مستقیم به محتوا

کتاب سندرم پس از مراقبت های ویژه

سندرم پس از مراقبت های ویژه

Post-Intensive Care Syndrome
ژان چارلز پریزر (Jean-Charles Preiser)، مارگارت هریج (Margaret Herridge)، الی آزولای (Elie Azoulay)

شابک (هاردکور): 9783030242497
شابک (شومیز): 9783030252497
شابک (ایبوک): 9783030242503
کد DOI: 10.1007/978-3-030-24250-3
ناشر: انجمن پزشکی مراقبت های ویژه اروپا 2020
تعداد صفحات: 377 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

ویژگی های کتاب سندرم پس از مراقبت ویژه

  • ارائه اطلاعات به روز دقیق در مورد سندرم پس از مراقبت ویژه (PICS) که اکنون به عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی شناخته شده است.
  • شرح اختلالات جسمی، شناختی و روانی مرتبط با سندرم پس از مراقبت ویژه (post-intensive care syndrome)
  • بررسی برنامه های توانبخشی سازگار و متناسب اتخاذ شده
  • ترویج بهبود مراقبت از بیمار و تغییرات سازمانی که همچنین مزایای مالی زیادی را نوید می دهد

معرفی کتاب سندرم پس از مراقبت ویژه

این کتاب که بخشی از مجموعه کتاب‌های مرجع انجمن مراقبت‌های ویژه اروپا است، اطلاعات دقیق و به‌روزی را در مورد آسیب‌های جسمی، شناختی و روان‌شناختی که اغلب پس از اقامت در بخش مراقبت‌های ویژه رخ می دهد، ارائه می‌کند و به بررسی عمیق استراتژی های پیشگیرانه و درمانی موجود، از جمله برنامه های توانبخشی سازگار می‌پردازد. هدف این کتاب، فراتر از آشنایی خوانندگان با جنبه‌های متعدد سندرم پس از مراقبت‌های ویژه (PICS) بوده، ارتقای پیگیری مؤثر بیماران، در نتیجه افزایش توانایی کار و استقلال عملکردی آن‌ها و شناسایی ریسک فاکتورهای وقوع بیماری PICS به عنوان محرکی برای تغییرات سازمانی سودمند در بخش های مراقبت های ویژه است.

کارکرد زمینه ای کتاب متقاعد ساختن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی است که کیفیت زندگی بیمارانی که نیاز به اقامت در بخش مراقبت‌های ویژه دارند، می‌تواند به شدت آسیب ببیند یا حتی غیرقابل قبول شود. اغلب اوقات، عواقب متنوع توسط متخصصان رشته های دیگر نادیده گرفته می شود. علاوه بر این، خانواده ها و مراقبان نیز در معرض خطر بالای اختلال استرس پس از ضربه و افسردگی هستند.

انجمن طب مراقبت های ویژه اروپا یک مجموعه بنام درس هایی از ICU را با چشم انداز ارائه مروری متمرکز و پیشرفته از موضوعات اصلی مراقبت های ویژه و منابع بهینه برای پزشکان شاغل در مراقبت های ویژه، ایجاد کرده است. این کتاب که توسط متخصصان مشهور در این زمینه نوشته شده است، انتقال دانش کلیدی را با مزایای بالینی و مالی قابل توجه تسهیل می کند.

فهرست مندرجات کتاب سندرم پس از مراقبت ویژه

بخش 1: مقدمه

  1. سندرم پس از ICU (Post-ICU Syndrome): تاریخچه و تعریف
  2. تشخیص افتراقی بیماری بحرانی مقاوم و سایر علل ماندن طولانی مدت در ICU

بخش 2: نقص جسمانی

  1. تغییرات توده عضلانی اسکلتی و عملکرد انقباضی و قدرت انقباضی عضلات
  2. نورومیوپاتی بیماری بحرانی: تشخیص بالینی، الکتروفیزیولوژیکی و بافت شناسی
  3. نورومیوپاتی: یافته های بافت شناختی و مولکولی
  4. برآیندهای کارکردی پس از بیماری بحرانی
  5. درگیری دیافراگم
  6. تصویربرداری
  7. غدد درون ریز در بیماران شدید بحرانی
  8. دیابت پس از ICU
  9. سرکوب ایمنی کوتاه مدت و بلند مدت اکتسابی از ICU

