مستقیم به محتوا

مراقبت تسکینی کودکان

مراقبت تسکینی کودکان: مدلی برای حرفه ای نمونه

Pediatric Palliative Care: A Model for Exemplary Practice
بتی دیویس (Betty Davies)، رز استیل (Rose Steele)، جنیفر بیرد (Jennifer Baird)

شابک (هاردکور): 9780367365691
شابک (پرینت): 9780367365684
شابک (ایبوک): 9780429352393
کد DOI: 10.4324/9780429352393
ناشر: 2022، Routledge
تعداد صفحات: 244 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

واژه های کلیدی LCSH: کودکان ترمینال – مراقبت. | کودکان – مراقبت آسایشگاهی | کودکان – مراقبت تسکینی

معرفی کتاب

مراقبت تسکینی کودکان: مدلی برای حرفه ای نمونه، نقشه راهی برای کادر مراقبت بهداشتی علاقمند به بهینه سازی مراقبت از کودکان مبتلا به بیماری جدی و خانواده های آنها ارائه می کند.

این کتاب مبتنی بر عملکرد بالینی و مطالعه برخوردهای مثبت و نه مشکل ساز بین ارائه دهندگان و والدین است، این کتاب یک مدل مبتنی بر شواهد از تعامل نمونه ارائه می دهد. فصول کتاب درک روشنی از فرآیند پیچیده و جامع تعامل بین ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی و والدین و همچنین دانش و مهارت های شخصی و حرفه ای مورد نیاز برای تعامل به روش های بهینه ارائه می کنند.

این یک کتاب راهنمای منحصر به فرد برای کادر مراقبت های بهداشتی است که علاقمند به کاوش چگونگی به حداکثر رساندن نتایج مثبت برای خانواده ها و ارائه دهندگان می باشند. همچنین منبع ارزشمندی از الهام برای مربیان، سرپرستاران و مدیران بیمارستان است که می‌خواهند پیشرفت شخصی و حرفه‌ای را تسهیل کنند و محیط‌های حمایتی را برای دانشجویان، ارائه‌دهندگان، کودکان مبتلا به بیماری جدی و خانواده‌هایشان ایجاد کنند.

فهرست مندرجات کتاب

  1. مقدمه ای بر تعامل
  2. استعاره و مروری بر مدل تعامل نمونه
  3. جهان بینی، ارزش ها و تعهد به مداخله معتبر
  4. فرآیند هماهنگ سازی
  5. فعالیت های مراقبت مستقیم
  6. رفتارهای ارتباطی
  7. عوامل تأثیرگذار شخصی
  8. ارتباط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودکان و والدین
  9. عوامل زمینه ای محیطی و کار تیمی
  10. عوامل زمینه ای نهادی و اجتماعی
  11. خروجی از تعامل نمونه: محیطی از اهمیت
  12. پیامدهای مدل تعامل نمونه

پیشگفتار

در این کتاب، ما یک مفهوم‌سازی و مدل مبتنی بر شواهد جدید ارائه می‌دهیم که معتقدیم می‌تواند به درک و یادگیری در مورد آنچه برای PHCPها در تعامل واقعی با بیماران/ اعضای خانواده و همچنین با همکارانشان ضروری است، راهنمایی کند. ما معتقدیم کتاب ما کاری را انجام می دهد که دیگران نتوانستند. بسیاری از کتاب‌های ارتباطات بر این ایده تمرکز می‌کنند که HCP آنچه را که یاد می‌گیرند انجام می‌دهند و می‌گویند با هدف تغییر آنها (بیماران) به‌جای تشخیص اینکه ارائه‌دهندگان باید بر آنچه که خودشان به موقعیت می‌آورند تمرکز کنند. مفهوم‌سازی ما از مفاهیم مراقبت مبتنی بر بیمار یا خانواده، مراقبت فردی و رابطه‌ای و همچنین پزشکی روایتی پشتیبانی می‌کند: طرفداران این مفاهیم از رفتارهایی حمایت می‌کنند که ما دریافتیم در برخوردهای نمونه PHCPها با دیگران مشهود است. این مدل بر پیچیدگی تعامل انسان با انسان، صرف نظر از رشته، تأکید می کند. این مدل اصول ارتباطات را شامل می شود و نه تنها به پایه محکمی که توسط عوامل شخصی ارائه می شود، بلکه به یک جهان بینی گسترده، ارزش های برابری، مراقبت خانواده محور، و صداقت و همچنین تعهد به مشارکت واقعی بستگی دارد.

کادر مراقبت های بهداشتی کودکان نمونه (EPPs) در فعالیت های مراقبتی مستقیم، در رفتارهای مرتبط و در فرآیند هماهنگی دقیق با ویژگی های موقعیت در لحظه مشارکت می کنند، که منجر به ایجاد یک محیط مهم می شود که منجر به نتایج مثبت هم برای خود آنها و هم برای والدین می شود. EPP ها همچنین در تیم کاری و محیط خود مستقر هستند و از فشارهای وارده توسط جنبه های زمینه ای نهاد و روندها و ارزش های اجتماعی آگاه هستند. با تمرکز بر آنچه که EPP ها به خوبی انجام می دهند، یافته های مطالعه ما نشان داد که نه تنها این امکان برای PHCP ها وجود دارد که به این روش تمرین کنند، بلکه کسانی که این کار را انجام می دهند به عنوان بهترین ها در کاری که انجام می دهند شناخته می شوند. علاوه بر این، مفهوم‌سازی نشان می‌دهد که ارتباطات معنادار فقط یک موضوع شخصیتی یا خلقی نیست، همانطور که اغلب ادعا می‌شود، بلکه می‌توان و باید آموخت.

ما این کتاب را برای همه کسانی که علاقه مند هستند یا به طور فعال مسئول آموزش و نظارت بر دانشجویان مراقبت های بهداشتی هستند در مورد آنچه که در خودشان تلاش کنند تا به طور واقعی با بیماران/اعضای خانواده و همکارانشان درگیر شوند، در نظر گرفته ایم. این کتاب همچنین برای متخصصان بالینی است که مشتاق یافتن راهی جدید برای درک و توضیح پیچیدگی فعالیت به ظاهر ساده تعامل با همه کسانی است که با آنها کار می کنند. همچنین برای مدیرانی که اختیار اجرای تغییراتی را دارند که محیط‌هایی را ایجاد می‌کنند که از ارائه‌دهندگان در عمل آنها پشتیبانی می‌کند، قابل اجرا است.

هدف ما بهینه سازی تعامل بین و بین PHCPها و کسانی که به آنها خدمت می کنند. در دو فصل اول، پیشینه مطالعه و مروری کوتاه بر مدل ارائه می‌کنیم. در فصل‌های بعدی، جنبه‌های مختلف مدل را با جزئیات مورد بحث قرار می‌دهیم، اگرچه همیشه بر اهمیت کل تأکید می‌کنیم، زیرا این ترکیب همه جنبه‌ها است که منجر به تعامل بهینه می‌شود. ما سؤالات و ایده‌هایی را برای افزایش آگاهی خوانندگان و تسهیل تفکر درباره جهان‌بینی، ارزش‌ها، تعهد و عملکرد آنها در نظر می‌گیریم، زیرا مهم است که بدانیم HCP خود را به عنوان یک شخص، نه فقط نقش حرفه‌ای‌شان، در هر برخوردی قرار می‌دهد. ما همچنین نشان می‌دهیم که تعامل تحت تأثیر کار تیمی، فرهنگ محیط بالینی و مؤسسه، و جامعه بزرگ‌تری است که در آن همه برخوردها رخ می‌دهد. در نهایت، ما در مورد محیط اهمیت و نتایج حاصل از مدل، و همچنین پیامدهای استفاده از مدل خود بحث می‌کنیم.

موضوعات: علوم رفتاری، بهداشت و مراقبت های اجتماعی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و پیراپزشکی

بیوگرافی نویسنده(ها)

نام: بتی دیویس (Betty Davies)
افیلیشن: کارشناس ارشد پرستاری (MSN)، دکترا، استاد کمکی در دانشکده پرستاری، دانشگاه ویکتوریا، بریتیش کلمبیا، کانادا، و استاد بازنشسته در گروه پرستاری مراقبت از سلامت خانواده در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، ایالات متحده است.

نام: رز استیل (Rose Steele)
افیلیشن: RN، PhD، استاد تمام دانشکده پرستاری، دانشکده بهداشت، دانشگاه یورک، تورنتو، انتاریو، کانادا است.

نام: جنیفر بیرد (Jennifer Baird)
افیلیشن:  RN، MPH، MSW، دکترا، مدیر آموزش و تحقیقات خدمات بالینی در بیمارستان کودکان لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده است.