مستقیم به محتوا

کتاب بهداشت رفتاری نوزادان و خانواده

خدمات بهداشت رفتاری برای نوزادان و خانواده های پرخطر

Behavioral Health Services with High-Risk Infants: and Families
لحاظ نیازهای بیماران، خانواده ها و ارائه دهندگان خدمات در بخش مراقبت های ویژه جنین و نوزادان و محیط پیگیری درمان نوزادان
آلیسون دمپسی (Allison G. Dempsey)، جوآنا کول (Joanna C. M. Cole) و سیج ساکستون (Sage N. Saxton)

شابک (پرینت): 9780197545027
شابک (pdf): 9780197545058
شابک (epub): 9780197545041
کد DOI: 10.1093/med-psych/9780197545027.001.0001
ناشر: 2022، انتشارات دانشگاه آکسفورد
تعداد صفحات: 488 صفحه
زبان: انگلیسی

ثبت سفارش ترجمه این کتاب

واژگان (MESH): خدمات سلامت روان | خدمات سلامت مادر و کودک | مراقبت های پری ناتال | مراقبت های ویژه، روانشناسی نوزادان | بخش مراقبت های ویژه، نوزادان


معرفی کتاب خدمات بهداشت رفتاری برای نوزادان و خانواده های پرخطر

در دوره های جنینی و نوزادی میزان نسبتاً بالایی از عوارض وجود دارد (در ایالات متحده از هر 33 جنین 1 نوزاد و از هر 10 زایمان زودرس 1 نوزاد با نقایص مادرزادی متولد می شود). با پیشرفت های مراقبت‌های مادر و جنین و خدمات رو به رشد و نوآوری‌های پزشکی در دوران نوزادی، خانواده‌های بیشتری به بخش‌های مراقبت ویژه نوزادان (NICU) و اغلب برای مدت طولانی‌تری مراجعه می‌کنند. شناخت روزافزون نیازهای سلامت روان خانواده ها و مراقبین در مراکز مراقبت جنین، NICU و برنامه های پیگیری نوزادان منجر به افزایش سریع حضور ارائه دهندگان سلامت رفتاری در این محیط ها شده است.

کتاب خدمات بهداشت رفتاری برای نوزادان و خانواده های پرخطر (Behavioral Health Services with High-Risk Infants & Families) یک راهنمای عملی برای درمانگران سلامت روان است که در مراقبت از جنین، NICU و مراقبت های پیگیر نوزادان کار می کنند. این کتاب یک مرور کلی از اختلالات طبی رایج در بخش‌های جنین و NICU (مانند ناهنجاری‌های مادرزادی، زایمان زودرس، آسیب‌های هیپوکسیک در دوره پری ناتال)، شیوع و علائم چالش‌های سلامت رفتاری، ملاحظات خاص برای بررسی و شناخت و مداخله و اقدامات متقابل برای کمک به درمانگران در بهینه سازی تلفیق مراقبت های بهداشتی رفتاری بین مادران، همسران، نوزادان و خانواده ها ارائه می‌کند. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به ارائه حمایت روانی اجتماعی و آموزش به کارکنان نیز گنجانده شده است. این کتاب یک منبع جامع و کاربردی برای پزشکان سلامت رفتاری است که با زنان باردار، همسران، نوزادان، خانواده‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت‌های ویژه پری ناتال و نوزادان کار می‌کنند. این کتاب شامل نمونه‌های موردی شناسایی‌شده مجدد، دستورالعمل‌ها/اسکریپت‌های مراقبت از آسیب‌های روانی، سؤالات خاص برای ارزیابی و دریافت‌ها، اصطلاحات پزشکی کلیدی، راهنمای منابع، و لیست مراجع است.

فهرست مندرجات کتاب بهداشت رفتاری نوزادان و خانواده

بخش اول: نقش ها و مسائل حرفه ای

1 مقدمه: تاریخچه خدمات روانشناختی در مراقبت های ویژه نوزادان
2 نقش، فعالیت ها و فرصت های درمانگران سلامت رفتاری در تقویت تداوم مراقبت
3 بهبود کیفیت و تحقیقات در سراسر محیط های مراقبت از جنین و نوزاد
4 مداخلات سیستمی و تولید برنامه
5 تیم سلامت رفتاری بین رشته ای
6 آموزش و تعلیم متخصصان در حال یادگیری در محیط های پره ناتال و نوزادان
7 عملیات، اقدامات و ملاحظات اخلاقی

بخش دوم: مسائل و رویکردهای سلامت روان فراگیر

8 سلامت روانی نوزاد برای نوزادان پرخطر در طول پیوستار مراقبتی
9 اختلال خلقی و اضطرابی پره ناتال در بین والدین جنین و نوزادان پرخطر
10 غربالگری برای اختلالات خلقی و اضطرابی پره ناتال در همه محیط ها
11 مداخله روان درمانی و دارویی برای اختلالات خلقی و اضطرابی پری ناتال در همه محیط ها
12 تروما و مراقبت تروما محور
13 تبیین سومصرف پره ناتال مواد در سراسر پیوستار مراقبتی
14 شیر انسان و تغذیه با شیر مادر
15 تصمیم گیری مشترک در بین محیط ها
16 بحران پره ناتال و سوگواری تروماتیک
17 ارزش حمایت همتایان برای زنان باردار پرخطر و نوزادان NICU آنها

بخش سوم: محیط های مراقبت از جنین

18 محیط های مراقبت تخصصی: درمان پری ناتال، جنین درمانی و مرکز درمان جنین
19 نقش متخصصان سلامت رفتاری در محیط های مراقبت از جنین

بخش چهارم: محیط های مراقبت ویژه نوزادان

20 محیط مراقبت ویژه نوزادان
21 نقش درمانگران سلامت رفتاری در محیط NICU
22 محیط، روابط، و بازتاب: مراقبت های تکاملی در NICU
23 عدم قطعیت و سازگاری در NICU: روابط مهم است
24 سلامت روان و چالش های سازگاری در بین خانواده ها در NICU

بخش پنجم: محیط پیگیری مراقبت نوزادان

25 تاریخچه مختصری از پیگیری نوزادان و چرایی انجام آن
26 چالش های رایج تکامل عصبی و سلامت رفتاری در پیگیری نوزادان
27 نقش پزشکان سلامت رفتاری در محیط پیگیری نوزادان
28 پس از NICU: خدمات بهداشتی رفتاری مراقبت اولیه

خلاصه کتاب سلامت رفتاری نوزادان و خانواده

نیاز روزافزونی برای ادغام ارائه دهندگان سلامت رفتاری در محیط های پزشکی برای رسیدگی به نگرانی های سلامت روان والدین باردار، نوزادان و خانواده های پرخطر و کادر پزشکی خط مقدم که از آنها مراقبت می کنند، وجود دارد. این کتاب به گونه ای طراحی شده است که منبعی جامع و کاربردی برای ارائه دهندگانی باشد که در مراکز مراقبت های ویژه پری ناتال و نوزادان شامل مراکز مراقبت جنین، مراکز مراقبت های ویژه نوزادان و کلینیک های پیگیری نوزادان کار می کنند. مشارکت کنندگان متخصصان برجسته در جنبه های مختلف مراقبت از والدین باردار، نوزادان و خانواده های آنها هستند، با پیشینه ای در پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، پرستاری و تربیت نوزادان پرخطر.

کتاب به پنج بخش تقسیم شده است. هر بخش اطلاعاتی را ارائه می دهد که برای اجرای مراقبت های بهداشتی رفتاری حیاتی است، از جمله مروری بر اختلالات و درمان های رایج پزشکی، نقش ها و فعالیت های ارائه دهندگان سلامت یکپارچه، و مسائل سلامت رفتاری خاص مربوط به این محیط.

نمونه های موردی در کل کتاب ارائه شده است تا مفاهیم مهم و کاربرد عمل بالینی را برجسته کند. بخش اول یک نمای کلی از نقش ها و مسائل مربوط به حرفه، از جمله تاریخچه خدمات روانشناختی برای نوزادان پرخطر، ملاحظات عملیاتی، و رویکردهای سطح سیستم برای بهبود مراقبت ارائه می دهد. بخش دوم به بررسی ارائه علائم، ارزیابی خطر و رویکردهای درمانی برای نگرانی های مربوط به سلامت روان پری ناتال و نوزاد، و همچنین راهبردهایی برای حمایت از خانواده ها (به عنوان مثال، تغذیه با شیر مادر، تصمیم گیری، و برنامه های حمایت از همتایان) می پردازد.

بخش سه تا پنج به اجزای کلیدی برای پزشکان در محیط‌های مراقبت از جنین، محیط مراقبت‌های ویژه نوزادان، و محیط پیگیری نوزاد، از جمله مروری بر اختلالات و درمان‌های رایج پزشکی، فعالیت‌های ارائه‌دهندگان سلامت یکپارچه، و استراتژی‌های همکاری چند رشته‌ای برای مراقبت از نیازهای منحصر به فرد نوزادان و خانواده های پرخطر می پردازند.

کلیدواژه: بخش مراقبت های ویژه نوزادان، روانشناسی، سلامت رفتاری، سلامت روان نوزاد، سلامت روان پری ناتال، مراقبت از جنین، پیگیری نوزاد، مراقبت تکاملی، مراقبت خانواده محور

موضوع: روانشناسی بالینی

نظر مخاطبان کتاب

کتاب «خدمات سلامت رفتاری برای نوزادان و خانواده‌های پرخطر» به پزشکان فصل‌های مفصل و متنوع متعددی ارائه می‌دهد که راهنمایی و بینشی را در مورد ارائه مراقبت‌های بهداشتی رفتاری برای نوزادان و خانواده‌های آنها در محیط‌های متعددی که به نوزادان پرخطر خدمت می‌کنند، ارائه می‌دهد. این کتاب به‌ویژه مفید بوده و به طور قابل توجهی از طریق فصول مبتنی بر تحقیقات به روز و با بیش از 100 مطالعه موردی دقیق که تحقیق را به عمل مرتبط می کند، کمک کننده است. مطمئنا در طول دوره کاری این کتاب در قفسه کتابخانه من بوده و به عملکرد حرفه ای آگاهانه ام کمک می کند تا بینش جامعی در مورد ادغام نقش مراقب سلامت رفتاری برای نوزادان و خانواده های پرخطر و همچنین آموزش و تعلیم پزشکان جدید برای ورود به این حوزه فراهم گردد. (ملیسا مای، دکترا، مرکز تحقیقات سیاست بهداشتی و خدمات بهداشتی، سیستم بهداشت هنری فورد).

این کتاب مروری جامع بر اهمیت پرداختن به سلامت روان پری ناتال و نوزاد ارائه می‌کند. فصل‌ها دیدگاهی تاریخی را ارائه می‌دهند، و استدلال فکر کردن به کل واحد خانواده را در هنگام مراقبت از نوزاد پرخطر (از دوران قبل از تولد تا مراقبت از زایمان و پس از زایمان و بعد از NICU) تقویت می‌کنند. با هر فصلی که به دقت رویکردها و تئوری های مدیریت PMAD را تشریح می کند، به عنوان یک خواننده، گرفتن موضوعی مانند این (که اغلب در محیط های مراقبت های بهداشتی منابع کمی دارد) و شروع به ساختن در محیط های مختلف را آسان تر می کند. ترکیب مولفان رشته های مختلف مراقبت بهداشتی فقط موجب بهینه شدن دیدگاه برداشتی نسبت به این محیط ها (مانند جنین، NICU، بعد از ترخیص، و غیره) شده است (دکتر دمیتری دوخونی، MD، MPH، دانشگاه بهداشت و علوم اورگان).

معرفی نویسندگان

نام: دکتر آلیسون جی. دمپسی (Allison G. Dempsey)
افیلیشن: روانشناس دارای مجوز و استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو است. او مدیر برنامه اتصالات برای نوزادان و خانواده های پرخطر و برنامه مسیرهای سلامت رفتاری پری ناتال است. او به عنوان رئیس مشترک کمیته اجرایی شبکه ملی روانشناسان NICU انتخاب شده است. کار بالینی او بر رشد و عملکرد روانشناختی و رفتاری نوزادان پرخطر و خانواده‌هایشان در زنجیره‌های پزشکی از بارداری تا اوایل کودکی متمرکز است. تحقیقات او بر مدل‌های مراقبت برای ارائه خدمات سلامت رفتاری با نوزادان و خانواده‌های پرخطر متمرکز است.

نام: دکتر جوانا کول (Joanna C.M. Cole)
افیلیشن: روانشناس بالینی دارای مجوز و دانشیار روانشناسی بالینی در روانپزشکی در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا است. او مدیر برنامه های روانی-اجتماعی در مرکز تشخیص و درمان جنین در بیمارستان کودکان فیلادلفیا است که از والدین باردار با تشخیص نقص مادرزادی جنین مراقبت می کند. او همچنین گزینه های مشاوره و حمایت از غم و اندوه را برای کمک به خانواده ها برای برنامه ریزی و مقابله با مرگ داخل رحمی و/یا نوزادی نوزادشان ارائه می دهد. او معاون بالینی برای برنامه Family Steps و CHOP برای ارائه منابع، مراقبت های بالینی و مشارکت برای کمک به پرورش دلبستگی والدین به فرزند است.

نام: دکتر سیج ساکستون (Sage N. Saxton)
افیلیشن: روانشناس دارای مجوز است که کارش بر روی کودکان و خانواده ها از بدو تولد تا اوایل کودکی متمرکز است. استاد اطفال در مؤسسه توسعه و ناتوانی (IDD) دانشگاه بهداشت و علوم اورگان (OHSU) است. او مدیر برنامه پیگیری NICU است. یکی از اعضای فعال انجمن ملی پری ناتال (NPA) و پشتیبانی بین المللی پس از زایمان است و در هیئت مدیره NPA خدمت می کند.

مشخصات کتابشناختی

  • عنوان اصلی: خدمات بهداشت رفتاری با نوزادان و خانواده های پرخطر
  • عنوان فرعی: لحاظ نیازهای بیماران، خانواده ها و ارائه دهندگان خدمات در بخش مراقبت های ویژه جنین و نوزادان و محیط پیگیری درمان نوزادان
  • نویسنده: آلیسون دمپسی (Allison G. Dempsey)، جوآنا کول (Joanna C. M. Cole) و سیج ساکستون (Sage N. Saxton)
  • شابک (پرینت): 9780197545027
  • شابک (pdf): 9780197545058
  • شابک (epub): 9780197545041
  • کد DOI: 1093/med-psych/9780197545027.001.0001
  • ناشر: 2022، انتشارات دانشگاه آکسفورد (14 سپتامبر 2022)
  • تعداد صفحات: 488 صفحه
  • زبان: انگلیسی
  • واژگان (MESH): خدمات سلامت روان | خدمات سلامت مادر و کودک | مراقبت های پری ناتال | مراقبت های ویژه، روانشناسی نوزادان | بخش مراقبت های ویژه، نوزادان