندی مانند ضعف (شکنندگی)، زوال شناختی، کاهش فعالیت زندگی روزمره، سارکوپنی و کهولت ایمنی اختصاص دارد. همه اینها برای متخصصان فعال مهم است که بدانند. علاوه بر این، گروه‌های خاصی از سالمندان بخش مراقبت‌های ویژه همانند سالمندان مبتلا به تروما یا سپسیس توصیف می‌شوند.

این کتاب به طور مشترک توسط متخصصان طب ویژه و متخصصان سالمندی نوشته شده است، که اغلب به صورت تیمی کار می کنند و از کشورهای مختلف سرچشمه می گیرند. این نوید دهنده عصر جدیدی در همکاری بین این دو گروه به منظور بهبود مراقبت و توانبخشی است. ما چیزهای زیادی برای یادگیری از یکدیگر داریم، زیرا هر دو گروه نگرشی جامع نسبت به بیماران ما دارند، هرچند با دیدگاه‌های متفاوت.

کتاب «بیماران سالمند بخش مراقبت ویژه» برای همه افراد شاغل در بخش مراقبت های ویژه بزرگسالان، پزشکان و همچنین پرستاران مفید باشد. امیدواریم که منجر به درک بهتر چالش‌های ویژه این زیرگروه مهم از بیماران ICU و نحوه مدیریت گروه خود به گونه‌ای شود که احترام به زندگی و همچنین مرگ را ترکیب کند و بیماران و مراقبان را در این فرآیند شامل شود.

فهرست مطالب کتاب مراقبت ویژه بیماران خیلی پیر

بخش 1: مقدمه: بیماران ICU بسیار پیر

  1. جمعیت شناسی سالمندی و بیماران بسیار مسن بحرانی
  2. اهداف درمانی ICU برای بیماران سالمند خیلی پیر

بخش 2: تغییرات فیزیولوژیکی مرتبط با سن

  1. تغییرات فیزیولوژیکی مرتبط با سالمندی: عملکرد CNS
  2. تغییرات فیزیولوژی مرتبط با سن: عملکرد قلبی عروقی در بیماران بسیار مسن بحرانی
  3. تغییرات مربوط به سن در کلیه ها و پیامدهای فیزیولوژیکی آنها
  4. تغییرات ایمنی
  5. متابولیسم دارو

بخش 3: سندرم های سالمندان

  1. چند بیماری (بیماری های همبود)
  2. چند دارویی در سالمندان پیر
  3. سارکوپنیا: یک مرور کلی
  4. سندرم های سالمندان: ضعف (Frailty)
  5. سوء تغذیه
  6. وضعیت عملکردی و سن بالاتر
  7. بررسی و شناخت جامع سالمندان (CGA) [Comprehensive Geriatric Assessment]

بخش 4: تریاژ

  1. تریاژ قبل از ICU: بیمار بسیار پیر بحرانی
  2. تصمیم گیری تحت محدودیت منابع
  3. نمرات خطر بیماران بسیار پیر بحرانی برای افراد سالمند، قابل دستیابی است؟

بخش 5: پروسیجرهای معمول ICU

  1. تهویه
  2. داروهای وازواکتیو
  3. آسیب حاد کلیه و درمان جایگزین کلیه در بیماران بسیار پیر بحرانی
  4. آرام بخش و مسکن
  5. تغذیه: بیماران بسیار مسن بحرانی

بخش 6: توقف موقت و قطع درمان

  1. محدودیت درمان های حافظ زندگی

بخش 7: پیامدهای پس از مراقبت های ویژه

  1. پیامدهای پس از مراقبت های ویژه: بقا
  2. پیامدهای پس از مراقبت های ویژه: وضعیت عملکردی
  3. اختلالات شناختی: پیامدهای پس از مراقبت های ویژه
  4. توانبخشی
  5. مراقب

بخش 8: بیماری ها و اختلالات خاص

  1. نارسایی حاد تنفسی
  2. سپسیس در سالمندان
  3. آسیب حاد کلیه
  4. مراقبت های ویژه عصبی بیماران بحرانی خیلی پیر
  5. بیماران بعد از عمل: جراحی برنامه ریزی شده
  6. بیماران بعد از عمل: جراحی فوری
  7. هذیان
  8. چالش ها و محدودیت های لجستیک در مراقبت های ویژه در طول یک بیماری همه گیر

بخش 09: تحولات آتی

  1. چالش های آینده برای مراقبت های ویژه سالمندان

پیشگفتار کتاب مراقبت های ویژه سالمندان خیلی پیر

در طول تاریخ و حتی امروزه، با سالمندان متفاوت از بقیه مردم رفتار شده است. در برخی از فرهنگ‌ها، هم به خاطر دانش و هم مهارت‌هایشان مورد توجه قرار می‌گیرند و مورد تجلیل قرار می‌گیرند، در حالی که در برخی دیگر مانند فرهنگ قدیمی وایکینگ‌ها ارزش کمی قائل می‌شوند و انتظار می‌رود که زمانی که به عنوان یک سربار برای قبیله خود در نظر گرفته می‌شوند، «ناپدید شوند». امروزه بسیاری از جوامع مدرن شکل دیگری را برای «ناپدید شدن» اعمال می‌کنند، یعنی سالمندان در خانه‌های سالمندان و مکان‌های مشابه تحت مراقبت نظام رفاه اجتماعی قرار می‌گیرند و به این ترتیب اغلب از بقیه اعضای خانواده جدا می‌شوند و کمتر در معرض دید جامعه است.

