مستقیم به محتوا

کتاب پرستاری سالمندی

پرستاری سالمندی

Gerontologic Nursing
سو ماینر (Sue Meiner)، جنیفر یگر (Jennifer Yeager)
چاپ ششم (6th edition)

شابک (هاردکور): 9780323848381
شابک (شومیز): 9780323498111
شابک (ایبوک): 9780323498098
تاریخ انتشار: اکتبر 2018 موزبی
تعداد صفحات: 816 صفحه
ناشر: 2019، الزوایر
زبان انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

بحث های مفصل درباره نظریه های بنیادی پیری، مبنایی برای جنبه های بیولوژیکی و روانی-اجتماعی مراقبت های پرستاری با کیفیت فراهم می کند. دستورالعمل‌های بررسی و شناخت جامع مشخص می کند که چه یافته هایی در سالمندان طبیعی، انحراف یافته از طبیعی و غیرطبیعی است.
پوشش مفصل درد، عفونت، سرطان، بیماری مزمن، از دست دادن، مرگ و مردن و سوء مصرف مواد به وضوح این جنبه های پیچیده پیری و مراقبت های پرستاری مرتبط با آنها را توضیح می دهد.
فصل جداگانه ای در مورد تأثیرات فرهنگی اضافه شده و همچنین کادرهای تلفیقی آگاهی فرهنگی، بر مسائل فرهنگی مهمی که باید در هنگام مراقبت از بیماران سالمند در نظر گرفته شود، تمرکز دارد.
محتوای کارآمد کتاب اطلاعات ضروری «نیاز به دانستن» را برای ارتقای سلامتی و درمان بیماری‌های رایج در سالمندان فراهم می‌کند. فصل جدیدی در مورد فقدان، سوگ و مسائل پایان زندگی بر ملاحظات کلیدی در مراقبت از مددجوی در حال مرگ و خانواده آنها تمرکز دارد.
کادرهای تحقیقات در سراسر کتاب بر اهمیت به کارگیری تحقیق در عمل تاکید دارند.
کادر ملاحظات تغذیه ای بر اهمیت تغذیه مناسب در مدیریت مراقبت تاکید دارد.
ادغام بیشتر ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری در سراسر کتاب با افزودن کادرهای ارتقاء سلامت تاکید شده است.
هرجایی که متناسب باشد، شامل درمان اختلالاتی است که بر چندین سیستم بدن تأثیر می گذارد.
برنامه‌های مراقبت پرستاری به‌روز شده، تشخیص‌های پرستاری NANDA، مداخلات اولویت‌دار NIC برای اختلالات خاص و نتایج پیشنهادی NOC را برای راهنمایی در ارائه مراقبت‌های مناسب ارتباط می دهد.
شامل درمان های طبیعی، بدیل و مکمل در بحث های مدیریت مراقبت است.

معرفی کتاب

از جمعیت سالمند با کتاب پرستاری ژرونتولوژی، ادیشن ششم، دلسوزانه مراقبت کنید که منحصر به فرد برای پوشش جامع شایع ترین مشکلات پزشکی-جراحی مرتبط با سن بالا و افراد سالمند است. این کتاب که برای بازیابی آسان اطلاعات براساس سیستم های بدن سازماندهی شده است، به ارتقای سلامت و مفاهیم و مسائل پایه و پیچیده سالنمدی می پردازد. این کتاب پرستاری سالمندی متمرکز بر اختلال، بیشتر بر مراقبت پرستاری و هماهنگی مراقبت در سراسر محیط های ارائه مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد. این بر موضوعاتی مانند تغذیه، بیماری مزمن، درمان اضطراری، آموزش به بیمار، مراقبت در منزل و مراقبت های پایان زندگی تاکید دارد و شامل آخرین دستورالعمل ها برای ماموگرافی، کولونوسکوپی، پنومونی، و واکسیناسیون زونا است. با افزودن نظریه های جدید پرستاری، این نسخه چارچوب ارزشمندی برای مراقبت های سالمندی ارائه می دهد.

نکات جدید در این نسخه

  • تمرکز بیشتر بر مراقبت پرستاری و هماهنگی مراقبت در سراسر محیط های ارائه مراقبت های بهداشتی.
  • نظریه های جدید پرستاری در فصل 2 چارچوبی برای مراقبت سالمندی ارائه می دهد.
  • دستورالعمل های به روز برای ماموگرافی، کولونوسکوپی، پنومونی و واکسیناسیون زونا.
  • به روز رسانی مراقبت های پیشگیری از سقوط که به شما کمک می کند بهتر از بیماران خود محافظت کنید.
  • به‌روزرسانی‌ چالش‌های مراقبت از سالمندان مبتلا به اختلالات شناختی، آمادگی شما را تضمین می‌کند.
  • فصول به روز شده در سراسر کتاب منعکس کننده شواهد فعلی برای هدایت عملکرد حرفه ای است.

