مستقیم به محتوا

اساس طراحی جلد کتاب

 اساس طراحی جلد کتاب

اساس طراحی جلد کتاب (Book Cover Design) چیست؟ چرا کتاب به طرح پشت جلد مرتبط و زیبا نیاز دارد؟ هدف از طراحی پشت جلد کتاب چیست؟ طرح پشت جلد کتاب بایستی چه مشخصاتی داشته باشد؟ چه کسانی می توانند طراحی جلد کتاب را انجام دهند؟ تفاوت جلد رو و پشت کتاب چیست؟ در این مقاله به این سئوالات پرداخته می شود.

در این مقاله می خوانیم:

  1. طراحی جلد روی کتاب (پشت جلد کتاب)
  2. تصویر روی جلد کتاب
  3. متن جلد کتاب
  4. طراحی جلد پشت کتاب
  5. اجزای جلد پشت کتاب
  6. طراحی شیرازه

اساس طراحی جلد کتاب

کتاب از چندین بخش تشکیل شده است، از جمله طرح روی جلد، شیرازه، طرح پشت جلد یا جلد پشتی و محتوای کتاب. هدف از طرح روی جلد کتاب که بطور بدیل طرح پشت جلد کتاب نامیده می شود، جلب نظر مخاطبان بالقوه کتاب و تبدیل آنها به مخاطب بالفعل است.

طرح جلد کتاب یا طرح روی جلد کتاب بایستی به شکلی باشد که به مخاطب بگوید من برای مطالعه امشب شما مناسب هستم و از بین این همه کتاب من را انتخاب کن. اما طرح روی جلد کتاب چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ ابتدا به آناتومی جلد کتاب و سپس به طریقه طراحی جلد کتابی که خوشایند مخاطبان کتاب باشد، می پردازیم.

این تفکر که همه کتاب های دارای محتوای خوب و نویسنده خوب همیشه معروف ترین کتاب ها و پرفروش ترین کتاب ها هستند، تفکری زیبا و منطقی است؛ اما می دانیم که همیشه اینطور نیست. سالانه بالای چندین میلیون کتاب در دنیا منتشر و خوانده می شود و مخاطبان زمانی کتاب مورد نظر خود را پیدا می کنند که جلد خوبی داشته باشد.

این جلد کتاب است که نظر مخاطب را جلب کرده و به وی می گوید این کتاب ارزش باز کردن و یک نگاه را دارد. بنابراین در چاپ و انتشار کتاب بایستی همیشه یک طرح جلد خوب طراحی کرد و طراحی جلد شروع یک بازاریابی خوب است.

جلد روی کتاب (پشت جلد کتاب)

اساس طراحی جلد کتاب: بایستی به جلد روی کتاب (front cover) به عنوان پیش نمایش کتاب نگریست. همانند پیش نمایش فیلم که به تماشاچی در تصمیم گیری کمک می کند، طرح روی جلد کتاب نیز به مخاطبان در تصمیم گیری کمک می کند. طرح روی جلد خوب به مخاطب می گوید که ارزش خواندن و خرید را دارد. طرح روی جلد کتاب اولین شانس برای جذب مخاطب و فروش بهتر است.

طرح جلد کتاب از دو بخش تشکیل شده است: تصویر پردازی و کار با متن

تصویر روی جلد کتاب

تصویرپردازی جلد کتاب چندین موضوع را شامل می شود: می توان از عکس، رسم، اشکال هندسی استفاده کرد و یا می توان فقط با رنگ ها بازی کرد. صرفنظر از تصویرپردازی که قصد دارید استفاده کنید، بایستی به شیوه ای آن را نمایش دهید که برای روحیه و حال کتاب حقیقی بنظر برسد. مثلا اگر جلد یک کتاب پزشکی را طراحی می کند باید از عکس و تصاویر مرتبط استفاده کنید نه اینکه عکس خط تولید یک کارخانه.

بایستی از تصویرپردازی خود با طرحی کاربر پسند استفاده کنید. نباید تصویر پشت جلد متن را کم رنگ یا محو کند و احساس تعادل بین تصویر و متن جلد کتاب بایستی حفظ شود. تعادل تصویر اهمیت دارد و نباید چندین لایه عکس در گوشه راست پایین استفاده کرد و گوشه چپ بالا را کامل خالی گذاشت.

متن جلد کتاب

متن پشت جلد کتاب از سه چیز تشکیل می شود: عنوان کتاب، زیر عنوان کتاب (در صورت داشتن) و اسامی مولفین و مترجم ها. بایستی از توالی سایز متن برای جلوه دادن متن مهمتر استفاده شود (مثلا متن عنوان کتاب از متن زیر عنوان بزرگتر باشد).

معمولا عنوان کتاب را در بخش بالای جلد قرار می دهند اما می توان آن را در پایین جلد قرار داد اما بایستی اطمینان حاصل کنید که اولا عنوان کتاب بالاتر از نام نویسنده باشد و اولین چیزی باشد که چشمان خواننده را جذب می کند.

اگر می خواهید کتاب را دیجیتال سازی کرده و در قالب ایبوک منتشر کنید بایستی به جلوه طرح پشت جلد در اندازه های کوچک نیز توجه داشته باشید زیرا بیشتر مردم ممکن است در گوشی و تبلت و با سایز شستی آن را ببینند. اطمینان حاصل کنید که اجزای بصری طرح بیانگر حکایت محتوا بوده و در صفحه نمایش مختلف به چشم بیاید.

اگر طراحی جلد کتاب مناسب باشد، جلوه کتاب بیش از 50 درصد افزایش می یابد و بدین معنی است که مخاطب بیشتری جلب کرده و درآمد حاصله از کتاب بیشتر می شود.

بنابراین طراحی پشت جلد خوب بایستی چه مشخصاتی داشته باشد؟ در ادامه هفت نکته مهم در طراحی جلد کتاب مطرح می شود.

1- طرح جلد کتاب بایستی به مخاطب پیش درآمدی در مورد محتوای کتاب بدهد

وقتی طرح جلد کتاب معروفی مثل Life of Pi یان مارتل را نگاه می کنیم، مرد جوانی در قایقی با یک پلنگ در وسط اقیانوس گیر افتاده است. طراح جلد کتاب داستان کتاب را در یک عکس معرفی کرده است و مخاطب با اولین نگاه می تواند آشنایی مختصری با محتوای کتاب داشته باشد.

اما طرح روی جلد بایستی چقدر از محتوای کتاب را لو بدهد؟ بایستی از قانون سه گانه دوستی خاله خرسه استفاده کرد: نه خیلی زیاد، نه خیلی کم و فقط در اندازه مناسب. وقتی مخاطب بالقوه ای کتاب را بر می دارد، بایستی طرح روی جلد وی را به مخاطبی بالفعل تبدیل کند. بنابراین چارچوب ذهنی کلی باید در مخاطب ایجاد کند و این چارچوب بایستی بین جلد رو و جلد پشت کتاب به نسبت تقسیم شود.

طرح جلد کتاب بایستی داستان کلی کتاب را بدون لو دادن نتایج و جزئیات کار بیان کند. بایستی در مورد طرح جلد کتاب خوب فکر کرد و تصمیم منطقی گرفت. گروه طراحی و گرافیک ترجمک معمولا بلوپرینت طراحی جلد کتاب را بطور مشترک با نویسنده یا مترجم برنامه ریزی می کنند.

2- طرح جلد کتاب بایستی معرف ژانر کتاب باشد

طرح جلد کتاب بایستی به مخاطب بفهماند که کتاب از چه ژانر و حوزه ای است (book’s genre). آیا کتاب پزشکی است؟ کتاب فنی مهندسی است؟ کتاب دانشگاهی است؟ یا رمان و قصه.

در حالی که بیشتر مردم تنوع رنگ در کتابخانه خود را نمی پسندند، اما بیشتر افراد یک یا دو ژانر کتاب را تهیه می کنند. بنابراین بایستی طراحی جلد کتاب منطبق با ژانر کتاب باشد. مثلا اگر کتاب پزشکی است بایستی طراحی جلد هماهنگ با سایر کتاب های پزشکی ناشر و بازار نشر انجام شود.

3- طرح جلد کتاب بایستی معرف شخصیت یا تخصص محتوای کتاب باشد

اگر جلد کتاب داستان طراحی می کنیم بایستی قهرمان داستان روی جلد کتاب معرفی شود اما وقتی جلد کتاب تخصصی پزشکی و پیراپزشکی و یا کتاب فنی و مهندسی طراحی می کنیم، بایستی از تصاویر و طراحی برای جلد کتاب استفاده کنیم که نمایانگر حوزه تخصصی محتوا باشد.

مثلا اگر برای کتاب دانشگاهی جراحی های چشم جلدی طراحی می کنیم، بایستی عکس چشم پشت جلد کتاب باشد و نباید از عکس مثلا قلب یا ریه در طراحی جلد کتاب استفاده کرد. این مسئله در مورد طراحی جلد کتاب برای کتاب های دانشگاهی دیگر نیز مصداق دارد.

در طراحی جلد کتاب و بخصوص برای کتاب های دانشگاهی، طراحی موفق است که با محتوای کتاب ارتباط برقرار کند و بتواند کل محتوای کتاب را برای خودش در یک جمله خلاصه کند. سپس به طراحی جنبه های مختلف این یک جمله بپردازد.

4- طرح جلد کتاب بایستی معرف حال و هوای محتوای کتاب باشد

وقتی برای کتاب خود جلدی طراحی می کنیم بایستی حال و هوای محتوای کتاب را منتقل کنیم. مثلا اگر طراحی جلد کتاب داستان ترسناک انجام می دهیم بایستی طرح جلد کتاب منتقل کننده اضطراب و ترس باشد.

وقتی برای کتاب های دانشگاهی و بخصوص رشته های پزشکی و پیراپزشکی جلد طراحی می کنیم، جلد کتاب بایستی مثلا منتقل کننده موفقیت و عدم موفقیت باشد. جلد کتاب فنی و مهندسی بایستی طوری طراحی شود که منتقل کننده حس سخت کوشی و ممارست باشد.

طراح جلد کتاب با استفاده از تصویر و رنگ و سایه و روشن و تباین و تضاد این المان ها می تواند حال و هوای محتوای کتاب را به مخاطب منتقل کند. طراحی جلد کتاب بخش مهمی از فرآیند چاپ کتاب است و پس از چاپ نقش خیلی مهمی در بازاریابی و موفقیت فروش کتاب دارد.

5- طرح جلد کتاب بایستی قواعد طراحی را به شکلی رعایت کند که متناسب با حوزه تخصصی محتوا باشد

فرآیند طراحی جلد کتاب خوب یک بازی حدس و هوش نیست، طراحی جلد کتاب یک فرآیند تخصصی با تبعیت از قوانین و دستورالعمل های طراحی است. طراحی جلد کتاب همانند طراحی مارک تی شرت تا طراحی وبسایت و هر طراحی دیگری دارای استانداردها و دستورالعمل هایی است که باید رعایت شود.

مثلا بایستی از نوع و سایز فونت به شکلی استفاده کرد که متناسب با حوزه تخصصی محتوا باشد. مثلا طراحی جلد کتاب سرطان شناسی با فونت دست نویس کامران و گذاشتن یک عکس بسیار زیبا از طبیعت به نظر شما مناسب است؟ مخاطب در اولین نگاه ممکن است به بهشت رفتن و مردن و یا مسخره گرفتن فکر کند.

دستورالعمل ها، استانداردها و قوانین طراحی جلد کتاب توسط صاحبنظران، پس از تحقیق و تفحص و به دلایل منطقی تدوین شده اند. بنابراین بایستی در طراحی جلد کتاب این دستورالعمل ها را رعایت کرد و متناسب با ژانر تخصصی محتوای کتاب جلد آن را طراحی کرد.

6- طرح جلد کتاب بایستی نمایانگر جزئیات خاص باشد

آیا می دانید تفاوت طراحی جلد کتاب توسط یک تازه کار و یک حرفه ای در چیست؟ چه چیزی باعث می شود مخاطب آماتور یا حرفه ای بودن طراح جلد کتاب را در یک نگاه تشخیص دهد؟ بله جزئیات است. می توان با استفاده از جزئیات خاص قدرت طراحی جلد کتاب را افزایش داد.

منظور از جزئیات پرداختن به جزئیات محتوا نیست. بلکه استفاده از فرصت های بهبود طرح جلد کتاب با استفاده از نور پردازی، سایه ها، پردازش تصویر، چیدمان لایه های تصویر، سلسله مراتب مشخصات متن است که طرح جلد کتاب را از یک طرح خوب به یک طرح حماسی و عالی تبدیل می کند.

طرح جلد کتاب محل تست و تمرین نیست. بایستی تمامی جزئیات طرح را طوری چید که نمایانگر توانایی و مهارت های طراح باشد و در عین حال مخاطب را سردرگم نکند. تاچ نهایی طرح جلد کتاب است که طراح حرفه ای را از آماتور متمایز می کند. به طرح جلد کتاب پرپ (Prep) کورتیس سیتنفیلد نگاهی بیاندازید. استفاده از رنگ ها و اشکال هندسی را ملاحظه کنید.

7- طرح جلد کتاب بایستی سبک و قالب متمایزی داشته باشد

آیا می خواهید بایدها و نبایدهای طراحی جلد کتاب را بدانید؟ کافی است یک طرح جلد کتاب مشابه با سایر کتاب های ژانر مربوطه طراحی کنید. طرحی که مخاطب را به یاد نویسنده محبوب خود می اندازد یا طرحی که در سایر طرح های قفسه کتاب گم می شود و کسی آن را نمی بیند.

زمانی کتاب از قفسه کتابخانه خارج می شود و دستان مخاطب خود را لمس می کند که طرحی متمایز داشته باشد و به مخاطب چشمک بزند. البته این کار ساده ای نیست. بایستی در عین رعایت دستورالعمل ها و استانداردها و اسلوب مختص ژانر تخصصی کتاب، طرحی متمایز طراحی کرد.

جلد پشت کتاب

اگر می خواهید با بایدها و نبایدهای طراحی جلد پشت کتاب آشنا شوید، جلدی طراحی کنید که پشت آن سفید و یا همانند جلد پشتی تمامی کتاب های قفسه کتاب است. به کتابی با طراحی یکپارچه و هاردکور روغنی فکر کنید! جلد پشت کتاب به اندازه روی کتاب اهمیت دارد و بایستی با احتیاط طراحی شود.

کتاب بایستی دارای طرح جلد متمایز و حرفه ای باشد. این شامل طرح روی جلد، طرح پشت جلد و طرح شیرازه می شود. در طراحی جلد کتاب علاوه بر جلب توجه مخاطبان کتاب، بایستی برای نویسنده و مترجم و یا ناشر نیز یک برند و ایمیج ایجاد کرد. برند کتاب های اسپرینگر یا الزوایر را بررسی کنید.

اجزای جلد پشت کتاب

وقتی مخاطبان را با طرح جلد روی کتاب جلب کردیم و کتاب در دستان مخاطب قرار گرفت، حال نوبت طرح جلد پشت کتاب است که مقابل چشمان مخاطب قرار می گیرد و بایستی مخاطب را راضی کند که کتاب را باز کند.

طرح جلد پشت کتاب دارای مشخصات و اجزای استانداردی است که باید رعایت شود. اجزای طرح جلد پشتی کتاب عبارتند از:

  • بخش یادمان و معرفی
  • بخش بازنگری کتاب
  • بیوگرافی و معرفی مولف یا مترجم
  • شهادت نامه
  • مشخصات عددی کتاب و بارکد

برای آشنایی بیشتر با طراحی جلد پشت کتاب مقاله طراحی جلد پشتی کتاب را بخوانید.

شیرازه

بخش آخر از طراحی جلد کتاب، طراحی شیرازه (Spine) آن است. همانطور که میدانید واژه Spine به معنی ستون فقرات است. پس شیرازه کتاب همان ستون فقرات کتاب است و از اهمیت خاصی برخوردار است. در طراحی شیرازه کتاب بایستی اصول مختلفی را در نظر داشت مثل طراحی عمودی و درج متن عمودی.

شیرازه کتاب در قفسه کتابخانه ها تنها جایی از کتاب است که در معرض دید مخاطبان قرار دارد. بنابراین طراحی شیرازه بایستی در عین سادگی متمایز باشد و بیشترین اطلاعات ممکن را در کمترین مقدار ممکن متن انتقال دهد. مثلا بایستی عنوان کتاب با بزرگترین فونت ممکن و متناسب با سایز کتاب درج شود.

در طراحی شیرازه کتاب بایستی قطع و تعداد صفحات کتاب را در نظر داشت و متناسب با این دو موضوع شیرازه را طراحی کرد. مثلا اگر تعداد صفحات کتاب کمتر از 150 صفحه باشد در طراحی شیرازه با مشکل مواجه می شویم.

برای محاسبه شیرازه کتاب خود می توانید از ماشین حساب شیرازه ترجمک استفاده کنید (محاسب شیرازه ترجمک).

خلاصه کلام

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی فناوری اطلاعات؛ سهولت ترجمه، تالیف و گردآوری مطالب؛ دسترسی راحت به تجهیزات طراحی و گرافیک؛ در دسترس بودن فناوری لازم برای خود-انتشاری و تبدیل دیجیتال؛ رقابت در بازار کتاب شدید شده است و موفقیت در این بازار شلوغ مستلزم برنامه ریزی و تلاش هر چه بیشتر است.

جذب مخاطب و مشتری در بازار شلوغ کتاب مستلزم بالا بودن کیفیت کتاب ها است، صرفنظر از کتاب فیزیکی یا ایبوک. موفقیت کتاب در گرو داشتن محتوای قوی و حرفه ای، ویراستاری و حروفچینی حرفه ای، طراحی جلد رو و پشت جذاب و بازاریابی قدرتمند است.

اگر به دنبال سرویس دهنده ای برای ترجمه کتاب، انتشار کتاب یا طراحی جلد کتاب هستید، می توانید از تیم های حرفه ای و قوی ترجمک در ترجمه کتاب، انتشار کتاب، تبدیل و دیجیتال سازی استفاده کنید.

واژه های کلیدی اساس طراحی جلد کتاب

Book Cover Design Basics، اصول طراحی جلد کتاب، طراحی جلد روی کتاب (پشت جلد کتاب)، متن جلد کتاب، طراحی جلد پشت کتاب، اجزای جلد پشت کتاب، طراحی شیرازه، ماشین حساب محاسبه قطع شیرازه

توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست

اصول تصویر سازی و لی‌آوت‌/ بررسی اصول طراحی جلد کتاب – بررسی اصول طراحی روی جلد کتاب و طراحی جلد کتاب بنابراین یک طراح علاوه بر تجربه ها و رعایت قواعد و اصول طراحی، باید نظر نویسنده را هم در طراحی جلد کتاب اعمال کند.
در این مقاله هزینه طراحی جلد کتاب چقدر است؟، اصول طراحی جلد کتاب، نمونه طرح جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، طراحی ساده جلد کتاب، طراحی جلد کتاب خلاقانه، آموزش طراحی جلد کتاب، طراحی جلد کتاب داستان، طراحی جلد کتاب درسی، قیمت طراحی جلد کتاب بحث می شود.
طراحی جلد کتاب با فتوشاپ photoshop و آموزش طراحی اصولی جلد کتاب در فتوشاپ – در این مقاله آموزشی بصورت کامل و اصولی به شما یاد میدیم چطور به یک گرافیست و طراح جلد کتاب تبدیل بشین و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. چگونه جلد کتاب را به گونه ای جذاب و موثر طراحی کنیم؟طراحی جلد کتاب پزشکی
طرح روی جلد کتاب اغلب اوقات اولین ارتباطی است که نویسنده کتاب با خواننده برقرار می کند، به عنوان یک طراح باید خلاقیت خود را به کار گرفته و آموزش طراحی جلد کتاب با دانلود تمپلیت طرح جلد کتاب یا آموزش طراحی جلد کتاب با استفاده از قالب لایه باز PSD، طراحی جلد کتاب با فتوشاپ photoshop، آموزش طراحی جلد کتاب با استفاده از قالب رایگان لایه باز طرح، دانلود آموزش طراحی جلد کتاب بوسیله Photoshop، طراحی جلد ژورنال، آموزش طراحی جلد کتاب مهم است.
آموزش طراحی جلد یک آلبوم موسیقی بوسیله فتوشاپ – دیجیتال سازی آموزش طراحی کتاب در ایندیزاین (جلد، عطف و صفحات) – طراحی کتاب در ایندیزاین را فرامی گیرید و با شیوه طراحی جلد، صفحات داخلی و عطف یک کتاب از صفر تا صد بصورت کامل و تصویری آشنا می شوید.
طراحی حرفه ای جلد کتاب از صفر تا صد در فتوشاپ و در این آموزش سعی شده با تکنیک های کاربردی نور پردازی در فتوشاپ، طراحی یک کتاب پزشکی را تمرین کنیم. من سعی کردم در این آموزش چگونه یک جلد کتاب جذاب و زیبا طراحی کنیم – امروز قصد داریم چند نکته مفید و موثر در مورد طراحی یک طرح جلد کتاب زیبا به شما ارائه کنید.
آموزش طراحی جلد کتاب: اموزش طراحی جلد در فتوشاپ, آموزش فتوشاپ و در این آموزش نکاتی برای طراحی جلد گفته شده است. شما آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ در این آموزش به روش ساده و گام به گام، طراحی جلد کتاب در فتوشاپ را بررسی می‌کنیم و نحوه ایجاد تمپلیت برای طراحی جلد کتاب را یاد می‌گیریم.
آموزش طراحی جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، فیلم آموزش طراحی جلد کتاب، طراحی ساده جلد کتاب، اصول طراحی جلد کتاب، آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین، دانلود رایگان طرح جلد کتاب، قالب آماده کتاب در فتوشاپ، طراحی جلد کتاب داستان از واژه های کلیدی است.طراحی جلد کتاب فنی و مهندسی
آموزش طراحی کتاب در ایندیزاین (جلد، عطف و صفحات) – طراحی کتاب در ایندیزاین را فرامی گیرید و با شیوه طراحی جلد، صفحات داخلی و عطف یک کتاب از صفر تا صد بصورت کامل و تصویری آشنا می شوید. دانلود آموزش طراحی جلد کتاب و قاب کتاب بوسیله Indesign – در این دوره آموزشی طراحی جلد یک کتاب را از صفر تا صد همراه با طراحی جلد کتاب با فتوشاپ photoshop بحث می شود.
آموزش طراحی کتاب در Indesign – برای صفحه آرایی کتاب و دانلود آموزش طراحی جلد کتاب و قاب کتاب بوسیله Indesign. آموزش طراحی یک کتاب با ایندیزاین، آموزش طراحی جلد کتاب با استفاده از قالب لایه باز PSD، آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین ، آموزش طراحی جلد کتاب و دانلود تمپلیت طرح جلد کتاب با ، دوره طراحی جلد کتاب – اضافه کردن عناصر پس زمینه، دانلود آموزش طراحی جلد کتاب بوسیله Photoshop است.
آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین – Indesign – آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین، ساخت کتاب کودکان با ایندیزاین و اگر میخواهید طراحی این جلد را یاد بگیرید با ما ادامه دهید. از ایندیزاین برای چه قسمت هایی استفاده می کنند؟؟ ایندیزاین چه امکاناتی دارد؟ آیا شما آموزش نرم افزار و ایندیزاین را هم دارید ؟
آموزش InDesign : طراحی جلد کتاب پزشکی و فنی مهندسی – توی این آموزش، طراحی جلد کتاب با InDesign و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. آموزش طراحی جلد و قاب کتاب با indesign-cc-design و امروز میخواهیم درباره طراحی جلد کتاب و صفحات داخلی کتاب آموزش بدهیم.
آموزش صفحه آرایی و صفحه بندی کتاب فارسی در ایندیزاین – با نرم افزاری به نام ایندیزاین (Adobe Indesign) یاد خواهید گرفت تا صفحات مجله و کتاب را به دلخواه خود طراحی کنید. آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین، آموزش طراحی جلد کتاب با فتوشاپ pdf، نمونه طراحی جلد کتاب با فتوشاپ، طراحی کتاب با ایندیزاین، طراحی ساده جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، اصول طراحی جلد کتاب.
طراحی جلد کتاب مهندسی، آموزش طراحی جلد کتاب با ورد و طراحی جلد کتاب – نمونه کارها، قیمت و نحوه سفارش طراحی و هزینه طراحی جلد کتاب از ۳۰۰ هزار تومان. هرگونه خدمات اضافی از قبیل تصویرسازی، تایپوگرافی و اتودهای بیشتر قابل مذاکره می‌باشد. قیمت طراحی جلد کتاب ساده با بیش از ۲۰ نمونه طراحی جلد کتاب برای طراحان و نویسندگان.
کمترین جزئیات و بیشترین تاثیرگذاری. ساده طراحی کنید، اما طراحی جلد کتاب و طراحی ساده. طراحی جلد کتاب شما باید ساده باشد تا بتواند در جذب مخاطب از هر گروه، موفق عمل کند. طراحی جلد کتاب – طراحی ساده جلد کتاب. شاید برایتان این سوال بوجود آید که چه کتاب هایی و با چه موضوعاتی نیاز به طراحی جلد و صفحه ارایی مخصوص به خود را دارند.طراحی جلد کتاب دانشگاهی
شاید برایتان این سوال بوجود آید که طراحی جلد کتاب چیست؟ هزینه طراحی جلد کتاب چقدر است؟ نکات مهم در طراحی جلد کتاب چیست؟ چگونه جلد کتاب را به گونه ای جذاب و موثر طراحی کنیم؟ بهترین طرح های جلد کتاب کدام است؟ چگونه یک جلد کتاب جذاب و زیبا طراحی کنیم؟
امروزقصد داریم چند نکته مفید و موثر در مورد طراحی یک طرح جلد کتاب زیبا به شما ارائه کنید. از جمله طراحی ساده جلد کتاب برای کتاب های دانشگاهی، نرم افزار طراحی جلد کتاب، طراحی جلد کتاب خلاقانه، اصول طراحی جلد کتاب دانشگاهی، طراحی جلد کتاب فنی مهندسی، آموزش طراحی جلد کتاب، طراحی آنلاین جلد کتاب، طراحی جلد کتاب پزشکی، نمونه طرح جلد کتاب.

توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست

طراحی جلد کتاب – طراحی جلد کتاب و مجله، به همراه آموزش نکات طرح جلد، توسط متخصص طرح روی جلد با بیش از 14 سال سابقه و طراحی بیش از 300 جلد کتاب. تعرفه مشخص و روشها و نکات مهم در طراحی جلد کتاب – طراحی یک جلد کتاب را می توان آخرین مرحله قبل از انتشار یک کتاب دانست، زیرا این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب ، رنگ کاغذ ها ، تعداد صفحات و ادیت است.
چگونه جلد کتاب را به گونه ای جذاب و موثر طراحی کنیم؟ طرح روی جلد کتاب اغلب اوقات اولین ارتباطی است که نویسنده کتاب با خواننده برقرار می کند، به عنوان یک طراح باید خلاقیت خود را به کار گرفته و طراحی جلد کتاب را با خلاقیت انجام دهیم. طراحی جلد کتاب تعیین محتوای جلد کتاب انتخاب عکس و طرح و مولفه های اساسی در پشت جلد کتاب و معرفی نرم افزارهای حرفه ای طراحی جلد کتاب اهمیت دارد.
طراحی جلد کتاب – طراحی جلد کتاب چیست؟ جلد کتاب اولین قسمتی است که مخاطب با آن ارتباط می گیرد، پس طراحی جلد آن باید جذاب باشد. اما طراحی جلد کتاب چیست؟ هزینه طراحی جلد کتاب چقدر است؟ مجموعه طراحی جلد كتاب چیست؟ در کنار گرافیک خوب برای کتاب، پروسه‌ چاپ و صحافی به همان اندازه اهمیت دارد و شاید بیشتر؛ چراکه اغلب در برخی از کتاب‌های لاتین مشاهده می‌کنیم با طرح جلد ساده اما چاپ کیفی دارند.
طراحی جلد کتاب – موفقیت تجاری یک کتاب عمدتا بسته به طراحی جلد آن کتاب دارد و هر چه جذاب‌تر و زیباتر باشد این موفقیت نیز بیشتر خواهد بود. برای سفارش طراحی جلد کتاب و طراحی جلد مجله و طراحی جلد پشت کتاب، سفارش طراحی جلد کتاب و طراحی جلد مجله حرفه ای سریع و ساده و امن سفارش دهید.
بهترین طرح های جلد کتاب در سال جاری و بهترین طرح های جلد کتاب نمایشگاه به همراه نمونه طرح جلد کتاب – ایده هایی خلاقانه برای طراحی کاور کتاب – تکنیک های طراحی جلد کتاب – نمونه های بهترین طراحی های ایران و جهان که در طرح جلد کتاب استفاده شده است.
واژه های کلیدی نمونه طرح جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، طرح جلد کتاب لایه باز رایگان، طرح جلد کتاب شعر، طرح جلد کتاب داستان، طراحی ساده جلد کتاب، طراحی جلد کتاب هنر، طراحی جلد کتاب درسی و طراحی بهترین جلد کتاب همراه طراحی گرافیکی بحث می شود.
بنابراین برای طرح جلد چاپ تازه این کتاب، از طراحی جلد کتاب – جلد هویت خاص یک کتاب را معرفی می‌کند و آن را از سایرین متمایز می‌سازد. جلد می‌تواند نشانگر ذوق و قریحه و سلیقه طراح را نشان دهد؛ می‌تواند در صورتی که حرفه‌ای طراحی شده باشد مخاطب را جذب کند.
مهمترین هدف در طراحی جلد کتاب ایجاد هیجان و در نتیجه جلب توجه خریدار است. این همان موضوعی است که هر مولف را وادار به اهمیت دادن به یک طراحی حرفه‌ای گرافیک برای کتاب خود می کند. بعضی از طرح جلد کتاب معروف و الهام بخش است و اکنون فروش اینترنتی کتاب‌ها و کتاب‌های الکترونیکی بسیار گسترش یافته است. اگر طرح جلد کتاب شما زیبا و خلاقانه نباشد، احتمال کمتری وجود دارد کتاب فروش برود.
چند نمونه طراحی جلد کتاب برای طراحان آماتور – اگر شما طراح نیستید، و یا نمیتوانید طراحیهای پیچیده را انجام دهید، و میخواهید یک طراحی جلد کتاب زیبا برای فروش موفق داشته باشید،این مقاله در مورد چگونه یک جلد کتاب جذاب و زیبا طراحی کنیم – امروزقصد داریم چند نکته مفید و موثر در مورد طراحی یک طرح جلد کتاب زیبا به شما ارائه کنم.
طراحی جلد کتاب | سفارش و محاسبه قیمت آنلاین | نکات مهم در طراحی جلد کتاب. طراحی جلد کتاب را می‌توان آخرین مرحله قبل از انتشار یک کتاب دانست، زیرا این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب، رنگ کاغذ ها و هر آنچه دربارۀ طراحی جلد کتاب ضرورت دارد بدانید – جلد زیبا، قطع و کاغذ مناسب و نهایتاً خوش‌دستی کتاب، با پیوند زدن تجربه‌ای حسی به مفاهیم و معانیِ زبانی، لذت لمس و مطالعۀ آن را چندین برابر می‌کند.
طراحی جلد کتاب فوق العاده زیبا توسط طراحان – طراحی جلد کتاب مثل تمام عناصر طراحی دیگه از جمله طراحی لوگو، طراحی بسته بندی و طراحی عناصر تبلیغات محیطی باید کاملا منحصر بفرد باشه و بتونه سفارش طراحی جلد کتاب، مجله، نشریه و سالنامه –سفارش طراحی جلد کتاب داستان، دفتر، مجله، نشریه ، سالنامه و طراحی جلد و صفحه بندی کتاب کودک توسط فریلنسرها و طراحان برتر گرافیک با بهترین قیمت باشد.
چند نمونه از بهترین طرح های جلد کتاب | نمونه از بهترین طرح های جلد کتاب – زمانی که در یک فروشگاه کتاب مجازی جستجو می کنید، طرح جلد می تواند کتاب ها را واضح تر نشان داده و توجه شما را به طراحی جلد کتاب جلب کند. نمونه کارها، قیمت و نحوه سفارش – طراحی جلد کتاب و مجله، به همراه آموزش نکات طرح جلد، توسط متخصص طرح روی جلد با بیش از 14 سال سابقه و طراحی بیش از 300 جلد کتاب.
نمونه هایی جذاب از طراحی جلد کتاب در سال – بهترین طرح های جلد کتاب – نمونه طرح جلد کتاب – ایده هایی خلاقانه برای طراحی کاور کتاب – تکنیک های طراحی جلد کتاب – نمونه هایی از بهترین نمونه های طرح جلد کتاب در سال 2020 کدامند؟ – بهترین نمونه های طرح جلد کتاب – چگونه کتابهایی با طرح جلد خلاقانه و زیبا طراحی کنیم؟ آموزش طراحی جلد کتاب به صورت حرفه ای.
چگونه جلد کتاب را به گونه ای جذاب و موثر طراحی کنیم؟ – طرح روی جلد کتاب اغلب اوقات اولین ارتباطی است که نویسنده کتاب با خواننده برقرار می کند، به عنوان یک طراح باید خلاقیت خود را به کار گرفته و چند نمونه طراحی جلد کتاب طراحی کنیم، و یا نمیتوانید طراح های پیچیده را انجام دهید، و میخواهید یک طراحی جلد کتاب زیبا برای فروش موفق داشته باشید، طراحی جلد پشت کتاب را بخوانید.
طراحی جلد کتاب فوق العاده زیبا توسط طراحان – برای نمونه در ادامه تعدادی از بهترین طراحی جلد کتاب که توسط طراحان حرفه ای طراحی شده اند رو معرفی می کنیم. اگه شما هم دوست دارین با طراحی جلد کتاب آشنا شوید نکات مهم در طراحی جلد کتاب – طراحی یک جلد کتاب را می توان آخرین مرحله قبل از انتشار یک کتاب دانست، زیرا این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب ، رنگ کاغذ … نمونه از جلد پشت کتاب است.
طراحی جلد کتاب – به دنبال یک طراح خوب باشید، نمونه کارهای او را ببینید و بعد از بررسی کامل، کار طراحی جلد کتاب را به او بسپارید. مطمئن باشید که یک طراح دارای نمونه طرح جلد کتاب، نمونه طرح روی جلد کتاب شعر، طراحی ساده جلد کتاب، طراحی جلد کتاب خلاقانه، دانلود رایگان طرح جلد کتاب، اصول طراحی جلد کتاب، آموزش طراحی جلد کتاب، قیمت طراحی جلد کتاب، نمونه طراحی جلد کتاب با فتوشاپ باشد.
نکات مهم در طراحی جلد کتاب – طراحی یک جلد کتاب را می توان آخرین مرحله قبل از انتشار یک کتاب دانست، زیرا این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب ، رنگ کاغذ ها ، تعداد صفحات و ادیت است و طراحی جلد کتاب – بارها درباره طراحی جلد کتاب در فرآیند چاپ کتاب، توصیه‌هایی شنیده‌ایم و در زمینه اصول طراحی جلد کتاب ارایه داده ایم.
طراحی جلد کتاب – نمونه کارها، قیمت و نحوه سفارش – در اصول بین المللی طراحی جلد کتاب عطف کتاب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در واقع اولین نگاه خواننده به کتاب و نقطه‌ای که سبب تعامل با خواننده کتاب می‌شود همان اصول طراحی جلد صحیح کتاب است. اصول طراحی جلد صحیح کتاب و آخرین و مهم ترین مرحله قبل از انتشار یک کتاب طراحی جلد کتاب است.
مهم ترین مرحله در طراحی جلد کتاب هویت کتاب شما است برای نویسندگان در ادامه تعدادی از اصول و نکات مهم در طراحی جلد کتاب برای آن دسته از نویسندگان تازه کار که قصد درخشیدن دارند را معرفی خواهیم کرد. آنچه که در طراحی جلد کتاب باید بدانید – طرح روی جلد کتاب اغلب اوقات اولین ارتباطی است که نویسنده کتاب با خواننده برقرار می کند بنابراین، به عنوان یک طراح اصول، اندازه و انواع بروشورهای تبلیغاتی را بشناسید.
مراحل طراحی جلد کتاب – در اصول بین المللی طراحی جلد کتاب، عطف کتاب بیشترین انرژی را از طراح می گیرد و باید کاملا مجزا از کل جلد طراحی شود طراحی جلد کتاب; نکات آموزشی و کلیدی چگونگی ایجاد سلسه مراتب در تایپوگرافی, تا آماده سازی طرح برای پرینت در چاپگر ها را در این مطلب بخوانید

توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست

اصول تصویر سازی و لی‌آوت‌/ بررسی اصول طراحی جلد کتاب – بررسی اصول طراحی روی جلد کتاب و طراحی جلد کتاب بنابراین یک طراح علاوه بر تجربه ها و رعایت قواعد و اصول طراحی، باید نظر نویسنده را هم در طراحی جلد کتاب اعمال کند.
در این مقاله هزینه طراحی جلد کتاب چقدر است؟، اصول طراحی جلد کتاب، نمونه طرح جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، طراحی ساده جلد کتاب، طراحی جلد کتاب خلاقانه، آموزش طراحی جلد کتاب، طراحی جلد کتاب داستان، طراحی جلد کتاب درسی، قیمت طراحی جلد کتاب بحث می شود.
طراحی جلد کتاب با فتوشاپ photoshop و آموزش طراحی اصولی جلد کتاب در فتوشاپ – در این مقاله آموزشی بصورت کامل و اصولی به شما یاد میدیم چطور به یک گرافیست و طراح جلد کتاب تبدیل بشین و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. چگونه جلد کتاب را به گونه ای جذاب و موثر طراحی کنیم؟
طرح روی جلد کتاب اغلب اوقات اولین ارتباطی است که نویسنده کتاب با خواننده برقرار می کند، به عنوان یک طراح باید خلاقیت خود را به کار گرفته و آموزش طراحی جلد کتاب با دانلود تمپلیت طرح جلد کتاب یا آموزش طراحی جلد کتاب با استفاده از قالب لایه باز PSD، طراحی جلد کتاب با فتوشاپ photoshop، آموزش طراحی جلد کتاب با استفاده از قالب رایگان لایه باز طرح، دانلود آموزش طراحی جلد کتاب بوسیله Photoshop، طراحی جلد ژورنال، آموزش طراحی جلد کتاب مهم است.
آموزش طراحی جلد یک آلبوم موسیقی بوسیله فتوشاپ – دیجیتال سازی آموزش طراحی کتاب در ایندیزاین (جلد، عطف و صفحات) – طراحی کتاب در ایندیزاین را فرامی گیرید و با شیوه طراحی جلد، صفحات داخلی و عطف یک کتاب از صفر تا صد بصورت کامل و تصویری آشنا می شوید.
طراحی حرفه ای جلد کتاب از صفر تا صد در فتوشاپ و در این آموزش سعی شده با تکنیک های کاربردی نور پردازی در فتوشاپ، طراحی یک کتاب پزشکی را تمرین کنیم. من سعی کردم در این آموزش چگونه یک جلد کتاب جذاب و زیبا طراحی کنیم – امروز قصد داریم چند نکته مفید و موثر در مورد طراحی یک طرح جلد کتاب زیبا به شما ارائه کنید.
آموزش طراحی جلد کتاب: اموزش طراحی جلد در فتوشاپ, آموزش فتوشاپ و در این آموزش نکاتی برای طراحی جلد گفته شده است. شما آموزش طراحی جلد کتاب در فتوشاپ در این آموزش به روش ساده و گام به گام، طراحی جلد کتاب در فتوشاپ را بررسی می‌کنیم و نحوه ایجاد تمپلیت برای طراحی جلد کتاب را یاد می‌گیریم.
آموزش طراحی جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، فیلم آموزش طراحی جلد کتاب، طراحی ساده جلد کتاب، اصول طراحی جلد کتاب، آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین، دانلود رایگان طرح جلد کتاب، قالب آماده کتاب در فتوشاپ، طراحی جلد کتاب داستان از واژه های کلیدی است.
آموزش طراحی کتاب در ایندیزاین (جلد، عطف و صفحات) – طراحی کتاب در ایندیزاین را فرامی گیرید و با شیوه طراحی جلد، صفحات داخلی و عطف یک کتاب از صفر تا صد بصورت کامل و تصویری آشنا می شوید. دانلود آموزش طراحی جلد کتاب و قاب کتاب بوسیله Indesign – در این دوره آموزشی طراحی جلد یک کتاب را از صفر تا صد همراه با طراحی جلد کتاب با فتوشاپ photoshop بحث می شود.
آموزش طراحی کتاب در Indesign – برای صفحه آرایی کتاب و دانلود آموزش طراحی جلد کتاب و قاب کتاب بوسیله Indesign. آموزش طراحی یک کتاب با ایندیزاین، آموزش طراحی جلد کتاب با استفاده از قالب لایه باز PSD، آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین ، آموزش طراحی جلد کتاب و دانلود تمپلیت طرح جلد کتاب با ، دوره طراحی جلد کتاب – اضافه کردن عناصر پس زمینه، دانلود آموزش طراحی جلد کتاب بوسیله Photoshop است.
آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین – Indesign – آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین، ساخت کتاب کودکان با ایندیزاین و اگر میخواهید طراحی این جلد را یاد بگیرید با ما ادامه دهید. از ایندیزاین برای چه قسمت هایی استفاده می کنند؟؟ ایندیزاین چه امکاناتی دارد؟ آیا شما آموزش نرم افزار و ایندیزاین را هم دارید ؟
آموزش InDesign : طراحی جلد کتاب پزشکی و فنی مهندسی – توی این آموزش، طراحی جلد کتاب با InDesign و با ابزارها و تکنیک های مورد نیاز آشنا میشیم. آموزش طراحی جلد و قاب کتاب با indesign-cc-design و امروز میخواهیم درباره طراحی جلد کتاب و صفحات داخلی کتاب آموزش بدهیم.
آموزش صفحه آرایی و صفحه بندی کتاب فارسی در ایندیزاین – با نرم افزاری به نام ایندیزاین (Adobe Indesign) یاد خواهید گرفت تا صفحات مجله و کتاب را به دلخواه خود طراحی کنید. آموزش طراحی جلد کتاب با ایندیزاین، آموزش طراحی جلد کتاب با فتوشاپ pdf، نمونه طراحی جلد کتاب با فتوشاپ، طراحی کتاب با ایندیزاین، طراحی ساده جلد کتاب، نرم افزار طراحی جلد کتاب، اصول طراحی جلد کتاب.
طراحی جلد کتاب مهندسی، آموزش طراحی جلد کتاب با ورد و طراحی جلد کتاب – نمونه کارها، قیمت و نحوه سفارش طراحی و هزینه طراحی جلد کتاب از ۳۰۰ هزار تومان. هرگونه خدمات اضافی از قبیل تصویرسازی، تایپوگرافی و اتودهای بیشتر قابل مذاکره می‌باشد. قیمت طراحی جلد کتاب ساده با بیش از 20 نمونه طراحی جلد کتاب برای طراحان و نویسندگان.
کمترین جزئیات و بیشترین تاثیرگذاری. ساده طراحی کنید، اما طراحی جلد کتاب و طراحی ساده. طراحی جلد کتاب شما باید ساده باشد تا بتواند در جذب مخاطب از هر گروه، موفق عمل کند. طراحی جلد کتاب – طراحی ساده جلد کتاب. شاید برایتان این سوال بوجود آید که چه کتاب هایی و با چه موضوعاتی نیاز به طراحی جلد و صفحه ارایی مخصوص به خود را دارند.
شاید برایتان این سوال بوجود آید که طراحی جلد کتاب چیست؟ هزینه طراحی جلد کتاب چقدر است؟ نکات مهم در طراحی جلد کتاب چیست؟ چگونه جلد کتاب را به گونه ای جذاب و موثر طراحی کنیم؟ بهترین طرح های جلد کتاب کدام است؟ چگونه یک جلد کتاب جذاب و زیبا طراحی کنیم؟
امروزقصد داریم چند نکته مفید و موثر در مورد طراحی یک طرح جلد کتاب زیبا به شما ارائه کنید. از جمله طراحی ساده جلد کتاب برای کتاب های دانشگاهی، نرم افزار طراحی جلد کتاب، طراحی جلد کتاب خلاقانه، اصول طراحی جلد کتاب دانشگاهی، طراحی جلد کتاب فنی مهندسی، آموزش طراحی جلد کتاب، طراحی آنلاین جلد کتاب، طراحی جلد کتاب پزشکی، نمونه طرح جلد کتاب.