مستقیم به محتوا

خود-انتشاری چیست؟

خود-انتشاری چیست؟ (?What is Self-Publishing): چاپ و نشر چیست؟ مراحل چاپ و انتشار کتاب چیست؟ خود-انتشاری چیست؟ چاپ برحسب تقاضا چیست؟ تفاوت چاپ سنتی و چاپ دیجیتال در چیست؟ چاپ الکترونیک و ایبوک چیست؟ چگونه کتاب خود را منتشر کنیم؟ اینها سئوالاتی است که در رابطه با چاپ و انتشار کتاب پرسیده می شود. در این مجموعه مقالات به آنها پاسخ داده خواهد شد.

خود-انتشاری چیست؟ بایدها و نبایدها

در این راهنما جنبه های مختلف خود-انتشاری (Self-publishing) بحث می شود. این راهنما به شما کمک می کند که در مورد تناسب خود-انتشاری برای کتاب و موقعیت شما تصمیم آگاهانه ای بگیرید.

اگر آماده شروع خود-انتشاری هستید، راهنمای گام به گام زیر را بخوانید. جنبه های مختلف موضوعات خود-انتشاری را بررسی کنید. بخاطر داشته باشید خود-انتشاری دارای سه جنبه مهم است:

  1. تناسب خود-انتشاری برای کتاب شما
  2. هزینه های خود-انتشاری
  3. شرکت های معتبر خدمات خود-انتشاری

خود-انتشاری چیست؟

خود-انتشاری چیست؟

خود-انتشاری فرآیندی است که در آن مولف یا مترجم کتاب به انتشار کتاب خود اقدام می کند. بدون اینکه از طرف ناشر معتبری پشتیبانی شود. مولف اقدامات ویراستاری، صفحه آرایی، تولید، توزیع و بازاریابی کتاب را خودش انجام می دهد. در عوض حق تالیف بیشتری نسبت به نویسندگانی که نشر سنتی را انتخاب می کنند، بدست می آورد.

خود-انتشاری چیست؟ فرآیندی است که طی آن خلق کننده اثر کلیه اقدامات تولید یک کتاب از نویسندگی تا مراحل آمادی سازی کتاب برای چاپ و توزیع را خودش انجام می دهد. فرآیندی است که در آن نویسنده/مولف/مترجم و ناشر و توزیع کننده همگی یک نفر یا گروه است.

حالا که متوجه شدیم خود-انتشاری چیست، به بایدها و نبایدهای آن می پردازیم. با شناخت مزایا و معایب خود-انتشاری می توان مسیر چاپ کتاب را راحتتر طی کرد.

گزینه های خود-انتشاری زیر را در نظر بگیرید:

خود-انتشاری چیست؟ خود-انتشاری که گاهی نشر ایندی (indie publishing) نیز نامیده می شود تصمیم گیری در مورد انتشار کتاب را در دستان مولف یا مترجم کتاب قرار می دهد، بنابراین آشنایی با گزینه های موجود و شناخت مزایا و معایب هر یک برای شخصی که به خود-انتشاری اقدام می کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

خود-انتشاری به سه صورت یا به سه شکل انجام می شود:

  • خود-انتشاری حقیقی (True self-publishing): بایستی کلاه کارآفرین به سر کرد. زیرا تمامی اقدامات منجر به موفقیت انتشار کتاب در دستان مولف یا مترجم است. اگر بخواهید خود-انتشاری مطلق یا حقیقی انجام دهید بایستی از آزاد کارانی چون ویرایشگر فریلنسر، طراح جلد یا متخصص بازاریابی کمک بگیرید، اما اقدامات نهایی انتشار کتاب در دستان شما خواهد بود.خود-انتشاری چیست؟
  • خود-انتشاری با کمک (Assisted self-publishing): این زمانی است که مترجم یا مولف با یک شرکت خود-انتشاری قرارداد بسته و مسئولیت ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی و قالب بندی و توزیع به شرکت سپرده می شود. مثل خود انتشاری در انتشارات ترجمک.
  • نشر پیوندی (Hybrid publishing): در این گزینه ناشر همانند نشر سنتی عمل می کند و دارای تیم های ویراستاری، طراحی و بازاریابی است و به موفقیت کتاب کمک می کنند. تفاوت کلیدی در این است که ناشران سنتی دستمزد مولف یا مترجم را پرداخت می کنند اما در نشر پیوندی یا هیبرید مقداری از هزینه های فرآیند انتشار کتاب برعهده مولف یا مترجم است. گاهی کل هزینه را مولف یا مترجم باید پرداخت کند.