ویژگی های کلیدی

  • بازنگری تغییرات مربوط به سن در ساختار و عملکرد بدن، موجود در تمام فصول سیستم های بدن.
  • جدیدترین استانداردها و دستورالعمل ها برای در جریان نگهداشتن شما.
  • مسائل روانشناختی و اجتماعی-فرهنگی و جنبه های مراقبت از سالمندان در سراسر کتاب ادغام شده است.
  • سوالات تفکر انتقادی در پایان فصل گنجانده شده است.
  • منحصر بفرد! کادرهای آموزش بیمار/خانواده بر جنبه های کلیدی حرفه و آموزش برای مراقبت از خود تأکید دارند.
  • کادرهای ارتقاء سلامت/پیشگیری از بیماری نکاتی را برای ترویج زندگی سالم ارائه می دهند.
  • منحصر بفرد! کادرهای ملاحظات تغذیه‌ای نیازها و نگرانی‌های تغذیه‌ای ویژه‌ای را که جمعیت سالمند با آن روبرو هستند را نشان می‌دهد.
  • کادرهای عملکرد مبتنی بر شواهد، اطلاعات حیاتی مبتنی بر شواهد موجود در متن را برای دسترسی و شناسایی آسان در کادرها گنجانده است.
  • کادرهای آگاهی فرهنگی تفاوت‌ها را در نحوه درک یا عملی شدن مفاهیم کلیدی در فرهنگ‌های مختلف نمایان می‌کنند.
  • کادرهای مراقبت در منزل نکاتی را برای ترویج مراقبت های کاربردی و موثر در منزل برای افراد مسن نشان می دهند.
  • نکات کلیدی در پایان فصل، مفاهیم مهم مورد بحث در فصل را خلاصه می کند.

فهرست مطالب کتاب پرستاری ژرونتولوژی

بخش اول: مقدمه ای بر پرستاری پیری

  1. مروری بر پرستاری سالمندی
  2. نظریه های مربوط به مراقبت از سالمندان
  3. مسائل حقوقی و اخلاقی
  4. بررسی و شناخت سالمندان

بخش دوم: تأثیر بر سلامت و بیماری

  1. اثرات فرهنگی
  2. اثرات خانواده
  3. اثرات اجتماعی و اقتصادی و محیطی
  4. ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری/معلولیت

بخش سوم: تأثیر بر کیفیت زندگی

  1. تغذیه
  2. خواب و فعالیت
  3. ایمنی
  4. تمایلات جنسی و پیری
  5. درد
  6. عفونت و التهاب

بخش چهارم: مطالعات تشخیصی و مدیریت فارماکولوژیک

  1. تست های آزمایشگاهی و تشخیصی
  2. داروها و پیری

بخش پنجم: مراقبت پرستاری از اختلالات فیزیولوژیک و سایکولوژیک

  1. عملکرد پوششی
  2. عملکرد حسی
  3. عملکرد قلب و عروق
  4. عملکرد تنفسی
  5. عملکرد دستگاه گوارش
  6. عملکرد ادراری
  7. عملکرد اسکلتی عضلانی
  8. عملکرد شناختی و عصبی
  9. عملکرد غدد درون ریز

بخش ششم: انتقال مراقبت های بهداشتی

  1. محیط های ارائه مراقبت های بهداشتی و سالمندان
  2. بیماری مزمن و توانبخشی
  3. سرطان
  4. فقدان و مسائل پایان زندگی

پیشگفتار کتاب پرستاری سالمندی

رشته پرستاری سالمندی (gerontologic nursing) در دهه های گذشته با ورود جمعیت دوره پر زایی به سن بازنشستگی شکوفا شده است. ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت برای سالمندان یک چالش همیشه در حال رشد است. مسائل مربوط به سلامت و بیماری در سراسر مجموعه مراقبت باید در یک محیط مقرون به صرفه و با منابع کم ارائه شود. بیشترین گروه بیماران در بیمارستان ها (خارج از واحدهای زایمان و اطفال) را افراد مسن تشکیل می دهند. ساکنان مراکز مراقبت بلند مدت و بیمارستان های توانبخشی عمدتاً افراد مسن هستند. تخصص پرستاری سالمندی بیش از هر زمان دیگری مورد تقاضا است.

کتاب پرستاری ژرونتولوژیک، ویرایش ششم، تجدید نظر شده است تا دانشجویان امروزی را با پایه ای محکم برای مقابله با چالش های آینده حرفه پرستاری سالمندی آماده کند. این کتاب درسی اطلاعات جامع، نظری و عملی در مورد مفاهیم و مسائل مربوط به مراقبت از سالمندان در سراسر مجموعه مراقبت ارائه می دهد. پوشش گسترده مطالب، اطلاعات لازم را برای قضاوت بالینی صحیح و در عین حال تأکید بر مفاهیم، مهارت‌ها و تکنیک‌های حرفه ای پرستاری سالمندی را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد. مسائل روانشناختی و اجتماعی-فرهنگی و جنبه‌های مراقبت از سالمندان تاکید ویژه‌ای دارند و در سراسر کتاب درسی ادغام شده‌اند و واقعیت حرفه را با این جمعیت منحصر به فرد منعکس می‌کنند. مراقبت از سالمندان سالم و بیمار و خانواده ها و مراقبان آنها گنجانده شده است.

کتاب پرستاری سالمندی (Gerontologic Nursing) که برای استفاده دانشجویان پرستاری در تمام سطوح برنامه‌های پرستاری حرفه‌ای در نظر گرفته شده است، برای استفاده در دوره‌های پرستاری سالمندی یا داخلی-جراحی، یا در برنامه‌هایی که محتوای سالمند شناسی را در سراسر برنامه آموزشی ادغام می‌کند، توسعه داده شد.

سازماندهی کتاب پرستاری سالمندی

29 فصل کتاب پرستاری سالمندی به شش بخش تقسیم می شود:

بخش 1، مقدمه ای بر پرستاری سالمندی، شامل چهار فصل است که به عنوان پایه و اساس بقیه کتاب درسی عمل می کند. این فصول مروری تاریخی بر پرستاری سالمندی و جمعیت شناسی مربوط به پیری ارائه می دهند. تئوری هایی برای راهنمایی مراقبت از سالمندان؛ استانداردهای حرفه ای و مسائل حقوقی و اخلاقی مربوط به مراقبت از سالمند در سراسر مجموعه مراقبت؛ و بررسی و شناخت سالمندان، با تمرکز بر وضعیت شناختی و عملکردی ارائه شده است.

بخش 2، عوامل موثر بر سلامت و بیماری، شامل فصل هایی در مورد تأثیرات فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی-اقتصادی و محیطی است. ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری/ناتوانی نیز گنجانده شده است.

بخش 3، عوامل موثر بر کیفیت زندگی، جزئیات نیازها و مراقبت های پرستاری سالمندان را در زمینه های تغذیه، خواب و فعالیت، ایمنی، مسائل مربوط به جنسیت، درمان درد، و عفونت و التهاب بیان می کند.

بخش 4، مطالعات تشخیصی و مدیریت فارماکولوژیک، بر نقش پرستار در مدیریت موثر مراقبت های پرستاری از بیماران مسن مرتبط با داروها و پیری، و همچنین تست های آزمایشگاهی و تشخیصی در بیماران سالمند تمرکز دارد.

بخش 5، مراقبت پرستاری از اختلالات فیزیولوژیک و روانشناختی، شامل فصل‌هایی است که درمان پرستاری سالمندان مبتلا به بیماری‌ها یا اختلالاتی را که بر عملکرد سیستم‌های بدن تأثیر می‌گذارند: پوششی، حسی، قلبی عروقی، تنفسی، گوارشی، ادراری، اسکلتی عضلانی، عصب‌شناسی، شناختی و غدایی پوشش داده است.

بخش 6، انتقال مراقبت‌های بهداشتی، شامل فصل‌هایی است که مدیریت پرستاری افراد مسن را در حین گذار در زنجیره مراقبت، از سلامتی، به بیماری، به مراقبت پایان عمر، شرح می‌دهد.

قالب کتاب پرستاری ژرونتولوژیک

ادیشن ششم کتاب پرستاری سالمندی تجدید نظر شده است و رشد و تغییر حرفه پرستاری سالمندی و نیازهای یادگیری دانشجویان امروزی را منعکس می‌کند. ارائه محتوا برای سهولت استفاده و مرجع طراحی شده است. جذابیت بصری کتاب درسی به دقت برنامه ریزی شده است تا هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد و هم خواندن و دنبال کردن آن آسان باشد. نمونه‌های بالینی پرستاران را در حال تمرین در نقش‌های مختلف در طیف گسترده‌ای از محیط های حرفه ای را نشان می‌دهند که الگوهای عملکرد حرفه ای فعلی را منعکس می‌کنند.

تمام فصول سیستم بدن شامل یک مرور کلی از تغییرات مربوط به سن در ساختار و عملکرد است. مشکلات و شرایط رایج در هر یک از فصل ها در قالبی ارائه شده است که شامل تعریف، اتیولوژی، پاتوفیزیولوژی و تظاهرات بالینی معمول برای هر یک می شود. مداخلات پرستاری مشکلات و اختلالات در هر یک از این فصول مرکزی است و از فرمت فرآیند پرستاری بررسی و شناخت، تشخیص، برنامه ریزی و نتایج مورد انتظار، مداخله و ارزیابی پیروی می کند. برنامه های مراقبت پرستاری برای مشکلات و اختلالات منتخب با یک موقعیت بالینی واقع گرایانه شروع می شود و بر تشخیص های پرستاری مربوط به موقعیت، نتایج مورد انتظار و مداخلات پرستاری تاکید می کند، همه در قالبی دو ستونی با رجوع آسان.

معرفی نویسندگان:

نام: سو ماینر (Sue Meiner)
افیلیشن: مشاور رئیس در مسائل بهداشتی، شرکت مک کینی، تگزاس، پرستار درمانگر اسبق در مطب خصوصی لاس وگاس، نوادا؛ استادیار دانشگاه نوادا، لاس وگاس لاس وگاس، نوادا

نام: جنیفر یگر (Jennifer Yeager)
افیلیشن: استادیار، دانشگاه ایالتی تارلتون، استفنویل، تگزاس