مستقیم به محتوا

مراقبت ویژه مرنشتاین و گاردنر

کتاب مراقبت های ویژه نوزادان مرنشتاین و گاردنر: یک رویکرد بین حرفه ای

Merenstein & Gardner’s Handbook of Neonatal Intensive Care: An Interprofessional Approach
ساندرا گاردنر (Sandra Gardner)، برایان کارتر (Brian Carter)، مری انزمن هاینز (Mary Enzman-Hines)، سوزان نیرمایر (Susan Niermeyer)
چاپ نهم (9th Edition)، فوریه 2020

شابک (پرینت): 9780323569033
شابک (ایبوک): 9780323570916
تعداد تصاویر: 600 عکس (300 رنگی)
تعداد صفحات: 1008 صفحه
ناشر: 2020، الزوایر
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب


معرفی کتاب مراقبت های ویژه نوزادان مرنشتاین و گاردنر

ادیشن نهم کتاب مرجع مراقبت‌های ویژه نوزادان مرنشتاین و گاردنر که توسط یک تیم مشترک بین‌حرفه‌ای از پزشکان و پرستاران تالیف شده است، رفرنس اصلی برای مراقبت‌های بین‌حرفه‌ای و مشارکتی از نوزادان بدحال است. این کتاب پوشش جامع با رویکرد مشترک بین حرفه ای منحصر به فرد و چشم انداز دنیای واقعی ارائه می دهد که آن را به یک راهنمای عملی برای پرستاران و پزشکان تبدیل می کند. چاپ نهم جدید دارای محتوای گسترده ای در مورد مراقبت های اتاق زایمان، «پکیج های» جدید مراقبت مبتنی بر شواهد؛ مراقبت تسکینی در NICU، مراقبت مشترک بین حرفه ای از والدین مبتلا به افسردگی، سوگ و فقدان و سوگواری مرکب است و ابزارهای بررسی و شناخت درد جدیدی ارائه کرده است. منابع به روز شده با کیفیت بالا نیز در کتاب ادغام شده است، که این امر را برای پزشکان آسان تر می کند تا شواهد تحقیقاتی و استانداردهای مراقبتی را با حداقل تلاش پیدا کنند. این افزودنی‌ها، همراه با به‌روزرسانی‌ها، تضمین می‌کنند که پزشکان به آخرین دستورالعمل‌های مراقبت بالینی و توصیه‌های عملی مجهز باشند ( همه در قالب مرجع سریع عملی برای بازیابی و بازنگری آسان).

ویژگی های کلیدی کتاب مراقبت های ویژه نوزادان مرنشتاین و گاردنر

  • منحصر بفرد! تیم نویسنده اصلی متشکل از دو پزشک و دو پرستار به این مرجع شناخته شده بین المللی یک رویکرد مشارکتی بین حرفه ای واقعی می دهد که هیچ منبع دیگری نظیر آن نیست.
  • سازماندهی منسجم فصول بالینی شامل فیزیولوژی/پاتوفیزیولوژی، اتیولوژی، پیشگیری، جمع آوری داده ها (تاریخچه، علائم و نشانه ها و داده های آزمایشگاهی)، درمان/مداخله، عوارض، و بخش آموزش والدین است.
  • منحصر بفرد! محتوای بالینی نقطه مراقبت با رنگ نمایان شده است که باعث می شود محتوای بالینی با اولویت بالا سریع و آسان پیدا شود.
  • منحصر بفرد! کادرهای آموزشی والدین اطلاعات متناسب را برای به اشتراک گذاشتن با مراقبان بیمار مشخص می‌کند.
  • کادرهای یافته‌های بحرانی (ویژه) علائم و یافته‌های تشخیصی را نشان می‌دهند که نیاز به توجه فوری دارند تا به ارائه‌دهنده کمک کند داده‌های بررسی و شناخت و مراحل مراقبت اولیه را اولویت‌بندی کند.
  • مطالعات موردی نشان می دهد که چگونه می توان محتوای ضروری را در سناریوهای بالینی واقعی برای یادگیری مبتنی بر کاربرد اعمال کرد.

اضافات جدید چاپ نهم کتاب مرنشتاین و گاردنر

  • جدید! محتوای به روز شده در کل کتاب منعکس کننده آخرین اقدامات مبتنی بر شواهد، دستورالعمل های ملی و بین المللی و پروتکل های جاری برای عملکرد مشارکتی بین حرفه ای در NICU است.
  • جدید! منابع به‌روز و با کیفیت بالا اکنون برای بازیابی سریع در متن ادغام شده‌اند و به این ترتیب پزشکان با کمترین تلاش می‌توانند شواهد تحقیقاتی و استانداردهای مراقبت را پیدا کنند.
  • جدید! محتوای بسط یافته مراقبت در اتاق زایمان شامل تأثیر تامین پرسنل بر کیفیت مراقبت، بستن بند ناف با تأخیر، احیا و موارد بیشتر است.
  • جدید! پوشش «بسته‌های» مراقبت مبتنی بر شواهد جدید، پزشکان را در مورد دستورالعمل‌های جدیدی که نتایج بهبود یافته‌ای را در نوزادان نارس نشان داده‌اند، به‌روز نگه می‌دارد.
  • جدید! پوشش ابزارهای جدید بررسی و شناخت درد، کادر درمانی NICU را به منابع ضروری برای حفظ آسایش بیمار مجهز می کند.
  • جدید! پوشش گسترده مراقبت های تسکینی در NICU ابزارهای مورد نیاز برای اطمینان از راحتی بیمار را فراهم می کند.
  • جدید! پوشش گسترده مراقبت های مشترک بین حرفه ای از والدین مبتلا به افسردگی، غم و اندوه پیچیده، پزشکان را برای این حوزه ضروری از عملکرد حرفه ای آماده می کند.

فهرست مطالب کتاب مراقبت های ویژه نوزادان مرنشتاین و گاردنر

بخش اول: عملکرد مبتنی بر شواهد

  1. عملکرد بالینی مبتنی بر شواهد

بخش دوم: حمایت از نوزاد

  1. محیط قبل از تولد: تأثیر آن بر برآیندهای نوزاد
  2. حمل و نقل پره ناتال و سطوح مراقبت
  3. مراقبت در هنگام تولد
  4. مراقبت فوری از نوزاد
  5. تعادل حرارتی
  6. پایش فیزیولوژیک
  7. هموستاز اسید و باز و اکسیژن رسانی
  8. تصویربرداری تشخیصی در نوزاد
  9. فارماکولوژی در مراقبت از نوزادان
  10. قطع دارو در نوزادان
  11. درد و تسکین درد
  12. نوزاد و محیط: تأثیر بر تکامل

بخش سوم: مراقبت متابولیک و تغذیه ای از نوزاد

  1. مدیریت مایعات و الکترولیت ها
  2. هموستاز گلوکز
  3. تغذیه کامل تزریقی
  4. تغذیه روده ای
  5. شیر دادن مادر به نوزاد با نیازهای خاص
  6. پوست و مراقبت از پوست

بخش چهارم: عفونت و بیماری های هماتولوژیک نوزادان

  1. هماتولوژی نوزادان
  2. زردی
  3. عفونت در نوزاد

بخش پنجم: بیماری های سیستمیک شایع نوزادان

  1. بیماری های تنفسی
  2. بیماری های قلبی عروقی و مداخلات جراحی
  3. نفرولوژی نوزادان
  4. اختلالات عصبی
  5. اختلالات ژنتیکی، ناهنجاری ها و خطاهای ذاتی متابولیسم
  6. جراحی نوزادان

بخش ششم: جنبه های روانی اجتماعی مراقبت از نوزادان

  1. خانواده در بحران: ملاحظات نظری و عملی
  2. اندوه و فقدان پره ناتال
  3. برنامه ریزی ترخیص و پیگیری نوزادان بخش مراقبت های ویژه نوزادان
  4. اخلاقیات، ارزش ها و مراقبت های تسکینی در مراقبت های ویژه نوزادان

پیشگفتار کتاب مراقبت های ویژه نوزادان مرنشتاین و گاردنر

مفهوم رویکرد تیمی در مراقبت های ویژه نوزادان مهم است. هر متخصص مراقبت های بهداشتی نه تنها باید وظایف نقش خود را انجام دهد، بلکه باید نقش سایر حرفه های درگیر را نیز درک کند. پرستاران، پزشکان، سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و والدین باید برای دستیابی به نتایج مطلوب برای بیماران در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) به شیوه ای هماهنگ و کارآمد با یکدیگر همکاری کنند. از آنجایی که این رویکرد تیمی در زمینه مراقبت‌های ویژه نوزادان بسیار مهم است، ما معتقدیم ضروری است که این کتاب حاوی اطلاعاتی از حوزه‌های اصلی مراقبت‌های بهداشتی – پرستاری و پزشکی باشد. هم پرستاران و هم پزشکان هر فصل را ویرایش و تالیف کرده اند.

این کتاب در شش بخش تنظیم شده است که همه آنها برای چاپ نهم بررسی، بازنگری و به روز شده اند. بخش یک عملکرد مبتنی بر شواهد و نیاز به ارزیابی علمی درمان‌های نوزادان را ارائه می‌کند و بر کارآزمایی‌های تصادفی‌ و کنترل‌شده به عنوان رویکرد ایده‌آل تأکید می‌کند. بخش دو تا پنج بخش‌های بالینی هستند که برای این نسخه به‌طور کامل به‌روزرسانی شده‌اند. فصل‌های این بخش شامل دستورالعمل‌های بالینی برجسته برای رجوع سریع، کادرهای آموزش والدین برای کمک به دستورالعمل‌های ترخیص، کادرهای یافته‌های بحرانی برای اولویت‌بندی داده‌های بررسی و شناخت و جداول دارویی است.

ترکیبی از فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی و تاکید جداگانه بر کاربرد بالینی در این متن برای پرستاران مراقبت های ویژه نوزادان، دانشجویان پرستاری، دانشجویان پزشکی و کارکنان مراقبت در منزل اطفال، جراحی و خانواده طراحی شده است. این کتاب به اندازه کافی برای پرستاران و پزشکان جامع است، اما به اندازه کافی برای خانواده ها و همه پرسنل کمکی پایه و مفید باشد.

بخش شش جنبه‌های روانی-اجتماعی مراقبت از نوزادان را ارائه می‌کند. جنبه‌های پزشکی، روان‌شناختی و اجتماعی ارائه مراقبت از نوزاد بیمار و خانواده در این بخش مورد بحث قرار می‌گیرد. این بخش به ویژه به نفع مددکاران اجتماعی و پرسنل معنوی است که اغلب با اعضای خانواده نوزادان در NICU سروکار دارند.

در این کتابچه ما اصول فیزیولوژیک و کاربردهای عملی را ارائه می کنیم و به مناطقی که هنوز حل نشده اند اشاره می کنیم. مطالبی که از نظر بالینی قابل اعمال هستند با حروف درشت تنظیم شده اند تا به راحتی قابل شناسایی باشند.

معرفی نویسندگان:

نام: ساندرا گاردنر (Sandra Gardner)
افیلیشن: مدیر، مشاوره توسعه حرفه ای؛ مدیر مشترک، انجمن توسعه و عمکلرد حرفه ای پرستار، LLC، Aurora، CO

نام: برایان کارتر (Brian Carter)
افیلیشن: استاد کودکان، دانشکده پزشکی دانشگاه میسوری-کانزاس سیتی، بخش نوزادان و مرکز اخلاق زیستی، بیمارستان مرسی کودکان-کانزاس سیتی، کانزاس سیتی، میسوری

نام: مری انزمن هاینز (Mary Enzman-Hines)
افیلیشن: استاد پرستاری، هماهنگ کننده برنامه DNP، کالج پرستاری و علوم بهداشتی بث ال، دانشگاه کلرادو در کلرادو اسپرینگز. پرستار متخصص اطفال، شرکای سلامت کلرادو اسپرینگز، کلرادو اسپرینگز، CO

نام: سوزان نیرمایر (Susan Niermeyer)
افیلیشن: استاد، گروه اطفال، دانشگاه کلرادو دنور، پردیس پزشکی آنشوتز، دانشکده پزشکی آرورا، کلرادو