مستقیم به محتوا

دستنامه مراقبت ویژه نفرولوژی

دستنامه مراقبت های ویژه نفرولوژی

Handbook of Critical Care Nephrology
دکتر جی کوینر(Jay L. Koyner)، جوئل تاف (Joel M. Topf)، ادگار لرما (Edgar V. Lerma)

شابک: 9781975144098
ناشر: 2021، ولترز کلورز
تعداد صفحات: 684 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

موضوع: پزشکی / نفرولوژی، پزشکی / مراقبت ویژه، پزشکی / طب داخلی


معرفی دستنامه مراقبت ویژه نفرولوژی

کتاب مرجع مراقبت های ویژه نفرولوژی که به طور خاص برای نفرولوژیست ها و کارآموزانی که در ICU کار می کنند، طراحی شده است؛ یک مرجع مراقبت های ویژه قابل حمل با تمرکز منحصر به فرد و کاربردی بر نفرولوژی است. تصاویر تمام رنگی، الگوریتم‌های متعدد و محتوای مرتب شده به طور شهودی، این دستنامه را به یک منبع ضروری برای نفرولوژی در ICU امروزی تبدیل می‌کند.

ویژگی های کتاب مراقبت ویژه نفرولوژی

  • پوشش تمامی موضوعات ضروری مربوط به نفرولوژی در ICU شامل مانیتورینگ در ICU، داروها و فرآورده های خونی، تصویربرداری، آسیب حاد کلیه، اختلالات الکترولیت و اسید-باز، مسمومیت ها و سموم، درمان های خارج از بدن، پیوند اعضا و اخلاق و مراقبت های تسکینی
  • ارائه اطلاعات ارزشمندی در مورد اختلالات خاص از جمله سپسیس، زنان و زایمان، سندرم کمپارتمان شکمی، AKI در سوختگی ها و تروما، خونریزی گوارشی، اورژانس های عصبی، موضوعات محیطی مانند تب خونریزی دهنده و تروریسم، اورژانس های هماتولوژیک/انکولوژیک و غیره
  • گنجاندن چکیده های بصری قابل درک از مطالعات کلیدی
  • غنای تجربه خواندن با ارائه کتاب الکترونیکی
  • خواندن مستقیماً در دستگاه(های) دلخواه خود مانند رایانه، تبلت، یا تلفن هوشمند
  • تبدیل آسان به کتاب صوتی و تقویت محتوای با تبدیل متن به گفتار به زبان طبیعی خود

مقدمه ای بر کتاب مراقبت ویژه نفرولوژی

بیش از دو دهه پیش، رینالدو بلومو، MBBS، MD، و من تصمیم گرفتیم تفسیری با عنوان “نفرولوژی مراقبت های ویژه: زمان فرا رسیده است” بنویسیم. این دست‌نوشته منتشر شده خلاصه‌ای از تجربیات حاصل از همکاری‌های طولانی مدت ما برای بهبود نتیجه بیماران بدحال با مشکلات کلیوی بود. در دهه 1980، درمان‌های مداوم جایگزینی کلیه تنها به صورت پراکنده در بیماران بدحال در مراکز انتخابی انجام می‌شد. در آن زمان، اکثریت بیماران با همودیالیز متناوب استاندارد با نتایج ضعیف و نرخ بالای غیرقابل قبول عوارض تحت درمان قرار می گرفتند. دلیل این امر ذهنیت “ما و آنها” بود که طی سال‌ها دید محدود و عدم همکاری بین نفرولوژیست‌ها و پزشکان مراقبت‌های ویژه ایجاد شد. علی‌رغم دلایل تاریخی برای تعامل محدود بین نفرولوژی و مراقبت‌های ویژه، شواهد جدیدی از انتشارات اولیه ما ظاهر شد مبنی بر اینکه همکاری دقیق با تشویق به همکاری متقابل بهبودیافته نتایج بهتری را برای بیمار به ارمغان می‌آورد. زمان ایجاد پل جدید بین مراقبت های ویژه و نفرولوژی فرا رسیده بود و مشاهدات بسیاری از این دیدگاه جدید حمایت می کرد: تبادل صلاحیت ها و دانش، انتقال و تبادل فناوری، درک بهتر پاتوفیزیولوژی آسیب حاد کلیه (AKI) و بنابراین، درمان و مراقبت بهتر از بیمار.

در دهه 1990، ماشین‌های جدید و تکنیک‌های جدید برای درمان جایگزینی کلیه پیشنهاد، توسعه و اعمال شد. در نهایت، هزاره جدید مطالعات مهمی را در مورد دوز و اثربخشی جایگزینی کلیه، مزایای درمان‌های جایگزینی مداوم کلیه، حمایت ترکیبی دارویی و اندام مصنوعی و غیره انجام داد. این پیشرفت ها از طریق پذیرش و بررسی سیستماتیک توسط گروه هایی مانند ابتکار کیفیت بیماری حاد (ADQI) بیشتر تقویت شد. این گروه ها همکاری بین نفرولوژی و مراقبت های ویژه را بیشتر کرده اند و مدارک قابل توجهی برای پیشگیری، تشخیص، طبقه بندی و درمان AKI ایجاد کرده اند. به موازات کنفرانس های اجماع ADQI، تعداد قابل توجهی از مطالعات منتشر شد و بسیاری از آنها در کلمات کلیدی عبارت «مراقبت ویژه نفرولوژی» را داشتند. کتاب‌ها به‌عنوان منبع اطلاعات و آموزش برای نسل‌های جدیدتر که به متخصصان با تجربه در هر دو رشته تبدیل شدند، در دسترس قرار گرفت و دانش رایج در مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی تغییر یافت. کتاب حاضر نمونه بارز این اشتراک گذاری ایده ها، اطلاعات و دانش است.

دستنامه مراقبت ویژه نفرولوژی شامل بیش از 50 فصل است که طیف گسترده ای از موضوعات مراقبت های ویژه نفرولوژی را پوشش می دهد. هر فصل توسط یک متخصص برتر در آن حوزه با تجربه طولانی نوشته شده است و این تضمین کننده کسب عملی و فوری اطلاعات اساسی توسط خواننده است. جامعه نفرولوژی مراقبت های ویژه رابطه ای برقرار کرده است که فراتر از همکاری حرفه ای خالص است. ما دوستان صمیمی شده ایم و یاد گرفته ایم که بیشتر از موارد بالینی و پروتکل های درمانی را به اشتراک بگذاریم. ما یاد گرفتیم که از طریق کمک و درک متقابل، از طریق روابط نزدیک با هموطنان و ساکنان خود، از طریق تمایل قوی برای تبدیل مراقبت های ویژه نفرولوژی به یک رشته واقعی جدید، به نفع بیمارانمان کار کنیم. این کتابچه راهنمای مراقبت های ویژه نفرولوژی که توسط کوینر، لرما و تاپف نوشته شده است، گواه این است که بذرها در محیط مناسب کاشته شده اند و به نام همکاری بین رشته ای، دوستی و علم جوانه زده و رشد کرده اند.

فهرست مندرجات کتاب مراقبت ویژه نفرولوژی

بخش 1. مراقبت های ویژه و مانیتورینگ در بخش مراقبت های ویژه

  1. مانیتورینگ همودینامیک در بخش مراقبت های ویژه
  2. مروری بر درمان شوک
  3. اصول تهویه مکانیکی
  4. سندرم دیسترس تنفسی حاد

بخش 2: آسیب حاد کلیه در بخش مراقبت های ویژه

  1. تعاریف و اتیولوژی های آسیب حاد کلیه
  2. اپیدمیولوژی آسیب حاد کلیه
  3. نمره ریسک آسیب کلیوی و آسیب کلیوی غیر حاد در بخش مراقبت های ویژه
  4. پیشگیری از آسیب حاد کلیه
  5. درمان آسیب حاد کلیه

بخش 3: داروها و فرآورده های خونی در بخش مراقبت های ویژه

  1. مایعات احیا: کدام یک، چقدر و چگونه ارزیابی شود
  2. انتقال خون در بخش مراقبت های ویژه
  3. دیورتیک ها و آسیب حاد کلیه
  4. داروهای وازواکتیو
  5. داروهای ضد انعقاد در بخش مراقبت های ویژه
  6. درمان متابولیک و تغذیه آسیب حاد کلیه

بخش 4: آزمایشگاه های ویژه

  1. بیومارکرهای آسیب حاد کلیه
  2. زیست نشانگرهای بیماری بحرانی

بخش 5: تصویربرداری در بخش مراقبت های ویژه

  1. تصویربرداری اولتراسوند در بخش مراقبت های ویژه

بخش 6: الکترولیت ها و اختلالات اسید-باز

  1. هموستاز سدیم و هیپوناترمی در بخش مراقبت های ویژه
  2. هایپرناترمی در بخش مراقبت های ویژه
  3. دیسکالمی در بخش مراقبت های ویژه
  4. درمان کلسیم در بخش مراقبت های ویژه
  5. درمان فسفر در بخش مراقبت های ویژه
  6. درمان منیزیم در بخش مراقبت های ویژه
  7. درمان اسید و باز در بخش مراقبت های ویژه

بخش 7: مسمومیت سموم و مسمومیت ها

  1. دوزبندی دارو در آسیب حاد کلیه
  2. داروها و آنتی دوت ها
  3. درمان خارج از بدن برای سموم و مسمومیت ها

بخش 8: درمان های برون بدنی

  1. دسترسی عروقی برای درمان جایگزینی کلیه
  2. دوز درمان جایگزینی کلیه
  3. زمانبندی درمان جایگزینی کلیه
  4. انتخاب روش درمان جایگزینی کلیه
  5. درمان ضد انعقاد و جایگزینی کلیه
  6. تصفیه خون در بخش مراقبت های ویژه
  7. اکسیژن رسانی غشایی خارج از بدن در بخش مراقبت های ویژه

بخش 9: اختلالات خاص

  1. آسیب حاد کلیه مرتبط با سپسیس
  2. کتواسیدوز دیابتی
  3. آسیب کلیه حاد زایمان
  4. آسیب حاد کلیه پس از جراحی قلب
  5. سندرم قلبی کلیوی
  6. دستگاه های کمکی بطن چپ در بخش مراقبت های ویژه
  7. آسیب حاد کلیه در بیماری کبد
  8. سندرم کمپارتمان شکمی
  9. آسیب حاد کلیه مرتبط با کنتراست
  10. اورژانس فشار خون بالا
  11. آسیب حاد کلیه در بیماران سوختگی
  12. آسیب حاد کلیه مرتبط با تروما
  13. اورژانس های عصبی در بخش مراقبت های ویژه
  14. رابدومیولیز
  15. اورژانس انکونفرولوژی
  16. مراقبت از بیماران پس از آسیب حاد کلیه

بخش 10: پیوند اعضا

  1. درمان بعد از عمل گیرندگان پیوند کلیه
  2. آسیب حاد کلیه در بیماران پیوند کلیه
  3. عوارض عفونی در بیماران پیوند کلیه
  4. مراقبت از اهداکننده عضو مرگ مغزی

بخش 11: اخلاق / مراقبت تسکینی

  1. تصمیم گیری مشترک / کارآزمایی های با محدودیت زمانی درمان جایگزینی کلیه

پیشگفتار دستنامه مراقبت های ویژه نفرولوژی

از آغاز طب مدرن مبتنی بر علم، پیشرفت از درمانگران عمومی به متخصصان وجود داشته است. جراحان و متخصصان داخلی با فولاد جراحی در یک طرف و داروها در طرف دیگر تقسیم شدند. سپس متخصصان داخلی رشته خود را بر اساس سیستم اندام بالکانیزه کردند و پزشکان را به عنوان متخصص قلب، ریه، غدد درون ریز و نفرولوژیست و غیره معرفی کرده اند. از آنجا تخصص با فوق تخصص هایی چون هپاتولوژی، الکتروفیزیولوژی و دیابت ادامه یافت و دایره واژگان ما را گسترش داد. برای مدت طولانی، نفرولوژی در برابر صداهای آژیر تخصص بیشتر مقاومت می کرد، اما در چند دهه اخیر شاهد فروپاشی مقاومت بوده ایم زیرا نفرولوژیست ها به نفرولوژیست های پیوند، نفرولوژیست های مداخله ای و مهمتر از همه (با توجه به کتابی که در دست دارید) نفرولوژیست های مراقبت های ویژه متمایز شده اند.

تقاطع بخش مراقبت های ویژه (ICU) و نفرولوژی ده ها سال قدمت دارد. اگرچه نقش نفرولوژیست در ICU در 50 سال گذشته تغییر کرده است، اما واضح است که بیماران ICU پیچیده تر می شوند و نفرولوژیست مدرن باید تأثیر مراقبت های ویژه بر کلیه را درک کند و همچنین از پیشرفت هایی که در این زمینه وجود دارد آگاه باشد. به نفع بیماران بدحال با این پس زمینه است که ما اولین چاپ از کتاب دستنامه مراقبت های ویژه نفرولوژی را ایجاد کردیم.

کتاب راهنمای نفرولوژی مراقبت های ویژه طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. در حالی که برخی از فصل‌ها موضوعات خاص نفرولوژی مانند پیشگیری و مراقبت از آسیب حاد کلیه یا زمان، دوز و نحوه درمان جایگزینی کلیه در ICU را پوشش می‌دهند، در این کتاب راهنما مطالب خیلی بیشتری ارائه شده است. این تعداد زیادی از موضوعات مراقبت های ویژه از جمله فصول مربوط به شوک، سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) و مراقبت از بیماران پیوندی در ICU را پوشش می دهد. فراتر از این ها، فصل هایی به الکترولیت ها و ناهنجاری های اسید-باز در بیماران بدحال اختصاص داده شده است. ما سعی کرده‌ایم کتاب مرجعی ایجاد کنیم که اصول اولیه مراقبت از نفرولوژی را در ICU تقویت کند و در عین حال جنبه‌هایی از مراقبت‌های حیاتی را که نفرولوژیست‌ها (و دیگران) کمتر با آن آشنا هستند، شامل، اما نه محدود به اکسیژن‌رسانی غشای خارج از بدن (ECMO)، مسمومیت‌ها و دستگاه های کمکی بطن چپ گسترش می‌دهد.

ما 56 فصل را با هدف خواندن هر فصل در یک جلسه جمع آوری کرده ایم. این فصول توسط کارشناسان بین المللی نوشته شده است که بسیاری از آنها تحقیقاتی را در مورد موضوع فصل خود منتشر کرده اند. این فصل ها به طور متوسط کمتر از 3000 کلمه هستند و مملو از مرواریدهای بالینی هستند. علاوه بر فصل‌های قابل هضم، در صورت امکان، ما برای دو یا سه مورد از مطالعات/آزمایش‌های اصلی برای آن موضوع، چکیده‌های تصویری ساخته‌ایم. ما به طور خاص مقالات قدیمی‌تری را که دارای چکیده‌های بصری از قبل موجود نیستند، هدف قرار دادیم. به عنوان یک امتیاز اضافی، فایل های PDF این چکیده های بصری را می توان در گفتگوها یا برای حمله به طرف مقابل در آخرین دشمنی مبتنی بر شواهد خود در توییتر استفاده کرد.

کتاب راهنمای مراقبت های ویژه نفرولوژی مقدمه ای ساده برای مراقبت های پیچیده از بیماران در ICU با مشکلات کلیوی است. این کتاب قرار نیست جامع باشد. برای دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیارانی که علاقه مند به توسعه یک پایگاه دانش گسترده هستند، طراحی شده است. علاوه بر این، ما انتظار داریم که متخصصان داخلی، جراحان، بیهوش‌ها، پرستاران حرفه‌ای پیشرو، دستیاران پزشک و داروسازان این کتاب را مفید بدانند. با توجه به چکیده‌های تصویری برای بسیاری از مطالعات و کارآزمایی‌های قدیمی‌تر، نفرولوژیست‌ها و متخصصان ممکن است آنها را به عنوان ابزار آموزشی مفید بدانند. با این وجود امیدواریم از آن لذت ببرید.

جزئیات کتابشناختی

  • ناشر: LWW; چاپ اول (8 ژوئیه 2021)
  • شابک: 9781975144098
  • حق چاپ: 2021 Wolters Kluwer.
  • زبان: انگلیسی
  • تعداد صفحات: ‏۶۸۴ صفحه
  • موضوع: پزشکی / نفرولوژی، پزشکی / مراقبت ویژه، پزشکی / طب داخلی

نویسندگان:

نام: دکتر جی کوینر(Jay L. Koyner)
افیلیشن: استاد پزشکی، مدیر پزشکی، مدیر دیالیز حاد، بخش نفرولوژی ICU دانشگاه نفرولوژی شیکاگو، شیکاگو، ایلینویز

نام: دکتر جوئل تاف (Joel M. Topf)
افیلیشن: استادیار بالینی، دانشکده پزشکی ویلیام بومونت، دانشگاه اوکلند، روچستر، میشیگان

نام: دکتر ادگار لرما (Edgar V. Lerma)
افیلیشن: استاد بالینی پزشکی، بخش نفرولوژی، دانشگاه ایلینویز در کالج پزشکی شیکاگو/ مرکز پزشکی مدافع مسیح اوک لاون، ایلینوی