مستقیم به محتوا

پرستاری سالمندی الیوپولوس

پرستاری سالمندی

Gerontological Nursing
شارلوت الیوپولوس (Charlotte Eliopoulos)
چاپ نهم

شابک: 9781496377258
ناشر: 2018، والترز کلوور
تعداد صفحات: 576 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

معرفی کتاب پرستاری سالمندی

کتاب تحسین‌شده پرستاری ژرونتولوژیک (Gerontological Nursing) با تمرکز بر محتوایی که برای عملکرد حرفه ای مؤثر باید بدانید، پوششی جذاب و مبتنی بر شواهد از فرآیند پیری، عوامل مؤثر بر پیری سالم و جنبه‌های منحصربه‌فرد مراقبت و درمان بیماری در افراد سالمند ارائه می‌دهد. نسخه دهم به روز شده، جدیدترین تحقیقات بالینی و رویکردی کل نگر به عناصر روانی اجتماعی، قانونی، اخلاقی و معنوی مراقبت از بیمار را تلفیق می کند تا شما را برای مراقبت با اطمینان از جمعیت فوق العاده متنوع سالمندان آماده کند.

  • محتوای تعدیل شده در کل کتاب منعکس کننده آخرین یافته های تحقیقاتی است و بر مفاهیم پرستاری مرتبط تاکید دارد.
  • مطالعات موردی به سبک نسل بعدی NCLEX و سؤالات مربوط به فصول در مورد موضوعات بالینی به شما کمک می کند مفاهیم مهم را مرور کنید، آمادگی حرفه ای خود را تقویت کنید و برای نسل بعدی NCLEX آماده شوید.
  • گشایش حکایات بیماران که توسط لیگ ملی پرستاری نوشته شده است، شما را با سناریوهای واقعی مراقبت از بیمار آشنا می کند تا آمادگی بالینی شما را تقویت کند.
  • هشدارهای تسلط مفهومی، همانطور که توسط آموزش تطبیقی Lippincott ارائه شده توسط PrepU شناسایی شده است، درک شما از موضوعات بالقوه گیج کننده را بهبود می بخشد.

ویژگی‌های زنده‌سازی پژوهش، ارتباط بالینی تحقیقات مبتنی بر شواهد کنونی را هایلایت می‌کند.

  • این مورد را در نظر بگیرید، واقعیت ها را تمرین کنید، و تمرین های تفکر انتقادی کاربردهای واقعی مفاهیم در متن را نشان می دهد.
  • وسایل کمک آموزشی درون متنی – از جمله طرح‌های فصل، اهداف آموزشی، اصطلاحات لازم، نکات ارتباطی، نکات قابل تامل، مفاهیم کلیدی و خلاصه‌های فصل – به شما کمک می‌کند بر مطالب مهم تسلط پیدا کنید.
  • کادر مشکل پرستاری، مشکلات رایج پرستاری را، از علل تا مداخلات، به روشی آسان و قابل درک، هایلایت می کند.
  • برنامه های مراقبت پرستاری مدل های عملی برای برنامه ریزی موثر مراقبت های بهداشتی، تشریح مشکل پرستاری، هدف و اقدام برای اختلالات بهداشتی منتخب را به شما ارائه می دهد.
  • راهنمای بررسی و شناخت، شما را در مسیر مشاهده کلی، مصاحبه، گرفتن شرح حال و معاینه فیزیکی راهنمایی می کند.
  • طراحی جذاب و باز، محتوا را قابل دسترس می کند و به شما کمک می کند درگیر بمانید.
  • تمرکز بر مراقبت از کل فرد بر مراقبت مؤثر از سالمندان در هر محیطی تأکید دارد.