بخش 3: اختلال شناختی/روانی

  1. PTSD پس از بیماری بحرانی: مسائل فعلی و مسیرهای آینده
  2. اختلالات خلقی و زوال عقل در بازماندگان مراقبت های ویژه
  3. نمرات عملکردی معلولیت و ناتوانی
  4. درد، اثربخشی مسکن ها و وابستگی طولانی مدت به مواد مخدر
  5. رفتار درمانی
  6. سندرم پس از مراقبت ویژه در بستگان بیماران بحرانی
  7. تخریب روانی در مراقبین حرفه ای

بخش چهارم: توانبخشی

  1. روشهای توانبخشی فیزیکی
  2. استراتژی های تغذیه ای
  3. توانبخشی تغذیه در ICU
  4. مشاوره پیگیری: چرا؟
  5. امکان سنجی مشاوره های بعدی
  6. هماهنگی توانبخشی در بیمارستان پس از ترخیص ICU: اولویت ها و مشکلات
  7. هزینه از کارافتادگی
  8. مقرون به صرفه بودن کلینیک های پس از مراقبت های ویژه

پیشگفتار کتاب سندرم پس از مراقبت ویژه

تا همین اواخر، نقش ما به‌عنوان متخصصان ویژه صرفاً روی درمان بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) متمرکز بود، با اندکی (در صورت وجود) در مورد دوره پس از ترخیص بیمار از ICU. خوشحال بودیم که بیمار از بیماری بحرانی خود جان سالم به در می برد و به مرحله ای می رسید که ترخیص می شود! با این حال، در سال‌های اخیر، ما به طور فزاینده‌ای از پیامدهای طولانی‌مدت بیماران ICU آگاه شده‌ایم – مشکلات جسمی، شناختی و/یا روانی که بسیاری از بیماران ماه‌ها و حتی سال‌ها پس از ترخیص از ICU با آن‌ها مواجه هستند. تأثیر روانی بیماری بحرانی بر اعضای خانواده نیز نگران کننده است، زیرا بسیاری از بستگان نزدیک سال ها پس از ترخیص عزیزشان از علائم اضطراب، استرس پس از سانحه و افسردگی رنج می برند.

نکته مهم این است که بسیاری از این شکایات پس از ICU را می توان با بهبود مدیریت درمان بیمار در طول پذیرش ICU کاهش داد. آرام‌بخشی کمتر، استفاده دقیق‌تر از داروهایی که بر نتایج طولانی‌مدت تأثیر می‌گذارند مانند کورتیکواستروئیدها، به حرکت درآوردن زودهنگام، بهبود حمایت تغذیه‌ای، ارتباط بهتر و مشارکت اعضای خانواده نمونه‌هایی از رویکردهایی هستند که می‌توانند به محدود کردن شدت عوارض بعد از ICU و بهبود کیفیت زندگی بعد از ICU کمک کنند. به عنوان متخصص ویژه ما باید نه تنها در مورد بقا فی نفسه بیماران، بلکه در مورد کیفیت آن بقا و زنده ماندن نیز فکر کنیم، باید به اینکه چگونه مداخلات ما ممکن است بر سلامت و رفاه هر بیمار و خانواده او پس از ترخیص تأثیر بگذارد، فکر کنیم.

با افزایش تقاضا برای مراقبت‌های ویژه و کاهش میزان مرگ و میر در بخش مراقبت‌های ویژه، جمعیت بازماندگان ICU نیز در حال افزایش است و نیاز فوری به افزایش آگاهی در مورد سندرم پس از مراقبت‌های ویژه، بهبود درک ما از مکانیسم‌ها و علل زمینه‌ای، و تعیین بهترین روش برای پیشگیری و درمان این عوارض وجود دارد. این کتاب که توسط متخصصان بین‌المللی در این زمینه نوشته شده است، بنابراین یک کتاب مهم و به‌موقع و ارزشمند برای همه متخصصان ویژه است زیرا ما در تلاش هستیم تا نتایج بلندمدت و با کیفیت زندگی را برای بیماران و خانواده‌هایشان به حداکثر برسانیم.

نویسندگان

ژان چارلز پریزر (Jean-Charles Preiser)
بخش مراقبت های ویژه، بیمارستان اراسم، دانشگاه آزاد بروکسل، بروکسل، بلژیک
ژان چارلز پریزر در حال حاضر استاد بخش مراقبت های ویژه بیمارستان دانشگاه اراسم در بروکسل است. او مدت‌هاست در تحقیقات بالینی با تمرکز بر جنبه‌های متابولیکی و تغذیه‌ای بیماری‌های بحرانی شرکت داشته است. پروفسور پریزر دستیار سردبیر مجله تغذیه تزریقی و روده ای (JPEN)، مراقبت بحرانی، و سالنامه مراقبت های ویژه است و در برنامه های آموزشی بین المللی و ملی در زمینه تغذیه شرکت دارد.

مارگارت هریج (Margaret Herridge)
تنفس و CCM، بیمارستان عمومی تورنتو، دانشگاه تورنتو، تورنتو، کانادا
دکتر مارگارت هریج استاد پزشکی، مراقبت های ویژه و پزشکی ریه در شبکه بهداشت دانشگاه، تورنتو، کانادا است. دانشمند ارشد موسسه تحقیقات عمومی تورنتو؛ مدیر تحقیقات در بخش بین‌بخشی پزشکی مراقبت‌های ویژه، دانشگاه تورنتو، و مدیر RECOVER، یک برنامه بالینی و تحقیقاتی برای مراقبت‌های بعدی بیمار و خانواده‌محور پس از یک بیماری بحرانی.

الی ازولی (Elie Azoulay)
بخش مراقبت های ویژه پزشکی، بیمارستان AP-HP Saint-Louis، پاریس، فرانسه
الی آزولای پروفسور پزشکی، تخصصی پزشکی ریه و مدیر مراقبت های ویژه پزشکی-ICU بیمارستان آموزشی سنت لوئی، پاریس، فرانسه است. وی همچنین: مدیر گروه تحقیقاتی مدیریت نارسایی حاد تنفسی و پیامدهای آن در بیماران بدحال با نقص ایمنی (GRR-OH، ایجاد شده در سال 2005، 33 مرکز). محققین Nine-I (68 ICU در 16 کشور در ایالات متحده و کانادا)؛ مدیر گروه مطالعاتی FAMIREA فرانسه (1996، 100 مرکز در سراسر فرانسه) یک گروه چند رشته ای مشترک چند مرکزی با هدف بهبود اثربخشی ارتباط با اعضای خانواده بیماران ICU. بودجه این گروه توسط وزارت بهداشت و انجمن مراقبت های ویژه فرانسه (SRLF) تامین می شود. مدیر برنامه فرانسوی مراقبت از بیماران مبتلا به نقص ایمنی. پروفسور آزولای رئیس سابق بخش اخلاق انجمن پزشکی مراقبت های ویژه اروپا نیز بود. زمینه های اصلی علاقه و تجربه تدریس وی به موارد زیر اختصاص دارد: پزشکی ریوی، نارسایی حاد تنفسی در بیماران دچار نقص ایمنی، بدخیمی های خونی در ICU، تهویه مکانیکی غیرتهاجمی در بیماران هماتولوژیک، عفونت های شدید در بیماران بدحال، عفونت های قارچی مهاجم، اختلال عملکرد اندام در بیماران. با بیماری های بافت همبند، واسکولیت سیستمیک، میکروآنژیوپاتی های ترومبوتیک، لنفوهیستوسیتوز هموفاگوسیتیک، سندرم لیز تومور، و سایر موارد اورژانسی هماتولوژیک. مراقبت های ویژه و اخلاق (دانشکده پزشکی، فارغ التحصیل و فوق لیسانس).

اطلاعات کتابشناختی

  • عنوان کتاب: سندرم پس از مراقبت های ویژه
  • نویسنده: ژان چارلز پریزر، مارگارت هریج، الی آزولای
  • عنوان سری: درس هایی از آی سی یو
  • شابک (هاردکور): 978-3-030-24249-7، تاریخ انتشار: 26 سپتامبر 2019
  • شابک (شومیز): 978-3-030-24252-7، تاریخ انتشار: 26 سپتامبر 2020
  • شابک (کتاب الکترونیکی): 978-3-030-24250-3، انتشار: 31 اوت 2019
  • کد DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-24250-3
  • ناشر: اسپرینگر چام
  • حق چاپ: انجمن پزشکی مراقبت های ویژه اروپا 2020
  • نوبت چاپ: نسخه 1
  • تعداد صفحات: 377 صفحه
  • تعداد تصاویر: 57 تصویر رنگی
  • موضوع: طب مراقبت های ویژه، روانپزشکی، روانشناسی، توانبخشی، ریه شناسی یا پنومولوژی (Pneumology)، کاردیولوژی، تغذیه

کلید واژه ها:

پیامدهای عملکردی، اختلال استرس پس از ضربه، توانبخشی بدنی، ظرفیت عضلانی، معلولیت و ناتوانی، هزینه های اجتماعی، اختلال شناختی، اختلالات روانی، مشکلات جسمی، نورومیوپاتی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب