مستقیم به محتوا

انتقال و جابجایی کودکان مراقبت ویژه

نمونه هایی از طب انتقال و امداد مراقبت ویژه کودکان

Cases in Pediatric Critical Care Transfer and Retrieval Medicine
شلی ریفاگن (Shelley Riphagen) و سام فوسکر (Sam Fosker)

شابک (پرینت): 978-1-108-93111-3
شابک (ایبوک): 978-1-108-94643-8
کد DOI: 10.1017/9781108946438
ناشر: 2022، انتشارات دانشگاه کمبریج
نوبت چاپ: چاپ اول، 13 ژانویه 2022
تعداد صفحات: 332 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

موضوع: بیهوشی، مراقبت های ویژه، درمان درد، طب اورژانس، پزشکی


معرفی کتاب طب انتقال و جابجایی کودکان مراقبت ویژه

انتقال کودکان بدحال بحرانی در ده سال گذشته به سرعت گسترش یافته است. به همین دلیل، نیاز تیم های انتقال به شناسایی، درک و درمان بیماری های مختلفی که با آنها مواجه می شوند بیش از هر زمان دیگری است. این کتاب کاملا مصور، دامنه وسیعی از تظاهرات بالینی را در قالبی مبتنی بر مورد پوشش می‌دهد تا حسی معتبر را به فرآیند انتقال بدهد. این کتاب توسط پزشکانی با تجربه هزاران انتقال نوشته شده است و سال ها تجربه در یک بیمارستان مشهور جهانی را ارائه کرده اند. با پیگیری بیمار از زمان مراجعه اولیه تا احیاء و ارجاع و در نهایت خود انتقال و جابجایی، این کتاب به کاوش تثبیت بالینی، تصمیمات عوامل انسانی و چالش های لجستیکی که هر روز این تیم ها با آن مواجه می شوند، پرداخته است. پس از کل سفر، این یک منبع ایده آل برای همه متخصصانی است که ممکن است در انتقال و جابجایی بیماران مراقبت ویژه درگیر باشند، به ویژه کسانی که در تخصص کودکان، اورژانس، بیهوشی، مراقبت های ویژه یا محیط های پیش بیمارستانی کار می کنند.

فهرست مندرجات کتاب طب انتقال و جابجایی بیماران مراقبت ویژه کودکان

  1. مدل های مراقبت
  2. لجستیک و سازمان
  3. جابجایی هوایی
  4. بهبود عملکرد تیم
  5. من بچه ها را دوست دارم، اما علاقه ای به اینتوبه کردن کودکان ندارم…
  6. انسداد راه هوایی فوقانی
  7. فقط برونشیت؟
  8. آسپیراسیون جسم خارجی
  9. کودکی با تورم صورت
  10. پنومونی و آمپیم
  11. کودک مبتلا به سرفه و شمارش نگران کننده گلبول های سفید
  12. بدتر شدن استریدور، اینتوبه کردن … یا اینتوبه نکردن
  13. آسم سخت
  14. انتقال کودک مبتلا به هیپرتانسیون ریوی
  15. یک بچه آبی (سیانوزه)
  16. یک کودک آبی شوکه که بهتر نمی شود
  17. تحت یک طلسم
  18. کاهش عملکرد
  19. راش، تاکی کاردی و تحریک پذیری
  20. آیا قرار است ضربان قلب نوزاد کندتر از من باشد؟
  21. یک دختر لتارژیک رنگ پریده
  22. خیلی سریع برای بی خیالی
  23. آبله مرغان و سایر حشرات
  24. وقتی آموکسی سیلین به تنهایی آن را پوشش نمی دهد
  25. لیز تومور
  26. نارسایی تنفسی در حمایت حداکثر: آیا همین است؟
  27. ایست قلبی
  28. اورژانس جراحی مغز و اعصاب
  29. سقوط از ارتفاع
  30. مغز در برابر ساعت
  31. هنگامی که استفراغ به خون تبدیل می شود
  32. استفراغ صفراوی و شکم متورم؟ بیایید یک جراح پیدا کنیم
  33. چیزی که پایین نمی رود، باید بالا بیاید
  34. همه سوختگی ها را نمی توان دید
  35. غرق شدگی و اهدای عضو
  36. کودک سرد شوکه
  37. آنسفالوپاتی
  38. سایکوز نوجوانان و تشنج: عفونت، بلع یا آنسفالیت؟
  39. نوزاد دچار کولاپس
  40. یک کودک تپل بدون تنفس
  41. تب در دوران کووید-19 (SARS-CoV2)
  42. انتقال از خانه مراقبت تسکینی
  43. داستانی که هرگز جور در نمی آید
  44. اوردوز چند دارویی: راهنمای عملی برای تثبیت و انتقال
  45. مرگ یک برآیند محتمل است
  46. یک دختر 12 ساله سرد و بیهوش
  47. یک نوزاد دیگر دچار کولاپس
  48. چالش های شیمی درمانی
  49. اسهال و استفراغ
  50. یک بحران سلول داسی شکل تهدید کننده زندگی
  51. بچه ای با نارسایی حاد کبدی
  52. انتقال هوایی یک نوزاد دچار بیماری بحرانی
  53. مدیریت منابع خدمه
  54. جایگذاری درن قفسه سینه
  55. پاکسازی راه هوایی کودکان برای درمان حاد حین جابجایی و انتقال
  56. استفاده از سونوگرافی برای احیای کودکان
  57. داروهای وازواکتیو در احیا

پیشگفتار کتاب انتقال بیماران مراقبت ویژه کودکان

یادگیری از تجربیات شخصی و دیگران یک ابزار یادگیری بنیادین در پزشکی است.

هدف این کتاب استفاده از نمونه های چالش انگیز درمان کودکان بدحال و بحرانی، از تحویل تا انتقال و پذیرش در PICU برای شناسایی یادگیری کلیدی از تجربیات دیگران است. این فرصتی را برای شرکت در احیا، تثبیت و انتقال به صورت مجازی، بدون استرس مرتبط با حضور کودک بدحال و خانواده مضطرب در مقابل شما فراهم می کند. این فرصتی را فراهم می کند تا در نظر بگیرید که چگونه کارها را انجام می دادید، شاید به شکل متفاوتی، و آنچه انجام شده را مرور کنید. این مزیت را دارد که از ابتدا تا انتها موضوع را مشاهده کنید، به طوری که استراتژی های مدیریت شخصی اعمال شده را می توان بدون تأثیر بر کودک بررسی کرد. همچنین این فرصت را می دهد تا از عملکرد یا بینش خوب دیگران بیاموزیم و این یادگیری را به پیش ببریم تا اطمینان حاصل کنیم که کودک بعدی با تظاهرات مشابه بهترین برآیند را داشته باشد.

معرفی نویسندگان

نام: شلی ریفاگن (Shelley Riphagen)
افیلیشن: متخصص مراقبت های ویژه کودکان و سرپرست بالینی آموزش دیده برای خدمات جابجایی و امداد تیمز جنوبی است که در بخش مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان کودکان اولینا لندن ادغام شده است.

نام: ساموئل فوسکر (Samuel Fosker)
افیلیشن: کارآموز بیهوشی است که به پزشکی پیش بیمارستانی و طب انتقال و جابجایی علاقه دارد و در حال حاضر نقش همکار بالینی را در بیمارستان کودکان اولینا و خدمات انتقال تیمز جنوبی در لندن بر عهده دارد. او همچنین عضو آکادمی طب محیط وحش است.