بعد از تصمیم گیری برای خود-انتشاری، بایستی در مورد فرمت فایل کتاب خود تصمیم گیری کنید که به اولین نباید می رسیم:

فقط نسخه چاپی و فیزیکی منتشر نکنید

وقتی کتابی نوشته یا ترجمه کرده و قصد انتشار آن را دارید، احتمالا تصور می کنید که در دست گرفتن یک نسخه فیزیکی و هارد کپی از کتاب به معنی پایان فرآیند نوشتن کتاب است. گرچه دست گرفتن کتاب و حاصل زحمات چند ماهه می تواند رضایت بخش و ارضا کننده باشد، اما این پایان کار نیست.

امروزه کتاب الکترونیک یا ایبوک برای خود انتشاری و نشر ایندی محبوب تر است و علت آن فروش بیشتر، نرخ حق تالیف بالاتر، هزینه تولید کمتر می باشد.

در شروع نسخه های زیادی از کتاب خود چاپ نکنید. بجای آن از پرینت برحسب نیاز یا چاپ بر حسب تقاضا (POD) استفاده کنید که بدیل چاپ افست است.

معنی و مفهوم چاپ برحسب تقاضا در اسم آن نهفته است: زمانی چاپ کتاب انجام می شود که تقاضایی برای آن وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، ابتدا کتاب پیش فروش شده و سپس چاپ می شود. بدین ترتیب دستمزد تعداد کتاب مورد نیاز پرداخت می شود و در هزینه ها صرفه جویی می شود.

در چاپ افست شمار زیادی از کتاب به صورت تیراژ 2000 یا 5000 تایی در یک حرکت چاپ می شود. در این حالت می توان آزادی عمل بیشتری از نظر سایز و قطع کتاب و همچنین نوع کاغذ داشت. زمانی این گزینه بهتری است که از فروش تیراژ کتاب اطمینان داشته باشیم.

انتشارات ترجمک آمادگی دارد در مسیر خود-انتشاری کتاب شما همیاری کند. کافی است فرم ثبت سفارش را تکمیل کرده و فایل کتاب خود را برای ما ارسال کنید. به مدت کوتاهی بعد از بررسی اولیه کتاب، با شما تماس گرفته می شود و اطلاعات لازم برای طراحی پروژه و عقد قرارداد گرفته می شود.

توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست

مراحل چاپ کتاب و معرفی 10 موسسه برتر چاپ کتاب در سال 99 که با چاپ کتاب می توانید موضوعاتی که فکر می کنید بهتر است به گوش اغلب افراد برسد را نوشته و نشر کنید.

چاپ کتاب چیست و چاپ کتاب چه مراحل و شرایطی دارد. مراحل و هزینه چاپ کتاب و مدت زمان چاپ کتاب بعد از آماده شدن فایل نهایی صفحه آرایی شده برای کتابهای علمی ۳۰ تا ۴۵ روز کاری و برای سایر کتابها (شعر-رمان و کتابهای حوزه علوم انسانی) ۳تا۶ ماه می باشد.

چاپ کتاب: هزینه و مراحل چاپ کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه به صورت چاپ کتاب وهزینه چاپ کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه و مراحل چاپ کتاب و امتیاز چاپ کتاب از پایان نامه و هزینه چاپ کتاب شعر و چاپ کتاب ارزان ارائه می شود.

انتشارات ترجمک از فعالان چاپ کتاب است و چاپ کتاب در کمترین زمان و با کمترین هزینه به همراه ترجمه کتاب‌های علمی به روز و چاپ آن ها و استخراج و چاپ کتاب از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود.

ترجمه کتاب با 60 درصد تخفیف و چاپ کتاب با هزینه بسیار پایین و با بهترین کیفیت و چاپ کتاب با بهره‌گیری از اصول نوین و مدرن و با استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال. بنابراین مراحل چاپ کتاب در انتشارات ترجمک برای چاپ کتاب شما مهیا است.