پیشگفتار کتاب پرستاری سالمندی

خواه آگاهانه باشد یا نه، اکثر پرستاران امروزه به نوعی پرستاری ژرونتولوژیک را انجام می دهند. بیمارستان‌ها از تعداد فزاینده‌ای از سالمندان مراقبت می‌کنند که تغییرات مرتبط با سن، تشخیص‌های متعدد و پیچیدگی‌های روانی-اجتماعی چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کنند. محیط هایی که مراقبت بلند مدت ارائه می دهند، فراتر از خانه سالمندان گسترش می یابند. افراد مسن بیشتری در جامعه باقی می مانند و تقاضاهای جدیدی برای ارائه خدمات پرستاری به روش های نوآورانه ایجاد می کنند. تعداد فزاینده‌ای از سالمندان سرپرست خانواده‌های چند نسلی و مراقب اعضای جوان‌تر خانواده هستند که آنها را با پرستاران در تخصص‌هایی فراتر از پرستاری سالمندی در تماس قرار می دهد.

افراد سالمند نه تنها در تخصص های مختلف حضور بیشتری دارند، بلکه چالش های جدیدی را نیز ایجاد می کنند. آنها از وضعیت سلامتی خود آگاهتر هستند و انتظار دارند برای تصمیمات درمانی توضیحاتی داشته باشند. بسیاری از درمان‌های مکمل و بدیل و رویکردهای تمایلی استفاده می‌کنند که این درمان‌ها را در مراقبت‌های مرسوم ادغام می‌کند. آنها نه تنها می خواهند بیماری های خود را مدیریت کنند، بلکه می خواهند عملکرد خود را نیز تقویت کنند تا بتوانند از یک زندگی فعال و معنادار لذت ببرند. آن‌ها ممکن است درمان‌هایی را که می‌تواند طول عمر را افزایش دهد انتخاب کنند، تا برای هر مقدار از عمر باقی مانده خود از کیفیت بالایی از زندگی لذت ببرند. چنین چالش‌هایی ایجاب می‌کند که پرستاران نه تنها در مورد سالمندی و مراقبت‌های سالمندی آگاه باشند، بلکه در بررسی و شناخت مواردی که برای سالمند مهم است و ارائه مراقبت‌هایی که فرد را به‌طور کل‌نگر در نظر می گیرد، ماهر باشند. این واقعاً یک زمانه هیجان انگیز برای تبدیل شدن به یک پرستار سالمندی است!

کتاب پرستاری سالمندی (پرستاری ژرونتولوژیک) از اولین انتشار خود تکامل یافته است. در نسخه‌های اولیه کتاب، روی ارائه حقایق در مورد فرآیند پیری و تغییرات منحصر به فردی که برای بررسی و شناخت مناسب، برنامه‌ریزی و مراقبت از سالمندان لازم بود؛ تمرکز داشت. اکنون می‌دانیم که با افزایش تنوع این جمعیت، رویکرد «یک اندازه برای همه» برای پرستاری سالمندان مناسب نیست. سالمندان امروزی، علاوه بر انتظار کمک پرستار سالمندی برای درمان اختلالات طبی خود، ممکن است به دنبال راهنمایی در مورد انتخاب تمرینات مغزی برای بهبود عملکرد ذهنی، ارزش یک مکمل گیاهی نسبت به داروی تجویزی خود، راهبردهایی برای پر کردن خلاء ناشی از آن باشند. بازنشستگی از شغلی که از آن لذت می بردند، پیشنهاداتی برای بهترین روان کننده برای تسهیل مقاربت جنسی، نظراتی در مورد ارزش ماری جوانا در کنترل دردشان، و توصیه هایی برای بهترین نوع رویکرد برای کاهش چین و چروک هایشان. این نسخه از پرستاری سالمندی، دانش مبتنی بر شواهد را ارائه می‌کند که می‌تواند به پرستار سالمندی کمک کند تا با شایستگی و حساسیت، پیچیدگی‌های برآورده کردن نیازهای جامع و کلی نگر جمعیت سالمند را برطرف کند.

ساختار کتاب پرستاری ژرونتولوژی

پرستاری ژرونتولوژیک، ویرایش نهم، در پنج بخش سازماندهی شده است. بخش 1، تجربه سالمندی، دانش پایه را در مورد جمعیت سالمند و روند پیری ارائه می دهد. تنوع فرهنگی و جنسی رو به رشد این جمعیت، همراه با تغییر مسیرهای زندگی و تغییرات بدن و ذهن که معمولاً تجربه می‌شوند، مورد بحث قرار می‌گیرد.

بخش 2، مبانی پرستاری سالمندی، درک درستی از توسعه و دامنه تخصص، همراه با توصیف محیط های مختلف ارائه خدمات به افراد مسن را ارائه می دهد. این بخش مسائل حقوقی و اخلاقی مرتبط با پرستاری ژرونتولوژی را بررسی می‌کند و راهنمایی‌هایی را در استفاده از یک مدل جامع در مراقبت‌های سالمندی ارائه می‌دهد.

بخش 3، ارتقای سلامت، به اهمیت اقدامات برای پیشگیری از بیماری و به حداکثر رساندن عملکرد می پردازد. فصل هایی که به تغذیه و هیدراتاسیون، خواب و استراحت، آسایش و درمان درد، ایمنی و داروها اختصاص دارد، پرستار را در ارتقای سلامت اولیه و پیشگیری از عوارض قابل اجتناب راهنمایی می کند. فصلی که به معنویت اختصاص داده شده است، از رویکرد کل نگر پشتیبانی می کند که در مراقبت های پیری معنادار است. علاوه بر این، از آنجا که مردم اغلب با پرستاران برای بحث در مورد مسائل حساس به اندازه کافی احساس راحتی می کنند، فصلی در مورد تمایلات جنسی و صمیمیت گنجانده شده است.

بخش 4، مراقبت سالمندان، شامل فصول اختصاص یافته به تنفس، گردش خون، هضم و دفع روده، دفع ادرار، سلامت سیستم تولید مثل، تحرک، عملکرد عصبی، بینایی و شنوایی، عملکرد غدد درون ریز، سلامت پوست و سرطان است. مروری بر تاثیر پیری، مداخلات برای ارتقای سلامت، ارائه و درمان منحصر به فرد بیماری ها، و رویکردهای یکپارچه به بیماری در هر یک از این حوزه ها مورد بحث قرار گرفته است. علاوه بر فصلی در مورد اختلالات سلامت روان، فصلی به بررسی هذیان و دمانس شناختی، شیوع و چالش های مراقبتی این اختلالات در جمعیت سالمندان گنجانده شده است. از آنجایی که اختلالات مزمن بیشتر این جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد، آخرین فصل این بخش به اقدامات پرستاری اختصاص دارد که می تواند به افراد مسن در داشتن یک زندگی کامل با اختلالات مزمن کمک کند.

چالش‌های منحصربه‌فردی که پرستاران سالمندی در محیط‌های مختلف مراقبت با آن‌ها مواجه هستند، در بخش 5، محیط ها و مسائل ویژه مراقبت‌های سالمندان مورد بحث قرار گرفته‌اند. فصل‌های این بخش شامل مراقبت‌های توانبخشی، مراقبت‌های حاد، مراقبت‌های بلند مدت، مراقبت از خانواده و مراقبت‌های پایان عمر می‌شود.

ویژگی های کتاب پرستاری ژرونتولوژی

ویژگی های مختلف زیر محتوا را غنی می کند:

  • اهداف یادگیری خواننده را برای برآیند مورد انتظار از خواندن فصل آماده می کند.
  • رئوس مطالب فصل یک نمای کلی از محتوای فصل ارائه می دهد.
  • اصطلاحات برای دانستن، اصطلاحات جدید مربوط به موضوع را تعریف می کند.
  • نکات ارتباطی، پیشنهادهایی برای تسهیل آموزش بیمار و تبادل اطلاعات با افراد مسن ارائه می دهد.
  • ویژگی این مورد را در نظر بگیرید، موقعیت های بالینی را ارائه می دهد که فرصت هایی برای تفکر نقادانه فراهم می سازد.
  • هشدارهای تسلط مفهومی، مفاهیم اساسی پرستاری را برای بهبود درک خواننده از موضوعات بالقوه گیج کننده، همانطور که توسط هشدارهای اشتباه در یادگیری تطبیقی لیپینکات ارائه شده توسط prepU شناسایی شده است، روشن می کند.
  • مفاهیم کلیدی، بر حقایق مهم تأکید دارند.
  • نکات قابل تأمل، سؤالاتی را برای تحریک تفکر مرتبط با محتوا مطرح می کند.
  • راهنمای بررسی و شناخت، اجزای مشاهدات عمومی، مصاحبه و معاینه فیزیکی سیستم های اصلی بدن را تشریح می کند
  • نکات برجسته تشخیص پرستاری، یک نمای کلی از تشخیص های پرستاری منتخب رایج در سالمندان را ارائه می دهد.
  • برنامه های مراقبت پرستاری، گام هایی را در توسعه تشخیص ها، اهداف و اقدامات پرستاری از نیازهای شناسایی شده نشان می دهد.
  • زندگی بخشیدن به تحقیقات، تحقیقات جاری را ارائه می دهد و نحوه به کارگیری آن دانش را در عمل توضیح می دهد.
  • واقعیت‌های حرفه ای، نمونه‌های واقعی از چالش‌هایی را ارائه می‌کنند که پرستار در عملکرد حرفه ای خود می‌تواند با آن‌ها مواجه شود.
  • تمرینات تفکر انتقادی، راهنمای بکارگیری دانش است.
  • منابع و مراجع، به کاوش بیشتر در مورد موضوع کمک می کنند.

فهرست مندرجات کتاب

بخش 1: تجربه سالمندی

  1. جمعیت در حال پیر شدن
  2. نظریه های پیری
  3. تنوع
  4. انتقال زندگی و داستان
  5. تغییرات رایج پیری

بخش 2- مبانی پرستاری ژرونتولوژی

  1. تخصص پرستاری سالمندی
  2. بررسی و شناخت جامع و برنامه ریزی مراقبت
  3. جنبه حقوقی پرستاری سالمندی
  4. جنبه اخلاقی پرستاری سالمندی
  5. راستای مراقبت در پرستاری سالمندی

بخش 3- ارتقاء سلامت

  1. تغذیه و هیدراسیون
  2. خواب و استراحت
  3. آسایش و درمان درد
  4. ایمنی
  5. معنویت
  6. رابطه جنسی و صمیمیت
  7. استفاده ایمن از دارو

بخش 4- مراقبت از سالمند

  1. تنفس
  2. گردش خون
  3. هضم و دفع روده
  4. دفع ادرار
  5. سلامت سیستم تولید مثل
  6. تحرک
  7. عملکرد عصبی
  8. بینایی و شنوایی
  9. عملکرد غدد درون ریز
  10. سلامت پوست
  11. سرطان
  12. اختلالات روانی
  13. دلیریوم و زوال عقل
  14. زندگی هماهنگ با اختلالات مزمن

بخش 5- محیط ها و مسائل خاص در مراقبت از سالمندان

  1. مراقبت های توانبخشی و ترمیمی
  2. مراقبت های حاد
  3. مراقبت بلند مدت
  4. مراقبت در خانواده
  5. مراقبت پایان زندگی

نویسنده کتاب ژرونتولوژیک نرسینگ

نام: شارلوت الیوپولوس (Charlotte Eliopoulos)
افیلیشن: دکترا، MPH، RN، متخصص مراقبت های جامع سالمندی؛ موسس انجمن مراقبت پرستاری بلند مدت آمریکا می باشد.