مستقیم به محتوا

پرستاری ژرونتولوژی تابلوسکی

پرستاری سالمندان: راهنمای ضروری برای عملکرد بالینی

Gerontological Nursing: The Essential Guide to Clinical Practice

پاتریشیا تابلوسکی (Patricia A. Tabloski)

شابک (پرینت): 9780134554303
شابک (ایبوک): 9780134555379
سال انتشار: 2019 پیرسون
چاپ 4 (4th edition)

واژه های کلیدی (MESH): پرستاری سالمندان – اقدامات | پرستاری حرفه ای پیشرو | مراقبت تسکینی | بررسی و شناخت سالمندان | ژرونتولوژی | پرستاری ژرونتولوژیک

یک راهنمای کل نگر برای مراقبت پرستاری از سالمندان، در همه محیط ها

کتاب الکترونیک (ایبوک) پرستاری ژرونتولوژی تابلوسکی، یک راهنمای جامع و مبتنی بر تحقیقات برای مراقبت پرستاری از سالمندان است. این کتاب به تبیین تغییرات طبیعی و پاتوفیزیولوژیک ناشی از پیری و بالا رفتن سن و همچنین اثرات روانی اجتماعی، فرهنگی و بهداشت همگانی می‌پردازد. کتاب با تمرکز بر «افزودن زندگی به سال‌های عمر» و نه تنها افزایش عمر، شواهد و بهترین شیوه‌ها را نمایان می‌کند که بررسی و شناخت، تشخیص و نتایج ایمن و مؤثر را ارتقا می بخشد. چاپ چهارم کتاب پرستاری از سالمندان شواهد و استانداردهای جدیدی را ارائه می دهد که بر مراقبت از جمعیت سالمند تأثیر می گذارد، به علاوه فرصت های حرفه ای جدیدی که دانشجویان را برای امتحان NCLEX-RN و کار به عنوان پرستار آماده می کند.

این ایبوک پرستاری سالمندی به مربیان این امکان را می دهد که به راحتی یادداشت های خود را با فراگیران به اشتراک بگذارند تا آنها ارتباط بین خواندن خود و آنچه در کلاس می آموزند را ببینند (به آنها انگیزه می دهد که به خواندن و ادامه یادگیری ادامه دهند). دسترسی و قابل حمل ایبوک به فراگیران این امکان را می دهد در حال حرکت، حتی آفلاین، مطالعه کنند و آموزش خود را تنظیم کنند.

ادیشن چهارم کتاب پرستاری سالمندان: راهنمای ضروری برای عملکرد بالینی، شواهد و استانداردهای جدیدی را ارائه می دهد که بر مراقبت از جمعیت سالخورده تأثیر می گذارد. پرسش‌های تفکر نقادانه معضل اخلاقی جدید به شما کمک می‌کند به صحنه هایی که ممکن است در مراقبت از بیماران سالمند با آن‌ها مواجه شوید، پاسخ دهید.

کتابی برای دوره های ژرونتولوژی و پرستاری ژرونتولوژیک.

ویژگی های بارز کتاب مبانی پرستاری سالمندی

چاپ چهارم کتاب پرستاری سالمندان: راهنمای ضروری برای عملکرد بالینی، شواهد و استانداردهای جدیدی را عرضه می کند که روی مراقبت از جمعیت های سالمند تاثیر دارد. فرصت های تمرین جدید به فراگیران کمک می کند که در محیط های مراقبت از بیمار پیچیده کار کرده و خود را برای آزمون های پرستاری آماده کنند.

ویژگی های چشمگیر پرستاری ژرونتولوژی تابلوسکی

بنیان های پرستاری سالمندی (gerontological nursing)

  • تغییرات طبیعی و بیماری های شایع (حاد و مزمن) دوران پیری در فصل های بالینی به عنوان مبنایی برای ارزیابی و مراقبت پرستاری پوشش داده شده است.
  • درمان های مکمل و جایگزین، و نحوه تعامل آنها با درمان های سنتی تر، نقطه تمرکز دیگری است.
  • ویژگی عملکرد برتر را در بررسی و شناخت، پروتکل یا مداخله پرستاری ارائه می دهد که به عنوان بهترین دوره مراقبت برای بیمار مسن با یک مشکل بهداشتی مشخص شناخته شده است.

امکانات کمک آموزشی

  • برنامه های مراقبت پرستاری روند پرستاری از سالمندان را نشان می دهد.
  • مطالعات موردی نمونه هایی از مداخلات پرستاری در مراقبت از سالمند را ارائه می دهد.
  • دستورالعمل های آموزشی بیمار-خانواده سوالاتی را ارائه می دهد که بیماران مسن و خانواده های آنها ممکن است در مورد مسائل بهداشتی خاص مطرح کنند. پاسخ ها و دلایل منطقی ارائه شده است.

ویژگی های جدید و به روز

  • شیوه های عملکرد برتر و دستورالعمل های درمانی در مراقبت از سالمندان
  • ضوابط انجمن طب سالمندان آمریکا برای استفاده نامناسب از دارو در افراد سالمند تر به تفصیل ارائه شده است
  • اهداف طرح مردم سالم 2020 برای افراد مسن برای کمک به فراگیران برای اعمال این استانداردهای ملی در مراقبت از سالمندان به تفصیل آمده است.
  • به روز رسانی سرشماری سال 2010 برای نشان دادن تغییر جمعیت شناسی افراد مسن در ایالات متحده و تأثیر متعاقب آن بر مراقبت های بهداشتی برای افراد مسن مورد بررسی قرار می گیرد.
  • دستورالعمل‌های عملکرد مبتنی بر شواهد که بر مراقبت از بیماران سالمند تأثیر می‌گذارد به نسخه جدید اضافه شده است.

فرصت های تمرین

  • سؤالات تفکر نقادانه معضل اخلاقی اکنون مطالعات موردی را دنبال می کنند تا به دانشجویان کمک کنند تا استدلال بالینی را در سناریوهایی که ممکن است در مراقبت از بیماران مسن با آنها مواجه شوند، اعمال کنند.
  • سؤالات مرور چند گزینه ای به سبک NCLEX پایان فصل، دانشجویان را برای بخش هایی از آزمون NCLEX-RN که به مراقبت های پرستاری سالمندان می پردازد، آماده می کند.

فهرست مندرجات کتاب پرستاری ژرونتولوژی تابلوسکی

بخش 1: مبانی حرفه پرستاری سالمندان

  1. مبانی ژرونتولوژی (سالمند شناسی)
  2. پرستاری سالمندی معاصر
  3. اصول طب سالمندی (Geriatrics)

بخش 2: چالش های سالمندی و سنگ بنای برتری در مراقبت های پرستاری

  1. تنوع فرهنگی
  2. تغذیه و پیری
  3. فارماکولوژی و سالمندی
  4. عملکرد روانی شناختی سالمندان
  5. خواب و سالمندان
  6. درمان درد
  7. خشونت و بدرفتاری با سالمندان
  8. مراقبت پایان زندگی

بخش 3: مبانی فیزیولوژیکی حرفه

  1. سیستم پوششی سالمندان
  2. دهان و حفره دهان سالمندان
  3. حس: شنوایی، بینایی، چشایی، لامسه و بویایی سالمندان
  4. سیستم قلبی عروقی سالمندان
  5. سیستم تنفسی سالمندان
  6. سیستم ادراری تناسلی و کلیه سالمندان
  7. سیستم اسکلتی عضلانی سالمندان
  8. سیستم غدد درون ریز سالمندان
  9. دستگاه گوارش سالمندان
  10. سیستم هماتولوژیک سالمندان
  11. سیستم عصبی سالمندان
  12. سیستم ایمنی بدن سالمندان
  13. مراقبت از سالمندان ضعیف با بیماری های همراه

نویسنده:

نام: دکتر پاتریشیا ای. تابلوسکی (Patricia A. Tabloski)
افیلیشن: دارای سه مدرک کارشناسی پرستاری از دانشگاه پردو، ارشد از دانشگاه استون هال و دکترای پرستاری از دانشگاه روچستر است. دکتر تابلوسکی به عنوان یک پزشک پرستار سالمندی از سال 1981 به دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی درباره سالمندی آموزش داده است و در حال حاضر دانشیار دانشکده پرستاری ویلیام اف کانل در کالج بوستون است. وی عضو انجمن پیرشناسی آمریکا و آکادمی پرستاری آمریکا است. ریاست کمیته توسعه آزمون برای امتحانات پرستاری سالمندی را تحت تایید صلاحیت پرستاران آمریکا و عضو انجمن پرستاران آمریکا، انجمن پیری آمریکا، انجمن سالمندان آمریکا، سازمان ملی دانشکده‌های پرستاری، سیگما تتا تاو و انجمن تحقیقات پرستاری شرقی است.