مستقیم به محتوا

مراقبت ویژه COVID-19

کتاب مراقبت ویژه COVID-19 در بخش اورژانس

Critical Care of COVID-19 in the Emergency Department
جوزف شیبر (Joseph R. Shiber)

شابک (پرینت): 978-3-030-85635-9
شابک (ایبوک): 978-3-030-85636-6
کد DOI: 10.1007/978-3-030-85636-6
ناشر: 2021، اسپرینگر
تعداد صفحات: 210 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

ویژگی های کتاب مراقبت های ویژه COVID-19 در بخش اورژانس

  • اولین راهنمای از نوع خود در ارائه عملکرد برتر حرفه ای برای مراقبین و مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-19
  • ارائه اطلاعات حیاتی برای درمان بیماران در بخش اورژانس در یک زمان بی سابقه
  • دسترس پذیری برای درمانگران هر جایی که هستند، در دوره تحولات سریع در تاریخ پزشکی

معرفی کتاب مراقبت ویژه کووید-19 در بخش اورژانس

این کتاب به عنوان یک کتابچه راهنمای جامع برای ارائه دهندگان مراقبت های اورژانسی که در حال درمان بیماران مبتلا به کووید-19 هستند، عمل می کند.

کتاب مراقبت ویژه کووید-19 در بخش اورژانس با بازنگری جامع عفونت COVID-19 و ارزیابی بیمارانی که مراقبت‌های ویژه را از بخش‌های اورژانس بیمارستانی در سراسر کشور دریافت کرده‌اند، شروع شده و برای درمانگران یک دستورالعمل بالینی عملکرد برتر در همه چیز، از محافظت شخصی در حین بکارگیری مراقبت‌های ویژه برای بیماران مبتلا به کووید-19 تا ارزیابی و تشخیص بیماری ارائه می‌دهد. فصل‌های بعدی مراقبت از بیماری‌های همبود مختلفی که در بیماران مبتلا به کووید-19 دیده می‌شود و مراقبت‌های ارائه شده به بیمارانی که از این بیماری رنج می‌برند را به روش‌های مختلف توضیح می‌دهند. فصل‌های پایانی بررسی می‌کنند که چگونه بخش‌های اورژانس می‌توانند به بهترین وجه برای افزایش احتمالی شمار بیماران COVID-19 مراجعه کننده، در حالی که بیماری ادامه دارد، آماده شوند و اطلاعات مهمی در مورد چگونگی محافظت از کارکنان بیمارستان و بهترین مراقبت از بیماران آینده در چشم‌اندازی که دائماً در حال تغییر است، ارائه می‌دهند.

با توجه به بروز سریع بیماری و تاثیر قوی این بیماری همه گیر بر زندگی و حرفه متخصصان مراقبت های بهداشتی، کتاب مراقبت ویژه COVID-19 در بخش اورژانس یک شکاف مهم در متون و پیشینه موجود در این زمینه را پر می کند.

فهرست مندرجات کتاب مراقبت ویژه COVID-19 در بخش اورژانس

  1. مروری بر عفونت COVID-19
  2. درمان بیماران بحرانی مبتلا به کووید-19 بدون تمایز
  3. حفاظت شخصی در طول مراقبت از بیمار و پروسیجرها
  4. معاینه و تشخیص بیماری کووید
  5. پشتیبانی تنفسی غیرتهاجمی برای بیماران COVID-19
  6. تهویه مکانیکی در بیمار COVID-19
  7. ECMO و درمان های احیا و نجات برای هیپوکسمی شدید
  8. COVID-19: درمان ایست قلبی
  9. بیماری قلبی مرتبط با COVID-19
  10. بیماری قلبی عروقی در کووید-19
  11. بیماری های کلیوی در COVID-19
  12. بیماری کبدی در COVID-19
  13. اورژانس های هماتولوژیک در بیماران مبتلا به کووید-19
  14. بیماری های عصبی COVID-19
  15. درمان دارویی برای بیماران مبتلا به کووید-19
  16. اکوکاردیوگرافی نقطه مراقبت در بیمار COVID-19
  17. انتقال بین بیمارستانی بیماران بحرانی مبتلا به کووید-19
  18. برنامه ریزی شلوغی و اوج مراجعه
  19. فوریت های جراحی

