مستقیم به محتوا

داروشناسی بیهوشی و مراقبت ویژه

فارماکولوژی برای بیهوشی و مراقبت های ویژه

Pharmacology for Anesthesia and Intensive Care
تام پک (Tom Peck) و بنجامین هریس (Benjamin Harris)
چاپ پنجم

شابک (پرینت): 9781108710961
شابک (ایبوک): 9781108591317
کد DOI: 10.1017/9781108591317
ناشر: انتشارات دانشگاه کمبریج، 2021
نوبت چاپ: ادیشن پنجم 2021
تعداد صفحات: 382 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

موضوع (LCSH): فارماکولوژی. | داروهای بیهوشی | مراقبت ویژه


معرفی کتاب فارماکولوژی برای بیهوشی و مراقبت ویژه

ویرایش پنجم این کتاب مرجع محبوب همچنان پایه محکمی از دانش فارماکولوژیک را برای همه کسانی که در حوزه بیهوشی و مراقبت های ویژه کار می کنند، فراهم می سازد. محتوا به طور کامل اصلاح شده است تا شامل فصول گسترده‌تر با اشکال واضح‌تر باشد و اطمینان حاصل شود که مخاطبان در جریان چشم‌انداز همیشه در حال تغییر فارماکولوژی بالینی قرار دارند. به راحتی به چهار بخش تقسیم شده است که اصول اساسی فارماکولوژی، داروهای اصلی در رشته بیهوشی، داروهای قلبی عروقی و سایر داروهای مهم را پوشش می دهد و با نمودارها، جداول و فرمول های شیمیایی جدید تکمیل شده تا یادگیری را تسهیل کند. هر چهار فصل مربوط به داروهای اصلی رشته بیهوشی همراه با مابقی به روز شده اند و به کاوش مدل های فارماکوکینتیک کاربردی، ضد میکروبی ها و داروهای مورد استفاده در دیابت پرداخته شده است. یک کمک ایده آل برای مطالعه و تمرین برای متخصصان بیهوشی جوان و کارآموز و متخصصان مراقبت های ویژه که برای امتحانات آماده می شوند، می باشد. همچنین منبع ارزشمندی برای پزشکان اتاق عمل، پرستاران ICU و پزشکان شاغل در مناطقی که نیاز به دانش قوی فارماکولوژی دارند، است.

  • سطح وسیعی از جزئیات را بدون خسته کننده بودن ارائه می دهد، و این کتاب را به یک کتاب راحت و قابل مدیریت برای هضم تبدیل می کند
  • در قالبی ثابت تنظیم شده است که به توضیح و طبقه بندی اطلاعات، به حداکثر رساندن درک و حفظ اطلاعات کمک می کند.
  • حوزه‌ای را ارائه می‌دهد که حول امتحان کالج سلطنتی بیهوشی (FRCA) به اضافه بخش‌های جدید طراحی شده برای کمک به امتحان نهایی دانشکده مراقبت‌های ویژه (FFICM) متمرکز است.

فهرست مندرجات داروشناسی بیهوشی و مراقبت ویژه

بخش اول: اصول پایه

  1. عبور دارو از غشای سلولی
  2. جذب، توزیع، متابولیسم و دفع
  3. تاثیر دارویی
  4. تداخل دارویی
  5. ایزومریسم
  6. مدل سازی فارماکوکینتیک
  7. مدل های فارماکوکینتیک کاربردی
  8. شیمی دارویی

بخش دوم: داروهای اصلی حرفه بیهوشی

  1. داروهای بیهوشی عمومی
  2. مسکن ها
  3. بی حس کننده های موضعی
  4. شل کننده های عضلانی و عوامل معکوس کننده

بخش سه: داروهای قلبی عروقی

  1. سمپاتومیمتیک ها
  2. آنتاگونیست های آدرنرژیک
  3. ضد آریتمی
  4. وازودیلاتورها
  5. داروهای ضد فشار خون

بخش چهار: سایر داروهای مهم

  1. سیستم عصبی مرکزی
  2. ضد استفراغ و داروهای مرتبط
  3. داروهای موثر بر روده
  4. مایعات وریدی ، مواد معدنی و تغذیه
  5. دیورتیک ها
  6. ضد میکروبی ها
  7. داروهای مؤثر بر انعقاد
  8. داروهای مورد استفاده در دیابت
  9. کورتیکواستروئیدها و سایر فرآورده های هورمونی

مقدمه ای بر کتاب داروشناسی بیهوشی و مراقبت ویژه

چاپ پنجم کتاب فارماکولوژی بیهوشی و مراقبت ویژه همچنان به مسیر خود در چیزی که به نظر می رسد یک مسیر موفق است، ادامه داده است. اندازه و احساس کلی با تغییرات محدود به عمق و دامنه اطلاعات به جای گسترش ساده تعداد داروهای مورد بحث، به ویژه در بخش های III و IV، یکسان باقی مانده است. سینتیک کاربردی و محتوای بیهوشی داخل وریدی کلی گسترش یافته است و اطلاعات جدیدی در مورد اثرات محیطی داروهای بیهوشی در جاهای متناسب اضافه شده است.

پیشگفتار کتاب فارماکولوژی بیهوشی و مراقبت ویژه

«فارماکولوژی برای بیهوشی و مراقبت های ویژه» قبلاً برای چندین سال یک رفرنس اساسی ضروری برای متخصصان بیهوشی و متخصصان مراقبت ویژه بوده است، و بنابراین وقتی دکتر تام پک از من خواست پیشگفتاری برای ویرایش پنجم بنویسم خوشحال شدم.

دکتر تام پک و بن هریس پزشکانی با استعداد و بسیار مورد احترام هستند و بین آنها تجربه زیادی در آموزش و تعلیم با تأکید ویژه بر فارماکولوژی وجود دارد. این پایه در حفظ تعادل خوب بین سطح جزئیات و وضوح متن کمک کرده است. در صورت لزوم – مانند بخش اول در مورد اصول اولیه فارماکولوژی و شیمی دارویی – آنها به جزئیات می پردازند، اما می توانند خواننده را به درک روشنی از مفاهیم پیچیده هدایت کنند.

در بخش‌های II تا IV، نویسندگان درباره داروهای مورد استفاده در بیهوشی و مراقبت‌های ویژه، و همچنین بسیاری از داروهای دیگری که ممکن است بیمارانشان قبلاً در معرض آن‌ها قرار داشته باشند، بحث می‌کنند. هر فصل بر روی یک دارو یا خانواده دارویی تمرکز دارد، با یک خلاصه بسیار مفید از فیزیولوژی مربوطه شروع می شود، و پس از آن شرح جامعی از فارماکولوژی بالینی آن دارو یا خانواده دارو ارائه می شود. این بخش ها حاوی ارجاعات کوتاه مکرر به اصول فارماکولوژیکی اساسی است که درک و ارتباط این اصول را تقویت می کند. تمام اطلاعات ارائه شده در زمینه بالینی قرار می گیرد و تمام بخش ها به طور کامل به روز شده اند.

من متقاعد شده‌ام که این کتاب همچنان یک مرجع مفید خواهد بود، نه تنها برای کارآموزانی که برای امتحانات بریتانیا یا اروپا (فلوشیپ/EDAIC/EDIC) در بیهوشی و مراقبت‌های ویژه آماده می‌شوند، بلکه برای مشاورانی که مایل به تجدید و به‌روزرسانی دانش خود هستند. علاوه بر این، من معتقدم که خوانایی و وضوح نوشتار برای سایر گروه‌های متخصص مراقبت‌های بهداشتی که مایل به افزایش درک و دانش خود از فارماکولوژی هستند (پرستاران، دانشجویان پزشکی، و کارآموزان و مشاوران در سایر تخصص‌های پزشکی) جذاب خواهد بود.

آنتونی آبسالوم (Anthony Absalom): استاد بیهوشی، مشاور بیهوشی دانشگاه گرونینگن، سردبیر مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن، مجله انگلیسی بیهوشی گذشته نزدیک تا حال، انجمن بیهوشی وریدی انگلستان

معرفی نویسنده

نام: تام پک (Tom Peck)
افیلیشن: توماس پک مشاور بیهوشی در بیمارستان رویال همپشایر کانتی وینچستر و همچنین مشاور افتخاری بیهوشی در بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون است.

نام: بنجامین هریس (Benjamin Harris)
افیلیشن: بنجامین هریس مشاور داروهای بیهوشی و مراقبت های ویژه در بیمارستان نورث همپشایر در باسینگستوک است.