چاپ کتاب ارزان، چاپ کتاب با تیراژ کم، چاپ کتاب شما، چاپ کتاب انتشارات ترجمک، مراحل چاپ کتاب، هزینه چاپ کتاب، قیمت چاپ کتاب، قرارداد چاپ کتاب، چاپ و نشر، گرفتن شابک، گرفتن فیپا، فرآیند چاپ کتاب همراه با اقدامات نشر و توزیع ایبوک برقرار است.

قرارداد چاپ کتاب – چاپ کتاب انتشارات ترجمک به صورت 1 – قرارداد چاپ کتاب حضوری: در این روش مولف فایل خود را در دفتر انتشارات تحویل میدهد و قرارداد به صورت حضوری منعقد می‌گردد و 2- چاپ آنلاین کتاب به صورت چاپ ارزان و تک نسخه ای انجام می شود.

نشر ترجمک: مرکز چاپ کتاب و مرکز تخصصی چاپ و نشر انواع کتاب دانشگاهی و چاپ انواع کتب درسی، شعر، داستان و رمان با بالاترین کیفیت بصورت آنلاین – اخذ مجوز فیپا – انتشار کتاب به تعداد دلخواه در سایت چاپ کتاب نشر ترجمک.

برنامه ‫چاپ کتاب‎ بصورت چاپ کتاب در همدان و چاپ کتاب در تهران در دفتر شرکت همراه با چاپ کتاب فرهنگی، چاپ دیجیتال در شركت چاپ و نشر ترجمک از ناشر کتاب برتر که نشر کتاب همدان و چاپ کتاب تهران را بصورت کتاب های چاپی و ایبوک و پایگاه کتاب های درسی انجام می دهد.

تنها مرجع رسمی انتشار فایل کتاب های درسی، وب سایت اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی می باشد و با وب سایت، شرکت و موسسات انتشاراتی همکاری ندارد. بدین ترتیب هزینه و مراحل چاپ کتاب در انتشارات, چاپ کتاب، مراحل چاپ کتاب، شرایط چاپ کتاب، هزینه چاپ کتاب، چاپ آثار شما, ناشر, چاپ کتاب در تیراژ پایین ( چاپ دیجیتال), چاپ ارزان كتاب, چاپ فوري كتاب است.

واژه های کلیدی چاپ کتاب، چاپ کتاب رایگان، چاپ کتاب داستان، چاپ کتاب حقوقی، چاپ کتاب تک جلدی، چاپ کتاب pdf، هزینه چاپ کتاب 200 صفحه ای، مشاوره چاپ کتاب، مراکز چاپ کتاب، در انتشارات ترجمک انجام می شود.

چاپ کتاب: ترجمک مرکز نشر آثار و تالیفات شما است. انتشارات ترجمک: تخصصی ترین مرکز مشاوره و چاپ کتاب در ایران. چنانچه کتابی تالیف و یا ترجمه کرده اید می توانید با بهره گیری از مشاوران توانمند ترجمک چاپ کتاب خود را انجام دهید.

عمده خدمات بر چاپ کتاب‌های علمی و دانشگاهی متمرکز است. دانشجویان و اساتیدی که ترجمه، تألیف یا پایان نامه‌ای دارند می‌توانند از خدمات چاپ ترجمک استفاده کنند. مراحل چاپ شامل ویراستاری، حروفچینی، صفحه آرایی، ترجمه کتاب، گرفتن فیپا، گرفتن شابک و غیره است.

چاپ کتاب با هزینه مناسب در انتشارات ترجمک: مراحل چاپ کتاب. آماده شدن فایل تایپ شده توسط نویسنده; در صورتیکه با یک موسسه همکاری کنند، باید در این مرحله عقد قرارداد انجام شود و فایل را برای مراحل چاپ تحویل دهند.

