مستقیم به محتوا

کتاب ترخیص موفق ICU

پاسپورت ترخیص موفقیت آمیز از ICU

Passport to Successful ICU Discharge
کارول بولانجر (Carole Boulanger) و دیوید مک ویلیامز (David McWilliams)

شابک (پرینت): 9783030389154
شابک (ایبوک): 9783030389161
کد DOI: 10.1007/978-3-030-38916-1
ناشر: 2020 انتشارات اسپرینگر نیچر
تعداد صفحات: 155 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

کلید واژه ها: مراقبتهای ویژه، برآیند و پیامدها، توانبخشی، ریکاوری، چند رشته ای، روانشناسی توانبخشی


ویژگی های کتاب کلید ترخیص موفقیت آمیز از ICU

  • ارائه شواهد مدیریت اثربخش مراقبت از پذیرش تا مراقبت های ویژه در جهت تسهیل ترخیص موفقیت آمیز از ICU
  • ارائه شواهد موجود برای اطمینان از پیشرفت اثربخش از بیماری بحرانی تا بازتوانی اولیه تا بهبودی تا ترخیص
  • نمایش همکاری چندحرفه ای منحصر به فرد بین پرستاران و متخصصان بهداشتی و کادر درمان

معرفی کتاب کلید ترخیص موفقیت آمیز از ICU

این کتاب یک رویکرد جامع و بین حرفه ای برای به حداکثر رساندن شانس بهبود موفقیت آمیز برای بیمار ICU که از یک دوره بیماری بحرانی زنده می مانند، ارائه می دهد. بستری شدن در ICU با یک بیماری بحرانی، اثرات جسمی، روانی و اجتماعی کاملاً شناخته شده ای بر فرد و عزیزانش دارد که باید از زمان پذیرش در کانون توجه قرار گیرند. ترخیص موفقیت‌آمیز از ICU مستلزم توجه دقیق به جزئیات در تمام جنبه‌های مراقبت به طور همزمان برای اطمینان از بازگشت به بهترین کیفیت زندگی قابل دستیابی است. تمرکز اولیه بر توانبخشی ساختاریافته و اجتناب / پیشگیری از عوارض مربوط به ICU برای بهبود نتایج کوتاه مدت و بلندمدت بسیار مهم است. این توجه به جزئیات باید از طریق انتقال به بخش و برنامه ریزی برای ترخیص به منزل ادامه یابد. «کتاب کلید ترخیص موفقیت‌آمیز ICU» حوزه‌های کلیدی را بررسی می‌کند تا منتظر بهبودی موفقیت‌آمیز باشید که از پذیرش تا ترخیص به روشی جامع آغاز می‌شود. کلید ترخیص برخی از جنبه‌های کلیدی را پوشش می‌دهد که باید به بالاترین استانداردها دست یافت تا بهترین محیط برای موفقیت ایجاد شود. تمرکز بر ارتقای بهترین کیفیت زندگی برای فرد با توجه دقیق به جزئیات به منظور تعیین هر مرحله از سفر ICU آنها که با پذیرش شروع می شود. فصل‌هایی که توسط اعضای تیم ICU چند رشته‌ای نوشته شده‌اند، دستورالعمل های تخصصی و حرفه ای و رویکرد مبتنی بر شواهد را برای بهبود نتایج و بازگرداندن بیماران به خانواده‌هایشان ارائه می‌کنند.

فهرست مندرجات کتاب پاسپورت ترخیص موفق از ICU

1 اول فرد بعد بیمار: اهمیت یک تاریخچه خوب
2 درمان تنفسی و تهویه مکانیکی: اجتناب از عوارض
3 مراقبت از بیمار: از بدن تا ذهن
4 تغذیه: شمارش کالری
5 ارتقای استقلال
6 تحرک و عملکرد
7 پیشگیری و کنترل عفونت: سنجه های آسان با اجرای سخت چالش برانگیز
8 قدرت برقراری ارتباط
9 محیط بخش مراقبت های ویژه: تأثیر و پیشگیری
10 روانشناسی: مراقبت شخص محور کلید بهبودی موفق
11 نتیجه گیری

مقدمه ای بر کتاب پاسپورت ترخیص موفقیت آمیز از ICU

از سال 2020 به عنوان سالی یاد خواهد شد که در آن جهان متوجه شد که کار متخصصان مراقبت های ویژه واقعا چقدر مهم است. همه گیر COVID-19 یک تست استرس برای اکثر سیستم های مراقبت های بهداشتی بوده است. در تلویزیون، روزنامه ها و رسانه های اجتماعی، بحث های بی شماری در مورد منابع ICU وجود داشته است. با این حال، اغلب اوقات، تمرکز بر روی دستگاه های تنفس مصنوعی و تخت ها بوده است. هر پزشک با تجربه ICU می‌داند با ارزش‌ترین منبع چیست: تیم چند رشته‌ای که منابع خود را برای ارائه بهترین شانس بهبودی برای هر بیمار بدحال جمع‌آوری می‌کند. به عنوان یک پزشک ICU در 20 سال گذشته و رئیس منتخب انجمن پزشکی مراقبت‌های ویژه اروپا، به خوبی می‌دانم که اگرچه فناوری مهم است، اما مهم‌ترین منابع در کنار بالین، پرستاران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند. به لطف این کار چند رشته ای است که سفر از پذیرش تا بهبودی می تواند موفقیت آمیز باشد. کتاب «پاسپورت ترخیص موفقیت‌آمیز از ICU» توسط کارول بولانجر و دیوید مک‌ویلیامز، که چندین سال در بالین کار می‌کردند و رهبری تحقیقات و آموزش برای پرستاران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی وابسته را بر عهده داشته اند، ادیت شده است. آنها تیمی از همکاران مشهور جهان را در تولید یکی از کامل‌ترین کتاب‌های ICU که تا به حال برای پرستاران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پیراپزشکی نوشته شده است، رهبری کرده‌اند. پس جای تعجب نیست که کتاب مملو از اطلاعات به روز است که می تواند مستقیماً در بالین استفاده شود.

محتوا دارای ساختار واضح است و به خواننده کمک می کند تا بیماران ICU را در مراحل مختلف بیماری بحرانی آنها همراهی کند. فصل ها را می توان به طور مستقل خواند و اطلاعات متمرکزی را در مورد موضوعات خاص ارائه کرده اند.

از نظر سفر ICU، بیمار مسافر است. کتاب به ما کمک می کند تا این جنبه کلیدی را به خاطر بسپاریم. هر بیمار سابقه، زمینه، خانواده، دوستان، نیازها و ترجیحات خود را دارد. این کتاب همچنین بر اهمیت ذخیره فیزیولوژیکی و شکنندگی تاکید می کند. یکی از تمرکزهای اصلی مراقبت های ویژه بر درک چگونگی واکنش بیماران به درمان های ICU است. اهداف مراقبت ضروری هستند و یک رویکرد جامع برای کل مدت اقامت در ICU مورد نیاز است. مراقبت باید شخصی سازی شده و روی فرد بیمار روبروی ما متمرکز شود.

این کتاب تمام جنبه های مراقبت های ویژه را بررسی می کند. فصل مربوط به تهویه مکانیکی مراحل مهم مورد نیاز برای حمایت از عملکرد تنفسی را به ما یادآوری می‌کند و در عین حال برای بیمار وقت می‌خرد. ونتیلاتورها درمان نیستند، اما اگر به درستی استفاده شوند، در واقع می توانند زمان گرانبهایی برای بهبودی بخرند. از سوی دیگر، در صورت استفاده نادرست، می توانند مضر باشند. عفونت‌های اکتسابی بیمارستانی یکی دیگر از منابع بالقوه آسیب هستند که کنترل عفونت و پیشگیری را سنگ بنای مدیریت روزانه ICU ها می‌سازد. انطباق خوب با استانداردهای شستشوی دست و کنترل عفونت، نشان دهنده فرهنگ ایمنی در تیم چند رشته ای است.

