مستقیم به محتوا

کتاب OSCE طب مراقبت ویژه

سئوالات OSCEs طب مراقبت ویژه

OSCEs for Intensive Care Medicine
سری آموزش تخصصی عالی آکسفورد
دکتر پیتر هرسی (Peter Hersey)، دکتر لورا اوکانر (Laura O’Connor)، دکتر تام سامز (Tom Sams)، دکتر جان استورمن (Jon Sturman)

شابک (پرینت): 9780198824374
شابک (ایبوک): 9780191863189
کد DOI: 10.1093/med/9780198824374.001.0001
ناشر : انتشارات دانشگاه آکسفورد
نوبت چاپ: چاپ اول (27 اکتبر 2020)
تعداد صفحات: ‏۳۶۸ صفحه
زبان : انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

معرفی کتاب OSCE طب مراقبت ویژه

کتاب مجموعه آزمون OSCE طب مراقبت ویژه یک منبع بازنگری جامع برای پزشکانی است که خود را برای دریافت فلوشیپ دانشکده طب مراقبت‌های ویژه (FFICM) و دیپلم اروپایی در طب مراقبت‌های ویژه (EDIC) آماده می سازند.

این کتاب که توسط تیمی از مشاوران مراقبت های ویژه با تجربه گسترده در اجرای یک دوره موفق FFCIM نوشته شده است، دارای بیش از 100 نمونه سؤال است که در هشت آزمون آزمایشی OSCE سازماندهی شده اند و مطابق با برنامه ریزی درسی FFCIM و CoBaTrICE بازنگاشت شده اند. با تجسم امتحانات واقعی، آنها به ایستگاه های حرفه ای بودن، داده ها، احیا و تجهیزات تقسیم می شوند که هر کدام با خواندنی بیشتر برای اطمینان از خود-ارزیابی کیفیت بالا همراه هستند.

این کتاب با نکات و اشارات خود به داوطلبان کمک می کند تا از اشتباهات رایج و باورهای غلط اجتناب کنند، خواندن این کتاب برای هر پزشکی که برای امتحانات FFCIM یا EDIC OSCE آماده می شود ضروری است.

فهرست مندرجات کتاب OSCEs برای طب مراقبت ویژه

OSCE 1
OSCE 2
OSCE 3
OSCE 4
OSCE 5
OSCE 6
OSCE 7
OSCE 8

مقدمه ای بر OSCE طب مراقبت ویژه

قبولی در آزمون فلوشیپ دانشکده پزشکی مراقبت‌های ویژه (FFICM) یکی از الزامات برنامه آموزشی انگلستان در طب مراقبت‌های ویژه است. به طور مشابه، برای اعطای دیپلم اروپایی در پزشکی مراقبت های ویژه (EDIC) یک پزشک باید دانش تخصصی مورد نیاز برای طب مراقبت های ویژه را نشان دهد. مؤلفه‌های امتحانات بالینی ساختاریافته عینی (OSCE) می‌تواند حتی برای پزشکانی که چندین سال تجربه بالینی دارند و در امتحانات تکمیلی تجربه دارند، یک مانع مشکل‌ساز باشد.

ما فکر می کنیم که سختی تمرین کردن با این سبک امتحان می تواند دلیلی برای عملکرد ضعیف در خود روز امتحان باشد. این کتاب برای کمک به داوطلبان برای آماده شدن برای OSCE با ارائه بانکی از سؤالات تمرینی که در امتحانات عملی سازماندهی شده است، نوشته شده است. ما سؤالات را نه تنها با برنامه درسی انگلستان برای آموزش طب مراقبت های ویژه، بلکه با معادل اروپایی: آموزش مبتنی بر شایستگی در پزشکی مراقبت های ویژه در اروپا (CoBaTrICE) سازماندهی کرده ایم.

سوالات برای پوشش هر چه بیشتر محتوای برنامه درسی نوشته شده اند، اما همچنین برای نمایان کردن برخی از جنبه هایی که در امتحانات بیشتر از عملکرد روزمره ظاهر می شوند، نوشته شده اند. ما از تجربیات خود در نشستن و مشاهده امتحان نهایی FFICM و اجرای یک دوره آمادگی موفقیت آمیز FFICM OSCE برای تولید منبعی استفاده کرده ایم که به داوطلبان اعتماد به نفس می دهد تا در زمانی که واقعاً اهمیت دارد، بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

در حالی که این کتاب برای کسانی که در آستانه امتحان هستند بسیار مفید خواهد بود، سوالات همچنین به عنوان منبعی برای کسانی که قصد آموزش در بالین را دارند یا صرفاً می خواهند دانش خود را در مورد طب مراقبت های ویژه بهبود بخشند مفید خواهد بود. این شامل داوطلبانی است که برای امتحان بخش دوم به سمت کمک هزینه تحصیلی کالج پزشکی مراقبت های ویژه استرالیا و نیوزیلند آماده می شوند.

نحوه استفاده از این کتاب

  • این کتاب شامل 104 سوال است که به هشت OSCE تقسیم شده است. همانند OSCE نهایی FFICM، آنها موضوعات حرفه ای، احیا، تفسیر داده ها و تجهیزات را پوشش می دهند. نسبت سوالات برای هر موضوع مانند امتحان است.
  • مانند خود امتحان، سوالات برای جلوگیری از “خطر مضاعف” نوشته شده اند. اجتناب از خطر مضاعف به این معنی است که اگر پاسخ بخشی از یک سوال را ندانید، همچنان می‌توانید به تمام نمره‌های بعدی برسید. به همین دلیل، بسیار مهم است که هنگام پاسخ دادن به سؤالات از قبل مطالعه نکنید. خطر مضاعف همچنین دلیلی است که ممتحنین پس از “پرسش و پاسخ” به سؤال قبلی باز نمی گردند.
  • در حالی که برخی از سؤالات کتاب ساده هستند، برخی دشوار به نظر می رسند. به یاد داشته باشید که از شما انتظار نمی رود که برای گذراندن یک ایستگاه OSCE به تمام 20 نمره برسید (نمره قبولی به سختی سؤال بستگی دارد). سوالات به این منظور نوشته شده است که خواننده دانش خود را افزایش دهد و همچنین آنچه را که از قبل می داند، بازبینی کند.
  • این کتاب به گونه ای نوشته شده است که منبع مفیدی برای کمک به شما در قبولی در امتحان باشد—لطفاً در مورد هیچ چیزی در آن استرس نداشته باشید. امتحانات تحصیلات تکمیلی سرگرم کننده نیست، اما مطمئن باشید به زودی تمام می شود و همه اینها به خاطره ای دور تبدیل خواهد شد.

نکات ما برای موفقیت در امتحان پزشکی مراقبت ویژه

  • برنامه درسی نشان می دهد که چه چیزی ممکن است از شما خواسته شود، بنابراین برای برنامه ریزی یادگیری خود آن را زودتر بخوانید. سعی کنید فقط از یادگیری چیزهایی که به نظر شما جالب یا آسان است خودداری کنید و به یاد داشته باشید که داشتن دانش گسترده با خلأهای کم نسبت به داشتن دانش دقیق و مفصل در حوزه های کمتر، بیشتر به شما کمک می کند.
  • بعد از هر جلسه FFICM OSCE، بازرس ارشد گزارشی را تهیه می کند. در آن توضیحاتی درباره زمان و نحوه عملکرد ضعیف کاندیداها گنجانده شده است. آشنایی با آن بهترین راه برای یادگیری از تجربیات دیگران است.
  • سعی کنید تا جایی که ممکن است مواجهه بالینی متنوعی کسب کنید. اگر داوطلبان این تجربه را نداشته باشند، نمی توانند با سوالات زیر تخصصی مبارزه کنند.
  • سازمان OSCE قرار است دنیای کاری شما را تقلید کند. صحبت کردن در مورد فعالیت های روزانه خود با همکاران یک تمرین عالی OSCE است. در مورد کاری که به تازگی انجام داده اید چه چیزی می تواند از شما سوال شود؟ چگونه کاری را که به تازگی انجام داده اید توضیح دهید؟
  • اصول اولیه گرفتن امتیازات آسان را به خاطر بسپارید.
  • اگر نمی دانید، نمی دانید. در حالی که اغلب ارزش حدس زدن را دارد، اما باید روی نمره یا امتیازاتی که هنوز در دسترس هستند تمرکز کنید.
  • بدون شک با الکتروکاردیوگرام و تصویربرداری مواجه خواهید شد، بنابراین ارزش آن را دارد که یک رویکرد سیستماتیک را تمرین کنید که می توانید به آن اعتماد کنید.
  • وقتی ایستگاهی را تکمیل کردید، آن را فراموش کنید. مهم نیست که چگونه (فکر می کنید) اجرا کرده اید، این در گذشته است و شما ایستگاه بعدی را دارید که باید روی آن تمرکز کنید.
  • هوشمندانه اما راحت لباس بپوشید. اگر ایستگاهی به انجام کاری نیاز دارد (مثلاً احیا، معاینه)، از درآوردن کت خود نترسید.
  • OSCE می تواند پر سر و صدا باشد. سعی کنید کاندیدایی را که در غرفه بعدی فریاد می زند یا هر حرکتی که در بیرون انجام می شود نادیده بگیرید.
  • به یاد داشته باشید که ممتحنین می خواهند که شما قبول شوید.
  • به سؤال گوش دهید و آنچه را که پرسیده شده انجام دهید. اگر سوال را متوجه نشدید، بخواهید تکرار شود.
  • و سخت ترین چیز از همه . . . خونسردی خود را حفظ کن! موفق باشید!