  • چگونه یک کتاب چاپ کنیم؟
  • چاپ یک کتاب چه مراحل مختلفی دارد؟
  • چاپ کتاب فوری و ارزان و چاپ کتاب با تیراژ کم انجام می شود؟
  • مراحل چاپ کتاب چیست؟
  • اگر کتابی برای چاپ دارید باید چکار کنید؟
  • آیا پایان نامه‌ای دارید که می‌خواهید به یک کتاب آموزشی و پژوهشی تبدیل کنید؟
  • انجام کلیه امور چاپ و نشر کتاب به صورت آنلاین انجام می شود؟
  • چاپ کتاب و پیشنهاد چاپ کتاب انگلیسی در انتشارات ترجمک چگونه است؟

لذا انتشارات ترجمک مفتخر است اعلام کند که با هدف خدمات رسانی بهتر در عرصه نشر و کتاب های زبان آماده بررسی پیشنهادات خوب شما جهت چاپ در انتشارات بزرگ ترجمک و طراحی و چاپ کتاب با چاپ نمونه بصورت چاپ دیجیتال است.

چاپ کتاب به دو شکل انجام می شود یا توسط ناشر چاپی و یا به واسطه انتشارات. پورتال جامع اداره کتاب مسئول سامانه صدور مجوز چاپ و نشر کتاب هم اکنون انتخاب شده است و خدمات پروانه نشر، خدمات مجوز قبل از چاپ، بعد از چاپ کتاب ارائه می دهد.

مراحل تالیف و چاپ کتاب در هلدینگ ترجمک همراه با مراحل ترجمه کتاب تخصصی و طراحی جلد کتاب است. تالیف و چاپ کتاب از نظر اغلب افراد بسیار دشوار است و سختی زیادی در این مسیر وجود دارد به همین جهت چندان تمایلی به چاپ کتاب نشان نمی‌دهند که ما آن را تسهیل کرده ایم.

با مراحل چاپ کتاب آشنا شوید – انتشارات ترجمک با تیم مجرب بعد از اتمام مراحل نگارش، ترجمه کتاب و کارهای آماده سازی کتاب برای چاپ به چاپ‌خانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای تیراژ بالای ۱۰۰۰ جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای تیراژ زیر 1000 جلد از چاپ دیجیتال استفاده می شود.

مراحل چاپ کتاب چیست؟ مراحل دریافت مجوز چاپ کتاب چیست؟ زمانی که کتاب تان برای چاپ آماده شد. یکسری مراحلی وجود دارد که باید برای گرفتن مجوز آنها را سپری کنید، تا اجازه چاپ و نشر کتاب خود را داشته باشید. انتشارات ترجمک مراحل چاپ کتاب را برای شما انجام می دهد.

مراحل آماده سازی کتاب برای چاپمراحل زیر روند چاپ کتاب در انتشارات های مختلف را نشان داده است که از امضای قرارداد شروع و به تجدید چاپ و کارهای دیگر ختم می شود تقریبا در تمام انتشارات مراحل چاپ کتاب یکسان است و ترجمک سرویس های بیشتری دارد.

هزینه و مراحل چاپ کتاب: انتشارات, چاپ کتاب، مراحل چاپ کتاب، شرایط چاپ کتاب، هزینه چاپ کتاب، چاپ آثار شما, ناشر, چاپ کتاب در تیراژ پایین (چاپ دیجیتال), چاپ ارزان كتاب, چاپ فوري كتاب همگی سرویس های ترجمک هستند.

مراحل چاپ کتاب و روند قانونی چاپ کتاب در انتشارات ترجمک چگونه است؟ روند قانونی و مراحل چاپ کتاب شامل 4 مرحله دریافت شابک، دریافت فیپا، دریافت مجوز چاپ کتاب و دریافت مجوز پخش کتاب می باشد. اما چگونه کتاب بنویسیم و چاپ کنیم؟ چگونه کتاب برای ترجمه انتخاب کنیم؟

در این مرحله مولف باید مناسب ترین ناشر را برای چاپ کتاب خود انتخاب کند که بتواند از صفر تا صد مراحل چاپ کتاب از صفحه آرایی و طراحی جلد تا اخذ مجوزها و چاپ و توزیع کتاب را انجام دهد.

چاپ کتاب چاپ کتاب – شرایط مراحل و هزینه چاپ کتاب و 1- قرارداد آنلاین ترجمه و چاپ کتاب، ۲-عقد قرارداد (حضوری-راه دور) و تحویل فایل نهایی به انتشارات ۳-انجام مراحل اداری توسط انتشارات (شابک-فیپا-مجوز ارشاد). مدت زمان چاپ کتاب بعد از آماده شدن فایل کوتاه است.