پیشگفتار کتاب مراقبت ویژه COVID-19 در بخش اورژانس

قبل از کووید-19، من معمولاً یک یا دو گواهی فوت در ماه می نوشتم، اما در مواقعی در بدترین مراحل همه‌گیری، تقریباً یک جواز دفن در روز می نوشتم. کووید باعث بیماری و مرگ و میر بسیار زیاد و همچنین استرس شدید بر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی شده است که هنوز ادامه دارد و ممکن است زمان و تلاش قابل توجهی (مشاوره، حمایت همتایان، زمان دوری از کار) برای درمان نیاز داشته باشد. وقتی از من خواسته شد که پروژه ای را در مورد مراقبت از بیماران مبتلا به کووید اورژانسی بدحال هدایت کنم، مطمئن بودم که این کتاب می تواند راهنمایی هایی را برای پزشکان خط مقدم در اورژانس، واحدهای بستری و ICU ارائه دهد و همچنین امیدوار بودم که بتواند از همه ما در این دوران وحشتناک حمایت کمک کند. این کتاب تقریباً به طور انحصاری توسط پزشکانی که در زمینه پزشکی اورژانس و مراقبت های ویژه آموزش دیده اند نوشته شده است و عمدتاً بر بیماران بزرگسال تمرکز دارد. این کتاب تفسیر مختصر از جدیدترین متون و ادبیات پزشکی و همچنین توصیه های مهم بر اساس تجربیات نویسنده در طول برخوردهای بالینی می باشد.

در طول 9 ماه گذشته که از بیماران ICU مبتلا به کووید-19 مراقبت می کنم، راه های زیادی را دیده ام که این عفونت می تواند باعث بیماری و رنج شدید شود. ارتشاح ریوی با هیپوکسمی شدید اغلب بدون دیسترس تنفسی آشکار شایع‌تر است، اما بسیاری از عوارض دیگر سیستم عروقی از جمله سکته مغزی ایسکمیک، STEMI، آمبولی ریوی و ترومبوز شریانی محیطی وجود داشته که حتی در صورت استفاده از دوز درمانی ضد انعقاد رخ داده است. برادیکاردی سینوسی که به دلیل دارو یا علت دیگری نیست، آنقدر شایع است که من در یادداشت های روزانه خود از آن به عنوان کووید-کاردیا یاد می کنم و از هر گونه داروی مسدود کننده گره AV از جمله دکسمدتومیدین (dexmedetomidine) اجتناب می کنم تا خطر بدتر شدن ضربان قلب را کاهش دهم.

از آنجایی که من در مواردی شرکت داشته‌ام که ترس از کووید و همچنین فشار شدید شناختی ناشی از بیماری همه‌گیر باعث از دست دادن یا تأخیر در تشخیص سایر بیماری‌های جدی شده است، به همه یادآوری می‌کنم که همچنان تشخیص های افتراقی را باز نگه داریم در حالی که سایر اختلالات تهدید کننده زندگی را در بیمار تایید یا رد می کنیم. این موارد شامل بیماران هیپوکسمی است که دو تا سه تست COVD منفی در دفاتر مراقبت های اولیه، مراکز فوریت ها و در حال حاضر در اورژانس داشته اند، اما بلافاصله برای پنومونی پنوموسیستیس ناشی از HIV/AIDS پیشرفته ناشناخته، یا پنومونی شدید اکتسابی جامعه یا DVT ایلیاک مشترک با آمبولی ریوی در حال تشکیل، در نظر گرفته نشده اند. همچنین مراقب باشید که فرآیند تست کووید، مراقبت های قطعی واقعی را کاهش یا به تاخیر نیندازد، مثلاً در خانم جوانی که دچار شوک هموراژیک ناشی از هموپریتونوم ناشی از پارگی یک کیست تخمدان بزرگ شده بود، جراحی وی در انتظار نتیجه آزمایش COVD (منفی) به تاخیر نیفتد. از آنجایی که او تاکی کاردی و تاکی پنه با تب خفیف داشت. برعکس، من درگیر مراقبت از مرد جوان مبتلا به VPS (شنت صفاقی بطنی) بودم که سردرد و حالت تهوع/استفراغ داشت که علیرغم سی‌تی مغز طبیعی و معاینه عصبی، شنت‌اش اصلاح شد، به‌دلیل این پیش فرض که در تجهیزات زمینه‌ای نقص عملکرد وجود دارد، فقط برای آزمایش COVID (+) در POD 0.

