آرشیو دیجیتال و ضرورت آرشیو دیجیتال
خدمات آرشیو دیجیتال: تیم تبدیل و دیجیتال سازی به عنوان یکی از واحدهای مدیریت رسانه های دیجیتال خدمات آرشیو دیجیتال را عرضه می کند. تیم تبدیل و دیجیتال سازی ترجمک روی اهمیت حفظ و نگهداری داده ها، رعایت حریم و محرمانه ماندن اطلاعات مشتری، اجرای پروسه های آرشیو دیجیتال به روز و پیشرفته، مدیریت دسترسی به داده ها تمرکز دارد.
ما به شما در حفظ و نگهداری داده های خود در عین استفاده راحت و حرفه ای، کمک می کنیم. صرفنظر از حجم، قالب، نوع دسترسی و پیچیدگی داده ها و مشکلات حفظ داده های دیجیتال، ما منابع حرفه ای لازم را در اختیار داریم. تیم ما از صاحبنظران حوزه تشکیل شده و به فناوری های پیشرفته و به روز برای ساده و سریع تر کردن عملیات اجرایی آرشیو دیجیتال شما مجهز هستند.
ما تیمی متشکل از متخصصان حوزه داریم که در آرشیو کردن اسناد و مدارک در ذخایر دیجیتال تخصص دارند. تیم ما توانایی استفاده هوشمند از نرم افزارها و راهبردهای خلاقه آرشیو دیجیتال را دارند و می توانند تمامی پروسه های مرتبط با دیجیتال کردن دبیرخانه و آرشیو شما را مدیریت کنند؛ از جمله تایپ و ویراستاری، انتقال محتوا، اسکن اسناد و مدارک، تبدیل OCR و سایر اقدامات مرتبط با دیجیتال کردن و آرشیو دیجیتال کردن اسناد و مدارک و داده های شما.
در این مقاله می خوانیم:
- ضرورت آرشیو دیجیتال اسناد و مدارک
- ویژگی های کلیدی سرویس آرشیو دیجیتال اسناد و مدارک
- فواید استثنایی استفاده از خدمات سرویس دیجیتال
ضرورت آرشیو دیجیتال اسناد و مدارک
چرا بایستی اسناد، مدارک، پرونده ها، کتاب ها و کتابچه های شرکت یا سازمان خود را به قالب الکترونیک تبدیل کرده و دیجیتال سازی کرد؟ چرا بجای استفاده از دبیرخانه فیزیکی و استفاده از پرونده های کاغذی، بایستی از نرم افزار دبیرخانه استفاده کرد و دسترسی به اسناد و مدارک را به سیستم سپرد؟
علل ضرورت الکترونیک کردن اسناد و مدارک و داشتن آرشیو دیجیتال بجای دبیرخانه فیزیکی با توجه به شخص، شغل و حوزه فعالیت می تواند متغیر باشد، اما بعضی از علل مهم ضرورت آرشیو دیجیتال عبارتند از:
- بهینه سازی رویه های تجاری از طریق دسترسی سریع و خودکار به اطلاعات و بازیافت آسان اطلاعاتی که موجب افزایش کارآمدی و بهره وری عملیات اجرایی شرکت می شود.
- سهولت پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز و بهبود استانداردهای خدمت رسانی نهاد در نتیجه آن
- صرفه جویی ساعات کاری با بهرهوری بیشتر، زمانی که صرف جستجوی اطلاعات در منبع فیزیکی یا نامنظم می شد
- بالا بودن سطح امنیت داده ها از طریق رمزنگاری و انتقال ایمن اطلاعات
- صرفه جویی هزینه کپی کردن اطلاعات و ذخیره و بازیافت آنها از دبیرخانه های کاغذی یا منابع دیجیتال متفرق
ما خدمات آرشیو اسناد، مدارک، دفترچه خاطرات و عکس های شخصی، اسناد فیزیکی، کتاب های کاغذی، صورت حساب ها، قبض های پرداختی، روزنامه، مجله، عکاسی، دست نوشته ها، فیلم ها، قطعات موسیقی و صوت و غیره را نیز ارائه می دهیم و در یک بانک اطلاعاتی منظم با امکان جستجو، ویرایش، اضافه کردن، حذف کردن و نمایش نظامدار اطلاعات تحویل می دهیم.
ویژگی های کلیدی سرویس آرشیو دیجیتال اسناد و مدارک
- برچسب گذاری با فراداده (Metadata)
- مدیریت دارایی های دیجیتال
- ذخیره ایمن فایل ها در قالب دیجیتال
- ایجاد پایگاه داده (بانک اطلاعاتی) از داده های شما
- پردازش و کاتالوگ کردن
- ایجاد DMS سفارش و اختصاصی
- اسکن و دیجیتال سازی اسناد و محتوای فیزیکی
- ذخیره نظامدار و مبتنی بر برنامه ریزی کتاب های صوتی دیجیتال شده
- حفظ و نگهداری دبیرخانه دیجیتال و آرشیو شما
- ذخیره آرشیو در نسخه های اصلی و پشتیبان
- انتقال و مهاجرت داده بین پلتفرم های مختلف
فواید استثنایی استفاده از خدمات سرویس دیجیتال
در ترجمک هر پروژه ای منحصر به فرد و با ملزومات خاص خود است، بخصوص خدمات آرشیو اسناد که برای هر پروژه و مشتری به صورت فردی و خاص انجام می شود. ما این حقیقت را می دانیم که هر شخص و نهادی نیازهای خاص خود را دارد و بنابراین رویکرد کاری خود را در هر پروژه براساس منحصر و خاص بودن ملزومات هر پروژه برنامه ریزی می کنیم.
اگر قصد دارید از خدمات دیجیتال سازی استفاده کنید، موارد زیر به شما در انتخاب سرویس دهنده مناسب کمک خواهد کرد:
- تمامی اسناد و مدارک و پرونده هایی که برای دیجیتال سازی به ما سپرده می شود در محیطی امن با بالاترین سطح امنیتی نگهداری می شود.
- می توانید نسخه های فیزیکی اسناد و مدارک خود را در انبار ایمن، مکانیزه و تحت امنیت الکترونیک نگهداری کنید و تنها نسخه دیجیتال و قابل حمل راحت آن را در اختیار داشته باشید.
- خدمات آرشیو الکترونیک ما فوق العاده پایا بوده و ضمانت نامه تحویل آنی و برابر اصل به مشتری داده می شود.
- اگر مشتری انبار نگهداری پرونده و اطلاعات خاص خود را داشته و حجم اطلاعات زیاد باشد، می توانیم بخش های خاص مثل اسکن کردن یا OCR از فرآیند دیجیتال سازی را در محل مشتری انجام دهیم.
- تیم امنیت داده دیجیتال ما بسیار قوی است و راه حل های اختصاصی برای حفظ امنیت داده های شما ایجاد خواهد کرد.
- هر پروژه دارای یک مدیر پروژه صاحبنظر و حرفه ای است که نقطه ارتباطی بین پروژه و مشتری خواهد بود و بطور ۷/۲۴ از مسیرهای ارتباطی مختلف در اختیار مشتری خواهد بود.
- اطمینان داده می شود که هر یک از مراحل پروسه دیجیتال سازی و آرشیو دیجیتال بدون خطا انجام شده و همراستا با استانداردهای تبدیل و دیجیتال سازی باشد
- فرآیند پشتیبان گیری و آرشیو کردن اطلاعات شما با کاهش نیروی کار لازم و بدون خطا و دردسر خواهد شد.
با توجه به طغیان اشتراک اطلاعات و فضای آنلاین سرشار از داده های مختلف در قالب های متنوع، اهمیت آرشیو دیجیتال روز به روز بیشتر می شود. خدمات دیجیتال سازی و آرشیو دیجیتال ترجمک با شما در تجزیه و تحلیل امکان حفظ دیجیتال یا روش های آرشیو کردن اطلاعات و میزان بازیافت داده مورد نیاز برای تجارت و کسب شما و توقعات مشتریان شما، همیاری خواهد کرد.
ما در دیجیتال سازی رده بالا و سایر خدماتی چون اسکن کردن، ایندکس کردن، تبدیل اسناد و مدارک، تبدیل OCR تخصص داریم و می توانیم ملزومات چاپی و آنلاین و در فضای مجازی و وبسایت و آفلاین داخلی شما را لحاظ کنیم و پروسه های اجرایی کار شما را بهینه سازی کنیم.
ترجمک در اجرای پروژه های تبدیل و دیجیتال سازی خود حداکثر امنیت، سهولت دسترسی، توانایی ذخیره بهینه و بالای فایل ها بدون ریسک نقض حریم و دسترسی بی مجوز به اسناد اصلی را تضمین می کند.
خدمات تبدیل و آرشیو دیجیتال ترجمک برای اکثریت صنایع امروزی ضروری و قابل استفاده است. از جمله صنایعی که تیم تبدیل و دیجیتال سازی ترجمک سرویس دهی می کند، می توان موارد زیر را نام برد:
بهداشت و درمان | موسسات حقوقی و دفاتر وکالت | موسسات مالی و بازاریابی | آموزش پرورش و آموزش عالی |
صنف ها و شرکت ها | موزه ها و صنعت توریسم | نهادهای دولتی | نهادهای خصوصی |
توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست
نحوه دیجیتال سازی – لذا گزینه کارآمد، دیجیتالسازی اسناد و تبدیل بایگانی کاغذی به الکترونیکی و مدیریت صحیح آن است. تحلیل وضعیت دیجیتال سازی منابع شنیداری در آرشیوهای سازمان – تبدیل منابع آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به دیجیتال
دیجیتالسازی: یکی از روشهای عمده، ساخت آثار دیجیتالی است. به زبان ساده، دیجیتالسازی تبدیل هر نوع محمل ثابت یا آنالوگ (مانند کتاب، مقالههای نشریات، عکس) به داده و متن دیجیتال اطلاق می شود.
دیجیتال سازی اسناد – با تبدیل همه اسناد کاغذی و دیجیتال به محتوای دیجیتالی قابل استفاده و ارسال مستقیم آن به برنامه های دارای قابلیت جستجو و ویرایش اسناد به بهینه شدن بهره وری سازمان شما کمک می شود.
نحوه دیجیتال سازی
تبدیل بایگانی سنتی به محتوای کارآمد دیجیتال – دیجیتال سازی دفتر اسناد قدیمی، تبدیل و دیجیتال سازی پرونده های مدارس، بانک ها، ادارات و سازمان ها، تجربه دیجیتال روی مطالب کاغذی، مراحل اسکن اسناد و مدارک و پرونده ها، استفاده از OCR برای دیجیتال کردن و تبدیل اسناد بحث می شود.
مراحل اسکن اسناد و مدارک از کاغذی تا دیجیتالی | گردآوری – آماده سازی – اسکن – فرآیند های پس از اسکن – نمونه اسکن – انتقال فایل ها – بازگرداندن اوراق فیزیکی. … مراحل اسکن اسناد و مدارک که ما برای تبدیل کاغذ به فایل دیجیتالی انجام می دهیم.
دلایل دیجیتال سازی پرونده های بایگانی – فایل های دیجیتال نسبت به اسناد فیزیکی در مواردی مناسب تر است و دیجیتالی سازی پرونده های بایگانی برای ایجاد امکان جستجو ویرایش مدارک و دستری راحتتر انجام می شود و دبیرخانه کاغذی و فیزیکی را به فایل های دیجیتالی تبدیل و مدیریت خدمات اسناد الکترونیکی راحتتر می شود.
اما در مجموع در همه بایگانی ها ساماندهی اسناد در دو بخش فیزیکی و الکترونیک وجود دارد و در این بخش اسناد بصورت فیزیکی دریافت و پس از انجام عملیات آماده سازی و اسکن اسناد و مدارک، پرونده ها تبدیل به فایل دیجیتال می گردند و در صورت لزوم میکروفیلم اسناد نیز تهیه میگردد.
نحوه دیجیتال سازی کتاب و مدارک
تبدیل و دیجیتال کردن پرونده ها و اطلاعات فیزیکی امکان اعمال سطح دسترسی و میزان دسترسی به پرونده ها و پوشه ها را فراهم می سازد و آرشیو الکترونیک پرونده های پزشکی برای دسترسی سریع به اطلاعات مهم است. این تغییر در سیستم پاسخگویی به بیماران می تواند بسیار کارآمد باشد.
فرآیندهای فیزیکی مقدار قابل توجهی از زمان روزانه یک دفتر پزشکی را دربرمی گیرند و هزینه های اجرایی را افزایش می دهد؛ اسکن و دیجیتال سازی پرونده های پزشکی موجب دسترسی سریعتر به اطلاعات بیماران می شود و اسکن اسناد و مدارک برای دیجیتال کردن اسناد لازم است و از نرم افزار OCR برای تبدیل متن کاغذی به متن دیجیتال استفاده می شود.
اسکن مدارک و آرشیو دیجیتال. اسکن اسناد، مدارک و پرونده های واحدهای مختلف هر شرکت و سازمانی در هر ابعاد فعالیتی, علاوه بر حفظ اطلاعات موجب دسترسی راحتتر می شود و عمده مشکل شرکت ها و سازمان ها دسترسی به مکاتبات فیزیکی گذشته است که با اسکن و دیجیتال سازی رفع می شود.
تبدیل پرونده فیزیکی به دیجیتال سازی – خدمات آرشیو الکترونیک لازم است بنابراین آرشیو دیجیتال آرشیوی است که اسناد الکترونیک به منظور حفاظت و نگهداری دائمی در مخزن دیجیتال و امکان دسترسی کاربران در هر لحظه به اسناد با تعیین حقوق دسترسی مناسب; افزایش ایمنی فیزیکی پرونده ها و اسناد; حفظ و پاکیزگی محیط زیست می گردد.
دیجیتال سازی آرشیو
دیجیتال سازی – اطلاعات یکی از ارزشمندترین منابع سازمانها بوده و روند رو به رشد آن، لزوم حفظ، دیجیتال سازی و دسترس پذیری سریع از طیق OCR را ایجاد کرده است و در چنین شرایطی هزینه رجوع به برگی از اسناد در میان انبوه پرونده ها کم شده و لذا گزینه کارآمد، دیجیتالسازی اسناد و تبدیل بایگانی کاغذی به الکترونیکی و قابل جستجو و ویرایش می گردد.
تبدیل پرونده فیزیکی به دیجیتال سازی، اسکن مدارک با کامپیوتر، نمونه قرارداد اسکن پرونده ها، اسکن اسناد، اسکن مدارک چیست، نرم افزار بایگانی دیجیتال، اسکن پرونده های اداری، نرم افزار بایگانی اسناد اسکن شده، پروژه اسکن اسناد از واژه های کلیدی جستجو شده در مورد تبدیل دیجیتال است.
مدیریت مستندات – این تعریف سازمانی، ناشی از تئوری سازی اولیه بایگانیها و سیستمهای ثبت دیجیتال است که شامل کنترلهای دسترسی مبتنی برسطح دسترسی است و ازینرو مدیریت هر سوابق فیزیکی و الکترونیکی را مد نظر دارد همچنین در طول چرخه عمر پرونده، مسائل مربوط به امنیت، حفظ حریم خصوصی، دسترسی سریع و دسترس پذیری، OCR و تبدیل دیجیتال انجام می شود.
اسکن اسناد پزشکی
پس از اسکن اسناد، به طور خیلی ساده مدارک کاغذی طی پروسه ای اسکن و به تصاویر دیجیتال تبدیل می شوند. سپس تصاویر دیجیتال پرونده های پزشکی با OCR به متن قابل ویرایش و جستجو تبدیل می شود که می تواند سبب کاهش مقدار ذخیره سازی پرونده های فیزیکی شود و در پایگاه داده مربوطه ذخیره می شود.
تدوین راهبرد مدیریت اسناد الکترونیکی: برنامه دولت الکترونیکی، طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت. اسناد، پیش نیازهای تبدیل و پردازش منابع دیجیتال، تضمین می شود که همه پرونده های فیزیکی در دفتر ثبت اسناد ذخیره و سپس اسکن و تبدیل OCR شده و به صورت متن قابل ویرایش و جستجو در بانک اطلاعاتی ذخیره می شود.
اسکن اسناد و پرونده های وام بانک ها از طریق اسکن اسناد و مدارک که ابتدا پرونده های وام و تراکنش های مشتری بانک اسکن شده، سپس OCR می شود و به صورت فایل متنی و قابل ویرایش در صفحه گسترده اکسل ذخیره می شود. سپس فایل های اکسل به بانک اطلاعاتی اکسس منتقل می شود و به برنامه بانک وصل می شود.
پرونده های کاغذی بیمار در مقایسه با پرونده های دیجیتال (اسکن شده) به صورت تبدیل اسناد پزشکی کاغذی به دیجیتال تبدیل می شود. آماده سازی اسناد پزشکی برای شروع فرآیند پروژه اسکن اسناد پزشکی، با تبدیل OCR موجب دسترس پذیری بالا و امکان جستجوی پرونده های بیمارستانی با واژه های کلیدی مختلف می شود.
سند بانکداری و تحول دیجیتال
تبدیل اسناد بانکداری، پرونده های وام و جعاله، ضمان های مالی و خیارات و اسناد بانکی به پرونده های دیجیتال انجام می شود. تحول دیجیتال در حوزه بانکداری، مدل کسب و کار، نحوه ارتباط و تعامل با مشتری، فرآیندهای است که با دیجیتال سازی موجب تسریع فعالیت می شود.
خدمات اسکن – فرآیند تبدیل داده های فیزیکی به داده های دیجیتالی، داده های خام را تولید نموده که این داده ها از طریق اسکن اسناد کاغذی و تبدیل OCR به اسناد و متن دیجیتال قابل جستجو انجام می شود. خدمات تخصصی اسکن و تصویربرداری از پرونده ها، اسناد و مدارک در سازمان های مختلف با استفاده از اسکنرهای الران خودکار با سایز مختلف و ذخیره سازی و تحویل مستندات اسکن شده در بانک های اطلاعاتی و تلفیق با برنامه اختصاصی بانک و شرکت ها و تحویل برروی CD ، DVD و یا Hard انجام می شود.
مدیریت آرشیو الکترونیکی – تبدیل الکترونیک | مدیریت آرشیو الکترونیکی, یکپارچه سازی, اتوماسیون اداری, دورکاری مهم است و ضرورت حفظ و نگهداری فیزیکی و الکترونیکی این اسناد موجب به وجود آمدن تبدیل دیجیتال می شود و پسازآنکه یک ساختار و یا پرونده در سیستم آرشیو طراحی شد، برای ورود داده سندها و فرم نمایش تنها برای دیدن اسناد است بدون آنکه بتوان آنها را تغییر داد.
اسکن اسناد
اسکن نقشه, اسکن کتاب, اسکن طولی, ایجاد آرشیو دیجیتال, بایگانی الکترونیکی, ارائه خدمات اسکن پرونده های پزشکی ، مالی ، حقوقی و تحصیلی و تبدیل OCR برای تبدیل به متن قابل ویرایش و جستجو انجام می شود. خدمات اسکن حرفه ای اسکن اسناد و مدارک پرسنلی. اسکن اسناد و مدارک پزشکی. اسکن اسناد و مدارک حقوقی. اسکن اسناد و مدارک مالی. اسکن اسناد و مدارک آموزشی. اسکن اسناد و مدارک پژوهشی.
اسکن اسناد و مدارک -خدمات اسکن اسناد – اسکن اسناد و مدارک با رعایت اصول و کیفیت عالی. اسکن اسناد اداری، مالی، پزشکی و سایر مدارک با دستگاه های مجهز و پرسنل مجرب و تبدیل محتوای فیزیکی به محتوای دیجیتال قابل ویرایش و جستجو انجام می شود. خدمات اسکن اسناد شامل ایجاد اسناد دیجیتال و کامپیوتری برای دسترس پذیری بهتر، جستجو و بهره وری بالاتر است.
خدمات اسکن مورد نیاز در هر شرکت و سازمانی
معمولا” شامل اسکن اسناد و پرونده پرسنلی و اسکن مدارک و پرونده های مختلف فیزیکی است و اسکنر های پیشرفته مدارک (Document Scanner) آماده ارایه خدمات اسکن به شما می باشد.
خدمات اسکن، خدمات اسکن کتاب، اسکن اسناد، قیمت اسکن مدارک، خدمات اسکن سه بعدی، اسکن پرونده های اداری، اسکن و تبدیل مدارک فیزیکی به دیجیتال، تبدیل پرونده فیزیکی به پرونده دیجیتال، تبدیل مدارک و کتاب های کاغذی به متن کامپیوتری قابل جستجو ویرایش از واژه های کلیدی مهم است که پوشش داده می شود.