تفاوت‌های فرهنگی ممکن است بر نحوه برخورد ما با بیماران سالمند بحرانی تأثیر بگذارد و در «دنیای مدرن» ما، برای بسیاری آسان است که استدلال کنند که منابع بزرگ برای افزایش طول عمر در هشت‌ساله‌ها می‌تواند به روش‌های بهتری استفاده شود. ما اخیراً مشاهده کرده‌ایم که در مرحله اولیه همه‌گیری کووید-19 چه اتفاقی افتاد، جایی که برخی از کشورهایی که با تعداد زیادی از بیماران ناخوش مستغرق شده بودند، راه «آسان» را انتخاب کردند: استفاده از سن به تنهایی به عنوان معیاری برای پذیرش و درمان در ICU.

درک دلیل آن آسان است؛ هنگام استفاده از یک رویکرد کاملا مصرفی خالص برای تریاژ ICU، سالمندان همیشه باخت خواهند داد. به عنوان یک گروه، طول عمر مورد انتظار آنها به طور مداوم کوتاهتر از بیماران کمتر مسن خواهد بود. با این حال، گسترش این ملاحظات در زندگی روزمره بدون بیماری همه گیر می تواند خطرناک باشد.

ما این کتاب را نوشته و ویرایش کرده‌ایم زیرا امیدواریم آگاهی گروهی را در بخش مراقبت‌های ویژه که شایسته جدی گرفتن هستند افزایش دهیم. تعداد بیماران مسن در 30 تا 40 سال آینده بیش از هر زیر جمعیت دیگری در بخش ICU در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. در حال حاضر بدون آمادگی مناسب، با استفاده از راه حل موقت به جای انجام برخی تغییرات اساسی، با یک “بحران” دائمی مواجه خواهیم شد.

ما صمیمانه معتقدیم که بسیاری از بیماران سالمند بدحال سزاوار مراقبت بهینه هستند. هیچ مدرک یکسانی وجود ندارد که مراقبت های ویژه برای اکثریت بیهوده است، اگرچه ما همچنین اذعان می کنیم که به نفع بسیاری از سالمندان است که از مراقبت های ویژه خودداری کنند.

مخاطب هدف این کتاب در درجه اول متخصص ویژه شاغل است که به طور منظم بیماران سالمند ICU را می بیند که در واقع اکثر ما هستیم. مانند سایر بیماران، مراقبت به موقع و کافی از بیماران سالمند بحرانی بسیار مهم است و امیدواریم این کتاب دانش جدیدی در مورد نحوه ارائه چنین مراقبتی به خواننده ارائه دهد. این ممکن است از حمایت کامل، مشابه بیشتر دیگر بیماران ICU متفاوت باشد، اما گاهی اوقات همچنین برای پذیرفتن اینکه ارائه مراقبت های تسکینی بهترین گزینه است، متفاوت است. ما معتقدیم که پزشکان اورژانس ممکن است علاقه مند باشند، زیرا آنها بیماران مسن را برای پذیرش در ICU پیشنهاد می کنند. این در واقع اولین مرحله تریاژ است که تا حد زیادی برای پزشکان ICU ناشناخته است. متخصصان سالمندی نیز ممکن است هدف دیگری باشند زیرا در مراقبت های بعد از ICU شرکت دارند.

نویسندگان کتاب مراقبت ویژه بیماران سالمند

نام: هانس فلاتن (Hans Flaatten)
افیلیشن: دانشکده پزشکی، گروه پزشکی بالینی و گروه بیهوشی و مراقبت های ویژه، دانشگاه برگن و بیمارستان دانشگاه هاوکلند، برگن، نروژ
پروفسور هانس فلاتن استاد پزشکی مراقبت های ویژه در بیمارستان دانشگاه هاوکلند است. او از سال 1994 تا 2004 مدیر بخش ICU بود و اکنون مشاور ارشد بخش مراقبت های ویژه پاره وقت است. او در سال 1986 متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه بود و از آن زمان عمدتاً در برگن کار کرده است. او از سال 1998 دکترای پزشکی دارد و از سال 2004 در دانشگاه برگن استاد پزشکی مراقبت های ویژه بود. در سال 2013، او از دانشگاه چینی در هنگ کنگ بازدید کرد: بیمارستان شاهزاده ولز. علایق اصلی در مراقبت های ویژه آموزش و آموزش، نتایج پس از مراقبت های ویژه و مدیریت کیفیت بوده است. او از سال 2007 تا 2009 به عنوان رئیس بخش آموزش و آموزش در انجمن پزشکی مراقبت‌های ویژه اروپا (ESICM) و در سال‌های 2009-2012 به‌عنوان رئیس بخش خدمات بهداشتی و پیامدها خدمت کرد. در سال 2017 عضویت افتخاری در ESICM به او اهدا شد. او همچنین رئیس انجمن اسکاندیناوی و کنگره پزشکی مراقبت‌های ویژه در برگن در سال 2011 بود. او 215 مقاله در PubMed دارد و فعالیت‌های تحقیقاتی در سال‌های گذشته بر بیماران بسیار مسن در بخش مراقبت‌های ویژه متمرکز شده است، عمدتاً به عنوان PI از به اصطلاح VIP. شبکه ای با حدود 300 ICU در سراسر اروپا و جاهای دیگر که مطالعات مشترکی در مقیاس بزرگ در این زمینه انجام می دهند.

نام: برتراند گیدته (Bertrand Guidet)
افیلیشن: دانشگاه سوربن، موسسه INSERM Pierre Louis d’Epidémiologie et de، Santé Publique، AP-HP، Hôpital Saint Antoine، پاریس، فرانسه
پروفسور برتراند گایدت مدیر مراقبت های ویژه پزشکی در بیمارستان سنت آنتوان در پاریس، فرانسه است. وی مدرک دکتری خود را در سال 1985 اخذ کرد. در سال 1987 به عضویت هیئت مراقبت های ویژه پزشکی درآمد. در سال 1372 صلاحیت های لازم را برای انجام هدایت پژوهشی کسب کرد. او از سال 1997 استاد پزشکی دانشگاه است. پروفسور گایدت همچنین عضو واحد تحقیقاتی INSERM U1136 در موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی (INSERM) است که یک سازمان عمومی فرانسوی است که به طور کامل به سلامت بیولوژیکی، پزشکی و عمومی اختصاص دارد. پژوهش. او از سال 2011 تا 2019 مدیر پزشکی گروه بیمارستان‌های منطقه Est پاریس بود. انجمن اروپایی مراقبت های ویژه پزشکی (ESICM). در سال 2019 عضویت افتخاری در ESICM به او اهدا شد. پروفسور گایدت 375 مقاله منتشر شده در مجلات داخلی و بین المللی نوشته است. او تقریباً از 20 سال پیش روی بیماران مسن بدحال کار می کرد و PI چندین مطالعه ملی و بین المللی بود.

نام: هلن والت (Hélène Vallet)
افیلیشن: دانشگاه سوربن، بیمارستان سنت آنتوان دانشگاه گریاتری آیگو، Assistance Publique، Hôpitaux de Paris، پاریس، فرانسه
دکتر هلن وله از سال 2019 به عنوان پزشک سالمند در مرکز حاد سالمندان بیمارستان سنت آنتوان (پاریس) کار می کند. او مدرک دکترای پزشکی خود را در سال 2014 دریافت کرد و در پزشکی داخلی و طب سالمندان تخصص دارد. او همچنین از سال 2019 با مدرک دکترای ایمونولوژی فارغ التحصیل شد. زمینه های مورد علاقه او استرس حاد در بیماران مسن به ویژه پس از مراقبت های ویژه و جراحی است. وی همچنین عضو واحد تحقیقاتی INSERM U1135 در مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی (INSERM) است و از 4 سال پیش به تأثیر استرس حاد بر سیستم ایمنی پیر علاقه مند است. او عضو انجمن ملی پیری و پیری فرانسه (SFGG) و آکادمی اروپایی پزشکی پیری (EAMA) است. دکتر هلن وله 24 مقاله منتشر شده در مجلات داخلی و بین المللی نوشته است و مسئول یک دیپلم دانشگاه ملی در مورد مراقبت های ویژه و بیهوشی در بیماران مسن در دانشگاه سوربن است.

اطلاعات کتابشناختی

  • عنوان: بیماران خیلی پیر بخش مراقبت ویژه
  • نویسندگان: فلاتن، برتراند گیدت، هلن وله
  • مطبوعات: سری درس های آموخته شده از ICU
  • کد DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-94133-8
  • چاپ: اسپرینگر چام، 2023
  • ناشر: انجمن طب مراقبت های ویژه اروپا 2022
  • شابک (هاردکور): 978-3-030-94132-1، انتشار: 04 اوت 2022
  • شابک (شومیز): 978-3-030-94135-2، ارائه در: 18 اوت 2023
  • شابک (ایبوک): 978-3-030-94133-8، انتشار: 03 اوت 2022
  • نوبت چاپ: ادیشن اول
  • تعداد صفحات: 588 صفحه
  • تعداد تصاویر: 20 تصویر سیاه و سفید
  • موضوع: طب مراقبت های ویژه، بیهوشی، داخلی، پرستاری

کلید واژه ها:

مراقبتهای ویژه، سالمند، بررسی و شناخت سالمندان، معاینه ژریاتریک، تصمیم گیری مشترک، تعیین پیش آگهی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب