مستقیم به محتوا

کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی

مبانی اکوکاردیوگرافی: مروری بر TEE پایه حین جراحی و اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه

Essential Echocardiography: A Review of Basic Perioperative TEE and Critical Care Echocardiography
کریستوفر تینتر (Christopher R. Tainter) و تیموتی ماوس (Timothy M. Maus)

ادیشن دوم (2nd Edition)
شابک (پرینت): 978-3-030-84348-9
شابک (ایبوک): 978-3-030-84349-6
کد DOI: 10.1007/978-3-030-84349-6
ناشر: اسپرینگر نیچر
سال نشر: ژانویه 2022
تعداد صفحات: 425 صفحه
تعداد عکس: 442 عکس
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب


کلید واژه ها: بیهوشی، اکوکاردیوگرافی، اکوکاردیوگرافی احیا و نجات، مراقبتهای ویژه، از راه مری، ترانس توراسیک

ویژگی های کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی

  • به طور خاص برای متخصصان بیهوشی، پزشکان و درمانگران مراقبت های ویژه و فوریت های پزشکی نوشته شده است
  • شکاف های آموزشی در چشم انداز اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه و حین عمل را پر می کند
  • زیرشاخه ها و رشته های مختلف اکوکاردیوگرافی را پوشش می دهد

معرفی کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی و اکوکاردیوگرافی مراقبت ویژه

کتاب حاضر با توجه به موفقیت نسخه قبلی، تمام محتوای اصلی را به همراه چندین فصل جدید بازنگری کرده است که به آموزش و اجرای اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک و سونوگرافی نقطه مراقبت اختصاص داده شده است. فصل‌ها دارای پرسش‌ و پاسخ‌هایی به سبک بورد بازنگری هستند تا به خوانندگان در آماده‌سازی برای آزمون بورد کمک کنند. این کتاب همچنین شامل به روزترین مطالب اکوکاردیوگرافی و دستورالعمل های حرفه ای است.

این کتاب شکاف آموزشی در چشم انداز اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه و حین عمل را پر می کند. کتاب به موضوعات ضروری و پایه اکوکاردیوگرافی حین عمل و مراقبت های ویژه به شیوه ای در دسترس برای کسانی که مراقبت های حاد و احیا را در هر محیط هایی چون اتاق عمل، بخش مراقبت های ویژه و بخش اورژانس ارائه می دهند، می پردازد.

کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی، ادیشن 2، به طور ماهرانه برای درمانگران دارای اطلاعات محدود در مورد اکوکاردیوگرافی نوشته شده است که برای آزمون صلاحیت ویژه در TEE پایه حین عمل (Basic PTEeXAM) یا آزمون صلاحیت ویژه در اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه (CCEeXAM) آماده می شوند.

فهرست مندرجات کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی

بخش اول: اکوکاردیوگرافی پایه حین عمل و اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه

  1. مقدمه ای بر اکوکاردیوگرافی پایه حین عمل و اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه: معاینه، گواهینامه، اندیکاسیون ها و موارد منع استفاده
  2. اکوکاردیوگرافی از راه مری: دستکاری پروب و نماهای ضروری
  3. اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک در نقطه مراقبت: دستکاری پروب، وضعیت دهی و نماهای ضروری
  4. فیزیک اولتراسوند پایه، سونوگرافی داپلر، و بررسی و شناخت همودینامیک
  5. Knobology و بهینه سازی تصویر

بخش دوم: بررسی و شناخت (معاینه) با اکوکاردیوگرافی

  1. عملکرد سیستولیک بطن چپ
  2. عملکرد منطقه ای بطنی
  3. دریچه میترال
  4. دریچه آئورت
  5. قلب راست
  6. دهلیز
  7. دیاستولوژی
  8. آئورت توراسیک
  9. پریکارد
  10. اکوکاردیوگرافی احیای حین عمل
  11. پارازیت های تصویربرداری، گونه های طبیعی آناتومیک و تشخیص های اشتباه رایج
  12. توده های داخل قلبی، دستگاه ها و اجسام خارجی
  13. بیماری های مادرزادی قلب در بزرگسالان

بخش سوم: سونوگرافی مراقبت های ویژه (Critical Care Ultrasonography)

  1. سونوگرافی شکم و عروق
  2. ارزیابی حجم و پاسخگویی مایعات
  3. سونوگرافی ریه
  4. شوک و ایست قلبی
  5. سونوگرافی برای دسترسی عروقی
    ضمیمه: پاسخ سئوالات

پیشگفتار کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی

مبانی اکوکاردیوگرافی: مروری بر TEE پایه حین جراحی و اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه: اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی در نقطه مراقبت دارای نقش ارزشمندی در درمان بیماران مبتلا به همودینامیک ناپایدار می باشند. اکوکاردیوگرافی از راه مری (TEE یا Transesophageal Echocardiography) سابقه کاربرد ثابتی در اتاق‌های عمل قلب دارد و پیشرفت‌ها و افزایش در دسترس بودن TEE، همراه با قابلیت حمل اکوکاردیوگرافی ترانس توراسیک (TTE یا Transthoracic Echocardiography)، هر دو رویه را به خارج از قلمرو اتاق عمل قلب هدایت کرده است. چه در بخش اورژانس، بخش مراقبت های ویژه، بخش بستری، یا اتاق عمل با بیماران جراحی پرخطر، توانایی اکوکاردیوگرافی برای پایش عملکرد قلب، بررسی و شناخت پاسخ بیمار به مداخلات و تشخیص سریع علل بی ثباتی همودینامیک؛ آن را به یک مهارت ضروری و لاینفک مراقبتی برای درمانگران این زمانه پزشکی تبدیل کرده است.

با استفاده از اکوکاردیوگرافی دوبعدی و تصویربرداری داپلر، می توان علل مختلف بمخاطره افتادن همودینامیک بیمار را شناسایی کرد که ممکن است نیاز به مداخله فوری داشته باشد. تشخیص ایسکمی میوکارد، تامپوناد پریکارد، انسداد مجرای خروجی بطن چپ، ناهنجاری‌های شدید دریچه ای، هیپوولمی، آمبولی هوای وریدی و آمبولی ریوی می‌تواند مستقیماً بر درمان و برآیندهای درمان بیمار تأثیر بگذارد. علاوه بر این، علل مهم خارج قلبی بی‌ثباتی را می‌توان با اولتراسوند نیز شناسایی کرد: از جمله پنوموتوراکس و سایر پاتولوژی های ریوی، آنوریسم یا جدا شدگی آئورت، خونریزی داخل صفاقی یا داخل قفسه سینه و ترومبوز ورید عمقی. ادیتورهای این کتاب مرجع امیدوارند که درمانگران علاقمند را در مورد کاربرد اکوکاردیوگرافی پایه در عملکرد حرفه ای روزمره خود تشویق و آموزش دهند. هدف خلق یک کتاب با دسترس پذیری آسان و تصاویر بازنمایی کننده موقعیت است تا به عنوان منبعی برای یادگیری اصول اکوکاردیوگرافی حین عمل و مراقبت های ویژه و ادغام استفاده از آن در عملکرد بالینی بکارگرفته شود. در حالی که کتاب های مرجع جامع زیادی در مورد اکوکاردیوگرافی وجود دارد، این کتاب با ارائه دیدگاهی منحصر به فرد برای کادر مراقبت های اورژانسی و مراقبت ویژه و همچنین متخصصان بیهوشی غیر قلبی؛ متفاوت است. بنابراین، موضوعات پیشرفته ای مانند تعیین تعمیر دریچه بجای تعویض گنجانده نشده است. در عوض، تاکید مشخصی بر شناسایی وضعیت های آناتومیک و فیزیولوژیک طبیعی در مقابل غیرطبیعی، پاتولوژی های شایع مواجه شده و علل ناپایداری همودینامیک وجود دارد.

کتاب مبانی اکوکاردیوگرافی، ادیشن دوم: مروری بر TEE پایه حین عمل و اکوکاردیوگرافی مراقبت‌های ویژه حاوی چندین اضافات کلیدی است در حالی که به نیت نسخه اول وفادار مانده است که به عنوان یک راهنما عمل می‌کند و چارچوبی را برای مخاطبان فراهم می‌کند که با کاربرد اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه و اکوکاردیوگرافی پایه حین عمل آشنا شوند. افزودن و ادغام اکوکاردیوگرافی از عرض قفسه سینه در موضوعات اصلی اکوکاردیوگرافی یک رویکرد واحد را برای هر دو تفسیر تصویری و شناسایی آسیب شناسی بدون در نظر گرفتن رویه انجام می دهد. کتاب مرجع با بخشی در مورد سونوگرافی مراقبت های ویژه شامل تصویربرداری ریه، شکم و عروق و همچنین ارزیابی وضعیت حجم و تشخیص شوک همودینامیک پایان می یابد. قابل درک است که یادگیری یک مهارت جدید مانند اکوکاردیوگرافی اغلب ترسناک است. رویکرد ملایم نویسندگان به کاهش این ترس ها و به حداقل رساندن ناامیدی که اغلب با یادگیری یک مجموعه مهارت جدید می آید، کمک می کند. مواد به شیوه ای قابل درک ارائه شده است که بر اساس اصول فیزیولوژیکی پایه است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که رویکرد چندوجهی برای یادگیری اکوکاردیوگرافی کلیدی است، از جمله شبیه سازی اکوکاردیوگرافی و استفاده مکرر عملی در طول مراقبت از بیمار. اغلب بینش ارزشمندی را می توان با انجام حتی بخشی از یک تست به دست آورد، و فراگیران برای کسب اطلاعات مرتبط لازم نیست متخصص باشد.

این کتاب علاوه بر کمک به درمانگرانی که به دنبال پیاده سازی استفاده از TTE و TEE در عملکرد بالینی خود هستند، به عنوان کمکی برای کسانی که به دنبال دریافت مجوز انجام اکوکاردیوگرافی هستند، از جمله گذراندن PTEeXAM و CCEeXAM در نظر گرفته شده است. هر فصل از این کتاب برای پرداختن به صلاحیت های اصلی که در این آزمون‌ها تست می‌شوند طراحی شده است و پزشک را برای هر یک یا هر دو گواهینامه آماده می‌کند. حالا هر فصل با سوالات سبک بررسی هیئت بورد بازنگری به پایان می رسد تا مفاهیم محوری هرچه بیشتر تقویت شود و به حفظ آن کمک کند. علاوه بر اینکه راهنمای ارزشمند و کاربردی برای دریافت گواهینامه است، امیدواریم که این کتاب درسی به منبعی کاربردی برای استفاده از اکوکاردیوگرافی در عملکرد بالینی شما تبدیل شود.

معرفی نویسندگان:

نام: تیموتی ماوس (Timothy M. Maus)
افیلیشن: گروه بیهوشی دانشگاه کالیفرنیا، اداره بهداشت سن دیگو لاجولا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

نام: کریستوفر تینتر (Christopher R. Tainter)
افیلیشن: گروه بیهوشی دانشگاه کالیفرنیا، اداره بهداشت سن دیگو لاجولا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

اطلاعات کتابشناختی

عنوان کتاب: Essential Echocardiography
زیر عنوان کتاب: مروری بر TEE پایه حین عمل و اکوکاردیوگرافی مراقبت های ویژه
ویراستاران: تیموتی ام. ماوس، کریستوفر آر. تینتر
حق چاپ : تحت مجوز انحصاری اسپرینگر نیچر سوئیس، 2023
تاریخ انتشار فیزیکی با شابک 978-3-030-84348-9: 25 ژانویه 2022
تاریخ انتشار کتاب الکترونیکی (pdf) با شابک 978-3-030-84349-6: 24 ژانویه 2022
تعداد صفحات: 425 صفحه متن اصلی با 12 تصویر سیاه سفید، 442 تصویر رنگی
موضوعات: بیهوشی، طب مراقبت های ویژه، تخصص قلب و عروق (کاردیولوژی)