نکته مهم این است که مسیر بهبودی از روز اول در ICU شروع می شود. این کتاب با دنبال کردن یک رویکرد بسیار انسانی به بیماری های بحرانی، به طور مداوم از مفاهیم حمایت از اندام ها و همچنین حمایت ذهن و شخص استفاده می کند. بهبودی پس از بستری شدن در ICU نمی تواند صرفاً به معنای زنده ماندن باشد. این باید بهبودی برای یک کیفیت خوب و قابل قبول زندگی باشد که در آن ارتقای استقلال کلید روند بهبودی است. پیشگیری و درمان دیسفاژی و برنامه ریزی و شروع هر چه زودتر فیزیوتراپی از ارکان اصلی درمان است. این کتاب همچنین بسیاری از جنبه‌هایی را که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند، مانند محیط ICU و جنبه‌های روان‌شناختی برای رفاه بیماران و خانواده‌هایشان بررسی می‌کند. در گذشته، ICU ها اغلب مناطق پر سر و صدا و تقریباً بدون نور روز بودند. رویکرد مدرن راحت و بیدار نگه داشتن بیماران، که بخشی از روند بهبودی است، به این معنی است که این جنبه ها برای به حداقل رساندن استرس و ایجاد محیطی که در آن بهترین شانس ممکن برای بهبودی به بیمار داده شود، ضروری است. در پایان، سفر بدون خاطره داستانی است که نمی توان گفت. یادداشت های روزانه ICU، ارتباط خوب بیمار و خانواده می تواند به بیماران و خانواده ها کمک کند تا استرس اجتناب ناپذیر مراقبت های ویژه را کاهش دهند. من می توانم به گرمی این کتاب را به هر متخصص ICU توصیه کنم. به عنوان یک پزشک، آن را کتابی الهام‌بخش می‌دانم که تخصص، اهداف و اشتیاق پرستاران فوق‌العاده و همکاران حرفه‌ای مراقبت‌های بهداشتی را که در ICU یافت می‌شوند، توصیف می‌کند. این واقعاً یک پاسپورت برای ترخیص موفق و همچنین یک راهنمای سفر برای سفر چند رشته ای که کار در مراقبت های ویژه لازم دارد، برای همه ما ارائه می دهد.

پیشگفتار کلید ترخیص موفقیت آمیز از ICU

دکتر ویلیام اسلر (William Osler) در سال 1892 نوشت:

«بسیار مهمتر است که بدانیم چه نوع بیماری بیمار شده است تا اینکه یک بیمار چه نوع بیماری دارد».

امروزه نیز با افزایش حجم و حدت بیمارانی که با بیماری های پیچیده همبود وارد ICU می شوند، این موضوع تا حد زیادی صادق است. درمان فناورانه فزاينده همراه با منابع محدود، مي تواند به سمت تكميل وظايف معین سیر کند كه اولويت هاي ما را به سرعت تغيير دهد.

پاسپورت به عنوان یکی از اولین اسناد شناخته شده که هویت و جزئیات کلیدی حامل آن را تأیید می کند، در درجه اول به منظور عبور ایمن در سفر و بازگشت به خانه در پایان سفر به خوبی شناخته شده است. در حالی که هیچ بیماری یا خانواده‌اش سفر مراقبت‌های ویژه را انتخاب نمی‌کند، اصول عبور ایمن در این زمینه صادق است و هدف همیشه بازگشت ایمن به خانه است. بنابراین مفهوم “گذرنامه” برای یک بیمار بدحال شامل جنبه های کلیدی مراقبت و مدیریت برای ایجاد امکان عبور ایمن است. اجتناب از عوارض و ایجاد رابطه زودهنگام بین بیمار، خانواده او و تیم چند حرفه ای می تواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه پیشرفت سفر ICU داشته باشد. مراقبت فرد محور در قلب سفر مراقبت‌های ویژه قرار دارد و در میان جامعه مراقبت‌های ویژه ارزشمند است (هرچند تعیین کمیت آن در بخش‌های مراقبت‌های ویژه شلوغ آسان نیست).

کتاب پاسپورت برای ترخیص موفقیت آمیز ICU برای نمایان کردن جنبه های کلیدی مراقبت های ویژه از پذیرش تا ترخیص ایجاد شده است. این کتاب که توسط یک تیم متخصص چند حرفه ای از پرستاران و درمانگران کلیدی از سراسر اروپا نوشته شده است، سفر بیمار ICU از میان لنز متخصصان فردی که تیم مراقبت های ویژه را تشکیل می دهند ارائه می شود. هدف این است که نشان دهد که چگونه تمرکز بر روی بیمار به طور کلی می تواند به بازگشت موفقیت آمیز بیماران به زندگی و خانواده قبلی خود کمک کند. نویسندگان آخرین شواهد را ارائه می‌کنند و بر توجه به جزئیات لازم برای جلوگیری از عوارض مربوط به ICU، همراه با اطمینان از اینکه مراقبت شخص محور است، تأکید می‌کنند.

این به هیچ وجه یک کتاب جامع نیست، بلکه محتوایی است که سفر بیمار را از نقطه پذیرش با هدف بازگرداندن بیمار و خانواده به زندگی قبلی خود می بیند. در نظر گرفته شده است که عملی، آموزنده و تفکر برانگیز باشد تا اطمینان حاصل شود که ما تخصص تیم چند حرفه ای را در جهت منافع بیماران به حداکثر می رسانیم.

نویسندگان

نام: کارول بولانجر (Carole Boulanger)
افیلیشن: واحد مراقبت های ویژه، بنیاد رویال دوون و اکستر NHS، اکستر، انگلستان. وی پرستار مشاور و متخصص مراقبت‌های ویژه پیشرفته در دیوون سلطنتی و بنیاد اعتمادی وزارت بهداشت انگلستان است. او رئیس اخیر کمیته پرستاری و AHP برای ESICM است که در زمینه توسعه پرستاری و فعالیت AHP برای جامعه رهبری می‌کند.

نام: دیوید مک ویلیامز (David McWilliams)
افیلیشن: خدمات درمانی، بیمارستان های دانشگاهی بیرمنگام بنیاد NHS، بیمارستان ملکه الیزابت، بیرمنگام، انگلستان. دکتر دیوید مک ویلیامز یک فیزیوتراپیست مشاور در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان ملکه الیزابت، بیرمنگام است که دارای بزرگترین واحد مراقبت های ویژه در اروپا است. او رئیس کارگروه فیزیوتراپی برای انجمن اروپایی مراقبت های ویژه پزشکی (ESICM) است.

اطلاعات کتابشناختی

  • عنوان کتاب: کلید ترخیص موفقیت آمیز ICU
  • ویراستاران: کارول بولانجر، دیوید مک ویلیامز
  • کد DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-38916-1
  • چاپ: اسپرینگر چام
  • ناشر: 2020، چاپ اول، اسپرینگر نیچر
  • شابک شومیز: 978-3-030-38915-4، تاریخ انتشار: 05 ژوئن 2020
  • شابک کتاب الکترونیکی: 978-3-030-38916-1، انتشار: 04 ژوئن 2020
  • نوبت چاپ: ادیشن اول
  • تعداد صفحات: 155 صفحه
  • تعداد تصویرها: 11 تصویر سیاه سفید، 33 تصویر رنگی
  • موضوع: مدیریت پرستاری، مراقبت های ویژه پزشکی، مراقبت های بهداشتی