در طی این 9 ماه گذشته، من حرفه خود را به منظور رسیدگی به شایع‌ترین بیماری کووید-19 در ICU، هیپوکسمی شدید بدون دیسترس تنفسی، عمدتا با استفاده از کانول بینی با جریان بالا (HFNC) حتی با یک ماسک اضافی غیر تنفس مجدد سازگار کرده ام تا به نگهداری SaO2 در بالاتر از 90-88% کمک شود. زیرا به نظر نمی رسد که لوله گذاری تراشه فواید زیادی برای بسیاری از این بیماران داشته باشد. من همچنین از یک رژیم تغییر پوزیشن مکرر (معمولاً هر 2 ساعت در حالت بیداری: دراز کشیدن به پشت، نشستن یا حداقل ترندلنبورگ معکوس، دکوبیتوس جانبی راست و چپ و در صورت تحمل بیمار دمرو) و همچنین خارج کردن بیمار از تخت به صندلی و حتی راه رفتن در اتاق در صورت امکان، استفاده کردم. قرار دادن در پوزیشن دمر به ویژه در صورتی مهم می شود که بیمار برای مدت طولانی صاف دراز کشیده باشد (اگر به طور سنتی از بیماران به صورت دراز کشیده و صورت رو به پایین مراقبت می شود، در این صورت درمان حیاتی ما اکنون «طاقباز کردن» خواهد بود زیرا ریه ها برای مدت طولانی در یک پوزیشن به خوبی کار نمی کنند).

من واقعاً امیدوارم که این کتاب در مراقبت از بیماران ما و همچنین تسلی بخشی برای همکاران کمک کند. لطفاً نقل قولی را که واقعاً برای حرفه ما به ویژه در طول این همه گیری مناسب است، به خاطر بیاورید:

«گاهی برای علاج، اغلب برای تسکین، همیشه برای آسایش»” Dr. Edward Trudeau (1848-1915)

معرفی نویسنده کتاب:

نام: جوزف شیبر (Joseph R. Shiber)
افیلیشن: دپارتمان های پزشکی اورژانس، مغز و اعصاب و جراحی، مدیر خدمات پیشرفته ریه/ECMO، مدیر مشترک NSICU و ICU در UF نورث، مرکز علوم بهداشتی دانشگاه فلوریدا، جکسونویل، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

اطلاعات کتابشناختی

  • عنوان: کتاب مراقبت ویژه از COVID-19 در بخش اورژانس
  • نویسنده: جوزف آر شیبر
  • شابک (پرینت): 978-3-030-85635-9 انتشار: 18 نوامبر 2021
  • شابک (ایبوک): 978-3-030-85636-6 انتشار: 17 نوامبر 2021
  • کد DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-85636-6
  • چاپ: اسپرینگر چام
  • ناشر: 2021، اسپرینگر نیچر سوئیس
  • نوبت چاپ: نسخه شماره 1
  • تعداد صفحات: 210 صفحه
  • تعداد تصاویر: 5 تصویر سیاه و سفید، 25 تصویر رنگی
  • موضوع: اورژانس، پزشکی مراقبت ویژه، پنومولوژی

کلید واژه ها:
کووید 19، COVID-19، ویروس کرونا، بخش اورژانس، اورژانس، مراقبتهای ویژه، پاندمی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب