مستقیم به محتوا

مراقبت جامع سالمندان جامعه

مراقبت جامع مبتنی بر جامعه برای سالمندان: یک راهنمای عملی

Community-Based Integrated Care for Older Adults: A Practical Guide

متیو کی مکنبنی (Matthew K. McNabney)

شابک (پرینت): 978-3-031-05136-4
شابک (ایبوک): 978-3-031-05137-1
کد DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-05137-1
سال انتشار: 2022 اسپرینگر نیچر (Springer Nature 2022)

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

معرفی کتاب مراقبت جامع مبتنی بر جامعه سالمندان

مراقبت جامع مبتنی بر جامعه (CBIC) برای نگهداری سالمندان در جایی که تمایل دارند بمانند (در خانه و خارج از بیمارستان ها و خانه های سالمندان) طراحی شده است. برنامه مراقبت فراگیر برای سالمندان (PACE) نمونه ای از CBIC موفق است که در سال 1985 به عنوان راه حلی نوآورانه برای موضوع فراگیر ایجاد شد: چگونه مراقبت جامع را برای جمعیت پرخطر سالمندان فراهم کنیم، که زندگی در اجتماع (نه خانه سالمندان) را به شیوه ای مقرون به صرفه و اثربخش ترویج کند.

این راهنمای منحصربه‌فرد به خوانندگان پایگاهی مختصر و در عین حال آموزنده ای برای درک PACE و همچنین «پرشی عمیق» به مؤلفه‌ها و نقش‌های شغلی ارائه می‌دهد که به عنوان مرجعی برای ارائه‌دهندگان فعلی PACE عمل می‌کند و کسانی که در حال امکان سنجی تولید و توسعه یک برنامه جدید PACE هستند، اطلاع رسانی می کند. فصول کتاب در پنج بخش موضوعی سازماندهی شده اند. بخش اول دیدگاه‌های داخلی و بین‌المللی را در مورد CBIC ارائه می‌کند، بخش دوم به بررسی عمیق‌تر مدل PACE ایالات متحده، از جمله تاریخچه، تحول سیاست و اثربخشی آن می‌پردازد. مشخصات مربوط به سازمان و مدیریت PACE و نقش‌ها و موقعیت‌های اساسی به ترتیب شامل بخش‌های سوم و چهارم، از رهبری و مشارکت دولت تا نقش‌های مددکار اجتماعی، پرستار، متخصص تغذیه، متخصص توانبخشی و غیره است. برنامه ریزی مراقبت، هماهنگی و مراقبت پایان زندگی قسمت پنجم را تکمیل می کند.

علاوه بر متخصصان سالمندی و سایر درمانگران بالینی که با مراقبت از بیماران سالمند درگیر هستند، مراقبت یکپارچه مبتنی بر جامعه برای سالمندان منبعی برای محققان، سیاست‌گذاران و عموم مردمی نیز هست که علاقه‌مند به نوآوری‌هایی در مراقبت بلند مدت ارائه شده به سالمندان به عنوان بدیلی برای خانه های سالمندان و آسایشگاهها هستند.

پیشگفتار کتاب مراقبت جامع مبتنی بر جامعه سالمندان

افراد مسن یک گروه ناهمگن هستند. بسیاری از افراد تا اواخر عمر از سلامت و وضعیت عملکردی بالایی برخوردار هستند. با این حال، با افزایش سن، احتمال ابتلا به بیماری های جسمی و همچنین اختلالات عملکردی و شناختی افزایش می یابد. اگر این چالش برای سالمندان و خانواده‌هایشان کافی نبود، عوامل اجتماعی و مالی نیز وجود دارد که می‌تواند درمان و مراقبت آنها را پیچیده کند و برای افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند طاقت‌فرسا شود. این می تواند منجر به فشار اضافی در شبکه خانواده شود و اغلب منجر به قرار گرفتن در مراکز مراقبت طولانی مدت، مانند خانه های سالمندان و تسهیلات زندگی کمکی می شود.

کفایت مراقبت های طبی نیز برای بسیاری از افراد سالمند که زندگی روزمره خود را با یک اختلال طبی مخاطره آمیز می گذرانند، مشکل است. اقدامات معمول مراقبت های اولیه به اندازه کافی برای ارائه هماهنگی مراقبت های ویژه و مداخلات به موقع مورد نیاز برای جلوگیری از جبران بیماری های مزمن ناخوشایند و بستری شدن قابل اجتناب در بیمارستان، طراحی یا تأمین مالی نشده اند.

مطمئناً خانه های سالمندان برای اطمینان از مراقبت و ایمنی کافی ضروری هستند. با این حال، شرایط بسیاری وجود دارد که یک بسته جامع و هماهنگ از خدمات می‌تواند نیاز به استقرار در یک مرکز را به تعویق انداخته یا مرتفع کند. هنگام هدف قرار دادن افراد مسن که بیشترین نیاز را دارند، نیازهای مراقبت و نیازهای هماهنگی می تواند بسیار شدید و پرهزینه باشد. منابع مالی برای افراد مسن عمدتاً از بیمه تامین شده است. این منابع مالی عمدتاً بیماران و مراقبان آنها را به کار با ارائه دهندگان مراقبت های اولیه و متخصصان سوق داده است تا زمانی که نتوانند خود را در جامعه حفظ کنند و چاره ای جز نقل مکان به خانه سالمندان نداشته باشند.

در طول چند دهه گذشته، چند مدل مراقبت طراحی شده است تا به این نیازها رسیدگی کند و به سالمندان اجازه دهد تا در جامعه بمانند. بسیاری از آنها به عنوان “برنامه های چشم پوشی” شروع می شوند تا امکان نمایش سود و امکان سنجی را فراهم کنند. یک نمونه مهم از یک مدل مراقبت یکپارچه مبتنی بر جامعه موفق، برنامه مراقبت فراگیر برای سالمندان (PACE [Program of All-Inclusive Care for the Elderly]) است.

PACE به عنوان یک برنامه نمایشی در دهه 1980 آغاز شد. مطالعات متعدد تأثیر مالی و مزایای آن را برای بیماران و مراقبان آنها نشان داده است. در نتیجه، PACE در سال 1997 به وضعیت “ارائه‌دهنده دائمی” در مراکز مدیکر و مدیکید (CMS) دست یافت. PACE اکنون به چندین هزار سالمند در ایالات متحده خدمات می‌دهد که واجد شرایط ورود به خانه‌های سالمندان هستند اما می‌توانند تحت نظر یک تیم بزرگ، به خوبی آموزش دیده و بین رشته ای در جامعه و خانه های خود درمان شوند.

این کتاب برای اولین بار در نوع خود منتشر است. این یک نمای کلی از مراقبت جامع مبتنی بر جامعه با تمرکز اولیه بر PACE ارائه می دهد. این یک راهنمای عملی است که توسط کسانی که از نزدیک با PACE درگیر هستند نوشته شده است، و در نظر گرفته شده است که خواننده را در لایه‌های زیادی که برای دستیابی به این سطح از هماهنگی خدمات مورد نیاز است، راهنمایی کند. فصل‌هایی که PACE را پوشش می‌دهند شامل فصل‌هایی است که موضوعات «تصویر بزرگ» مانند شروع یک برنامه، ملاحظات سیاست‌گذاری و توسعه رهبری را بررسی می‌کند. همچنین فصل های جداگانه ای در مورد نقش ها و عملکردهای مختلف تیم بین رشته ای وجود دارد که اغلب به عنوان “چاشنی مخفی” PACE در نظر گرفته می شود.

ما امیدواریم که این کتاب برای کسانی که علاقه مند به شروع یک برنامه PACE هستند و همچنین کسانی که در حال مطالعه این فرآیند برای کسب تخصص در سیاست های بهداشت عمومی و امور مالی هستند مفید باشد.

متیو مکنبنی، بالتیمور، MD، ایالات متحده آمریکا

فهرست مندرجات کتاب مراقبت جامع مبتنی بر جامعه سالمندان

بخش اول: مراقبت جامع مبتنی بر جامعه

  1. دیدگاه بین المللی در مورد مراقبت جامع جامعه محور
  2. دیدگاه ایالات متحده در مورد مراقبت جامع جامعه محور

بخش دوم: نمونه اولیه ایالات متحده: برنامه مراقبت همه جانبه برای سالمندان (PACE)

  1. تاریخچه و تحول سیاسی مدل مراقبتی PACE
  2. ارزیابی اثربخشی PACE

بخش سوم: سازمان و مدیریت PACE

  1. رهبری در PACE
  2. شروع و رشد یک برنامه PACE
  3. نقش دولت در اجرای PACE
  4. مدیریت دارو و پوشش بخش D در PACE
  5. مؤلفه اصلی یک مرکز معمول PACE

بخش چهارم: تیم PACE و نقش های ضروری

  1. تیم ای و فرآیند بین رشته در PACE
  2. نقش مددکاری اجتماعی در PACE
  3. نقش تفریح درمانی در PACE
  4. نقش حمل و نقل در PACE
  5. نقش ارائه دهندگان مراقبت مستقیم در PACE
  6. نقش پرستاری در PACE
  7. نقش مراقبت در منزل در PACE
  8. نقش مراقبین طبی در PACE
  9. نقش مدیر درمانی یا طبی در PACE
  10. نقش توانبخشی در PACE
  11. نقش متخصص تغذیه-علوم غذایی در PACE

بخش پنجم: جنبه های ویژه مدل PACE

  1. برنامه ریزی مراقبت در PACE
  2. هماهنگی مراقبت و انتقال مراقبت در PACE
  3. مراقبت پایان زندگی در PACE

نویسنده کتاب مراقبت جامع مبتنی بر جامعه سالمندان

نام: متیو مکنبنی (Matthew K. McNabney)
افیلیشن: مرکز ElderPlus هاپکینز، دانشگاه جان هاپکینز بالتیمور، مریلند، ایالات متحده آمریکا

نام ادیتور: جودیت باسکینز (Judith Baskins)
افیلیشن: مشاور مراقبت های بهداشتی، مدیر پروژه PACE، وزارت بهداشت و خدمات انسانی کارولینای جنوبی، کلمبیا، کانکتیکات، ایالات متحده آمریکا

نام: پل الیزر (G. Paul Eleazer)
افیلیشن: مرکز نوآوری بالینی و تحقیقات و آموزش سالمندان (GRECC)، مرکز پزشکی سالت لیک سیتی یوتا، ایالات متحده آمریکا