مستقیم به محتوا

تصمیمات اشتراکی مراقبت ویژه بزرگسالان

تصمیم گیری مشترک در مراقبت های ویژه بزرگسالان

Shared Decision Making in Adult Critical Care
متیو یافا (Matthew N. Jaffa) و دیوید هوانگ (David Y. Hwang)

شابک (پرینت): 9781108735544
شابک (pdf): 9781108633246
کد DOI: 10.1017/9781108633246
ناشر: 2021، انتشارات دانشگاه کمبریج
تعداد صفحات : 212 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

کلید واژه (MESH): مراقبت های ویژه – روش ها | تصمیم گیری بالینی | تصمیم گیری مشترک | مشارکت بیمار | روابط حرفه ای و بیمار | روابط حرفه ای و خانوادگی


معرفی کتاب تصمیم گیری مشترک در مراقبت های ویژه بزرگسالان

محیط مراقبت ویژه بزرگسالان مستلزم اتخاذ تصمیمات بالینی پیچیده ای است که تأثیر شگرفی بر زندگی بیماران و خانواده های آنها دارد. این کتاب مرجع تاریخچه‌های موردی مبتنی بر شواهد را در مورد تصمیم‌گیری مشترک و توصیه‌های عملی را به پزشکانی ارائه می‌دهد که در حال تلاش برای هدایت سناریوهای بالینی معمول در مراقبت‌های ویژه بزرگسالان هستند. فصل های اولیه به بررسی تعریف فرآیند تصمیم گیری مشترک و مراحل عملی که به اجرای آن کمک می کند می پردازد. بخش اعظم این کتاب بر این تمرکز دارد که چگونه می توان تصمیم گیری مشترک را در موقعیت های خاص که در مراقبت های ویژه بزرگسالان رایج است، انجام داد، و پایه دانش مربوطه لازم برای مدیریت هر موقعیت را نمایان می کند. دستورات احیا نکنید و انتوبه نکنید، ECMO و حل تعارضات مربوط به درمان بالقوه نامناسب از جمله موضوعاتی هستند که تحت پوشش قرار می گیرند. کتاب تصمیم گیری مشترک در مراقبت ویژه بزرگسالان مرجعی ضروری برای متخصصان مراقبت های بهداشتی که در مراقبت های ویژه کار می کنند و کسانی که به دنبال چارچوبی برای استفاده از تصمیم گیری مشترک در این محیط هستند، می باشد.

  • کتاب مرجع مورد محور که راهنمای مبتنی بر شواهد برای تصمیم‌گیری پزشکی مشترک در مراقبت‌های ویژه می باشد و نمونه‌های عینی شواهدی را ارائه می‌دهد که در عمل برای ارتقای مراقبت بیمار محور استفاده می‌شود، که از نظر پزشکی مناسب و همسو با اهداف و ترجیحات بیمار است.
  • تمرکز بر موضوع حیاتی تصمیم گیری مشترک، سنگ بنای عملکرد در بخش مراقبت های ویژه و تسلط بر آن مهم تر از آن چیزی است که اکثر افراد تصور می کنند.
  • مروری بر پیشینه فعلی و دستورالعمل‌های جامعه در ارتباط با سناریوهای خاص در بخش مراقبت‌های ویژه ارائه می‌کند و راهنماهای به‌روز و مرتبط را برای بهبود درک همه فراگیران از این موضوع و ابزارهایی که در عمل اتخاذ می‌کنند، ارائه می‌کند.

فهرست مندرجات تکست بوک تصمیم گیری مشترک در بخش مراقبت ویژه بزرگسالان

1 چه زمانی تصمیم گیری مشترک در مراقبت های ویژه بزرگسالان اعمال می شود؟
2 خانواده چقدر مایل است در تصمیم گیری مشارکت داشته باشد؟
3 داده ها را به من نشان دهید: نکاتی برای بحث در مورد ریسک عددی در مراقبت های ویژه
4 مهارت های برقراری ارتباط برای جلسات خانواده مراقبت های ویژه
5 دستور احیا نکنید
6 دستور لوله گذاری نکنید
7 وابستگی طولانی مدت به ونتیلاتور برای بیمار ریوی
8 درمان جایگزین کلیه
9 تصمیم گیری مشترک در طول اکسیژن رسانی غشای خارج بدنی
10 آسیب مغزی هیپوکسیک-ایسکمیک پس از ایست قلبی
11 کرانیکتومی رفع فشار برای بیماران سکته مغزی
12 کرانیکتومی رفع فشار برای بیماران ضربه مغزی
13 آسیب نخاعی شدید
14 درمان بالقوه نامناسب و اعتراض وجدانی
15 تصمیم گیری مشترک در موقعیت های اضطراری
16 دستورالعمل پیشرفته: قانون، خط مشی و استفاده در تصمیم گیری مشترک
17 مراقبت از بیمار بی دوست
18 نقش مراقبت های تسکینی در بخش مراقبت های ویژه
19 اندازه گیری و ارزیابی تصمیم گیری مشترک در بخش مراقبت های ویژه
20 بحث مرگ مغزی

پیشگفتار کتاب تصمیم گیری مشترک در بخش مراقبت ویژه بزرگسالان

تصمیم گیری در مورد زندگی، کیفیت زندگی و مرگ در حرفه مراقبت ویژه معمول است. برای ترویج اصل اخلاقی استقلال بیمار، درمانگران اغلب خود را در وضعی می‌بینند که تخصص پزشکی خود را در گفتمان دارای بار ارزشی با بیماران و خانواده‌های بیماران ناتوان تلفیق می کنند (با توجه به اینکه آیا برنامه‌های مراقبت بالینی با خواسته‌های بیماران سازگار است یا بهترین تقریب آن‌ها).

هدایت بیماران و خانواده ها در طول این تصمیمات مشترک می تواند دشوار باشد، نه لزوماً به دلیل دانش فنی دقیق مورد نیاز برای درک نحوه عملکرد مداخلات در بخش مراقبت های ویژه (ICU)، بلکه به دلیل عدم قطعیت در مورد آنچه که از مداخلات ICU ممکن است در هر زمان برای یک بیمار خاص به دست آید و چالش‌های انتقال اخبار سخت به بیماران و خانواده‌های داغان (خواه این خبر قطعی باشد یا نامشخص). تیم‌های ICU عموماً بزرگ و چند رشته‌ای هستند و اگرچه پیچیدگی چنین مکالمه‌هایی ایجاب می‌کند که یک پزشک با تخصص و دلسوزی آن‌ها را راهنمایی کند، اما کمتر پیش می‌آید که این گفتگوها توسط کارآموزان بالینی که روابط نزدیکی با بیماران و خانواده‌ها برقرار می‌کنند، هدایت شود، کسانی که ممکن است تجربه زیادی برای استفاده از آن در چنین موقعیت هایی نداشته باشند.

در این زمینه، امید ما این است که همه پزشکان مراقبت‌های ویژه – به ویژه دانشجویان، کارآموزان، و کسانی که در ابتدای کار مستقل خود هستند – این کتاب آسان‌خوان درباره تصمیم‌گیری مشترک در ICU را مفید و کاربردی بدانند. چهار فصل اول این کتاب برخی از اصول اساسی را پوشش می‌دهد که در طیف گسترده‌ای از سناریوها کاربرد دارند – ارزیابی اینکه چه نوع تصمیم‌هایی فرصت‌های مناسب برای تصمیم‌گیری مشترک هستند، خانواده بیمار چقدر مایل است در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشد، بهترین روش ارائه اطلاعات کمی و نحوه بهینه سازی بحث های خانوادگی. 11 فصل میانی سناریوهای بالینی خاص و متداول در مراقبت های ویژه را پوشش می دهد که پزشکان را ملزم می کند تا دانش اولیه پزشکی خود را با رویکردهای تصمیم گیری مشترک ترکیب کنند. این فصل ها همه مبتنی بر مورد هستند و چارچوب های توصیه شده ای را برای رویکرد ارائه می دهند. خواننده متوجه خواهد شد که برخی از اصول اصلی در سراسر این فصل ها تکرار می شوند، اما همچنین نویسندگان فصل مراجع و آمارهای کلیدی را برجسته می کنند که ممکن است به پزشکان در برنامه ریزی بحث های خود با بیماران و خانواده ها کمک کند. تعداد نسبتاً زیادی از این فصل ها ماهیت عصبی دارند. مسلماً این واقعیت تا حدی نشان‌دهنده سوگیری تحریریه ما به‌عنوان متخصص فشار عصبی است، اما همچنین تأییدی است که درجه بهبودی عصبی اغلب یک عامل کلیدی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به اهداف مراقبتی است که در مراقبت‌های ویژه اتخاذ می‌شود.

این کتاب با چند فصل در مورد موضوعات مرتبط – دستورالعمل های پیشرفته، مراقبت از بیمار بی دوست، و ترکیب مشاوران مراقبت تسکینی در ICU به پایان می رسد. ما همچنین فصلی را در مورد چگونگی دست و پنجه نرم کردن محققان با این سوال دشوار در مورد چگونگی بهترین اندازه گیری “موفقیت” برای تصمیمات مشترک ICU گنجانده ایم. به طور بالقوه می توان استدلال کرد که فصل آخر در مورد بحث های مربوط به مرگ مغزی شاید کمی خارج از آن چیزی باشد که یک تصمیم واقعاً “مشترک” در نظر می گیرد – زیرا مرگ بر اساس معیارهای عصبی هنوز مرگ قانونی است. با این حال، انتقال چنین مفهومی به خانواده ها به خودی خود چالش برانگیز است و بسیاری از اصولی که در گفتگوهای تصمیم گیری مشترک اعمال می شود، در گفتگوهای مرگ مغزی نیز اعمال می شود.

متذکر می‌شویم که فصل‌های این کتاب تقریباً همه قبل از شروع همه‌گیری بیماری جدید کروناویروس ۲۰۱۹ (COVID-19) در سراسر جهان نوشته شده‌اند. نگرانی‌ها در دوران اوج همه‌گیری – اینکه منابع ICU حتی در محیط‌های غنی از منابع احتمالاً نیاز به سهمیه‌بندی گسترده دارند، اینکه بیمارستان‌ها به پروتکل‌های بازنگری شده برای تعیین وضعیت کد بیماران مبتلا به کووید-19 نیاز دارند، و اینکه سیاست‌های محدود طولانی مدت بازدیدکننده ضروری – به موانع متعددی برای روش‌های استاندارد حوزه ما برای ارتقای تصمیم‌گیری مشترک تبدیل شد. برخی از اصول این کتاب حفظ شده است، چه شخص در حال گفتگو با خانواده ها به صورت حضوری و چه از طریق تلفن/کنفرانس ویدئویی باشد. دیگران به انعطاف پذیری قابل توجهی نیاز دارند. همچنین تصدیق می‌کنیم که ممکن است دیگران عمیقاً تحت تأثیر خطر ابتلا به کووید-19 برای خود پزشکان قرار بگیرند (یعنی اینکه چگونه یک پزشک درباره ارائه احیای قلبی ریوی برای بیماران مبتلا به کووید-19 مثبت با شانس کمی برای بقا بحث می‌کند).

امید ما این است که تا زمان انتشار این کتاب، خطر انتقال ویروس کمتر از بهار و تابستان سال 2020 باشد و خانواده هایی که همه ما بسیار به آنها وابسته هستیم با افزایش و تعداد بیشتر بر بالین بیماران ICU باشند. اما حتی اگر متأسفانه اینطور نیست، امیدواریم این کتاب یادآوری باشد – به ویژه برای کسانی که در بحبوحه یک بیماری همه گیر وارد عمل پزشکی می شوند – که تصمیم گیری مشترک صرفاً یک رویکرد اختیاری نیست که توسط پزشکان در مواقع مناسب انجام شود. اما اصل گنجاندن ارزش‌های بیمار در تصمیم‌گیری‌هایی که به طور ایده‌آل مستلزم آگاهی از آن‌ها است، یک اصل تغییرناپذیر از عملکرد مراقبت‌های ویژه اخلاقی و با کیفیت بالا است.

معرفی نویسندگان:

نام: متیو یافا (Matthew N. Jaffa)
افیلیشن: معاون مدیر کلینیک NeuroRecovery در موسسه علوم اعصاب Ayer در بیمارستان هارتفورد و استادیار نورولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه کانکتیکات است.

نام: دیوید هوانگ (David Y. Hwang)
افیلیشن: دانشیار نورولوژی در بخش مراقبت های عصبی و عصب شناسی اورژانسی در دانشکده پزشکی ییل، دانشگاه ییل، کانکتیکات است.

جزئیات کتابشناختی

  • ناشر: انتشارات دانشگاه کمبریج. چاپ اول (17 ژوئن 2021)
  • تاریخ انتشار آنلاین: می 2021
  • شابک آنلاین: 9781108633246
  • شابک پرینت: 9781108735544
  • کد DOI: https://doi.org/10.1017/9781108633246
  • واژگان: بیهوشی، مراقبت های ویژه، مدیریت درد، اورژانس، پزشکی
  • زبان: انگلیسی
  • تعداد صفحات: 212 صفحه
  • موضوع: پزشکی / بیهوشی، پزشکی / مراقبت های ویژه، پزشکی / فوریت های پزشکی، پزشکی / اخلاق، پزشکی مراقبت های ویژه – تصمیم گیری، پزشکی مبتنی بر شواهد، پرسنل پزشکی و بیمار، مشارکت بیمار