نویسندگان

نام: دکتر پیتر هرسی (Peter Hersey)
افیلیشن: مشاور در بخش مراقبت‌های ویژه و بیهوشی تاین‌ساید جنوبی و بنیاد NHS ساندرلند Trust ساندرلند، انگلستان
پیتر هرسی سرپرست بالینی مراقبت‌های ویژه در ساوت تاین‌ساید و ساندرلند NHSFT و مدرس قبلی دانشکده FICM است. او نقش های محلی و ملی را در آموزش پزشکی بر عهده دارد. پس از تصدی پست مشاور به او مدرک کارشناسی ارشد در آموزش پزشکی اعطا شد و مدیر مؤسس دوره ای بود که نامزدهای نهایی FFICM OSCE را آماده می کرد.

نام: دکتر لورا اوکانر (Laura O’Connor)
افیلیشن: مشاور در بخش مراقبت‌های ویژه و بیهوشی تاین‌ساید جنوبی و بنیاد NHS ساندرلند Trust ساندرلند، انگلستان
وی مشاور و مدرس دانشکده FICM در بیمارستان سلطنتی ساندرلند است که در آنجا یک برنامه شبیه سازی فعال را نیز رهبری می کند. او تجربه کار در نیوزلند را دارد و FFICM را با امتحانات دارد.

نام: دکتر تام سامز (Tom Sams)
افیلیشن: مشاور مراقبت های ویژه و بیهوشی نورث کامبریا مراقبت یکپارچه NHS Foundation Trust Carlisle، انگلستان
قبل از اینکه پست مشاور خود را در NHSFT نورث کامبریا بگیرد، در شفیلد و نیوکاسل آموزش دید. او مدرس دانشکده FICM است و چندین دوره بازبینی موفق ترتیب داده است.

نام: دکتر جان استورمن (Jon Sturman)
افیلیشن: مشاور مراقبت های ویژه و بیهوشی نورث کامبریا مراقبت یکپارچه NHS Foundation Trust Carlisle، انگلستان
وی نقش فعالی در آموزش چند حرفه ای در داخل و خارج از کشور بر عهده دارد و علاقه مند به توسعه مراقبت های ویژه از راه دور و روستایی است. پس از دوره آموزشی که شامل فلوشیپ در بازیابی کودکان بود، او یک پست مشاور در NHSFT نورث کامبریا گرفت، جایی که از سال 2012 مدیر بالینی بود.

جزئیات کتابشناختی

  • عنوان: OSCEs برای طب مراقبت ویژه (OSCEs for Intensive Care Medicine)
  • نویسندگان: دکتر پیتر هرسی (Peter Hersey)، دکتر لورا اوکانر (Laura O’Connor)، دکتر تام سامز (Tom Sams)، دکتر جان استورمن (Jon Sturman)
  • شابک (پرینت): 9780198824374
  • شابک (ایبوک): 9780191863189
  • کد DOI: 1093/med/9780198824374.001.0001
  • ناشر: انتشارات دانشگاه آکسفورد. چاپ اول (27 اکتبر 2020)
  • نوبت چاپ: نسخه اول، نشر سال 2020
  • تعداد صفحات: ‏۳۶۸ صفحه

کلمات کلیدی:

OSCE، امتحان، نمونه سئوال پزشکی، مراقبت های ویژه، نوار قلب، اشعه ایکس، ارتباط، احیا

ثبت سفارش ترجمه این کتاب