نحوه چاپ کتاب: آیا می دانید انتشارات جهت چاپ كتاب باید چکار کند؟  نحوه چاپ کتاب در کمتر از 30 روز با گارانتی و ارزانترین هزینه انجام کلیه مراحل بصورت آنلاین و یا حضوری مشاوره رایگان نحوه چاپ کتاب.

چگونه کتاب چاپ کنیم؟  هزینه چاپ کتاب و تمام مراحل صدور مجوز و غیره را نویسنده بر عهده می گیرد و ناشر تمام این مراحل را انجام داده و کتابهای چاپ شده را تحویل نویسنده می دهد و سئوالات زیر پاسخ داده می شود:

  • مراحل چاپ کتاب چیست؟
  • مراحل چاپ کتاب ترجمه شده چگونه است؟
  • مراحل چاپ کتاب الکترونیکی و حفظ حق تالیف چگونه است؟
  • مراحل چاپ کتاب کودک با بزرگسال فرق دارد؟خود-انتشاری چیست؟
  • مراحل چاپ کتاب شعر با چاپ کتاب دانشگاهی مشابه است؟
  • مراحل نوشتن کتاب تا چاپ و ترجمه کتاب تا انتشار کتاب چقدر طول می کشد؟
  • جدول هزینه های چاپ کتاب و صفر تا صد چاپ کتاب در قرارداد می آید؟
  • مجوز چاپ کتاب را چه کسی می گیرد؟
  • هزینه چاپ کتاب 200 صفحه ای چقدر است؟
  • چاپ یک کتاب 200 صفحه ای چقدر طول می کشد؟
  • چاپ فوری و یک هفته ای یک کتاب 200 صفحه ای امکانپذیر است؟
  • ترجمه و چاپ کتاب برای تقویت رزومه در کمتر از 10 روز انجام می شود؟

هزینه چاپ کتاب، انتشارات جهت چاپ كتاب و ترجمه و هزینه چاپ کتاب را برای شما تنطیم می کنیم و به شما می گوییم چطور با بودجه کم کتاب چاپ کنید مثلا 200 صفحه کتاب, 3600000 تومان, 4100000 تومان. هزینه چاپ کتاب و فروش کتاب، چاپ کتاب در انتشارات.

هزینه چاپ کتاب 200 صفحه ای و چاپ کتاب و عوامل موثر بر آن: عوامل مهمی در چاپ کتاب تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل تعداد صفحات کتاب است که تاثیر مستقیمی روی هزینه چاپ دارد. با شرایط یکسان، هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد هزینه بیشتر است.

نحوه محاسبه هزینه چاپ کتاب ۱۳۰ صفحه ای در تیراژ ۱۰ جلد تحویلی به شما (درج در شناسنامه خود کتاب ۱۰۰۰ جلد) در قطع استاندارد وزیری با هزینه نهایی حدود ۷۰۰ الی ۷۵۰ هزار تومان قابل چاپ است. هزینه چاپ کتاب ترجمک اقتصادی است و تخفیف دارد.

در عصر کنونی مهمترین بخش چاپ کتاب، بخش هزینه ی چاپ آن است. کاغذ های نخودی ،کاهی یا بازیافتی (رنگ انها درمحدوده ی قهوه ای روشن تا کرم هستند) و هزینه حدود 200 صفحه کتاب, 700000 تومان, 815000 تومان, 1070000 تومان, 1350000 تومان.

هزینه چاپ کتاب 200 صفحه ای بصورت چاپ دیجیتال کتاب و چاپ کتاب و چاپ دیجیتال کتاب در تیراژ محدود و قیمت عالی با هزینه چاپ کتاب و فروش کتاب، چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه به کتاب محاسبه می شود.

هزینه چاپ کتاب با توجه به تیراژ و سایز و تعداد صفحات متغیر است. ولی هزینه چاپ یه کتابه ۲۰۰ صفحه ای در ۵۰۰۰هزار جلد چقدر می شود که باید هزینه چاپ کتاب محاسبه شود.

کاهش هزینه های تایپ، صفحه بندی کتاب و طراحی جلد به طور موثری در کاهش هزینه های چاپ تاثیر گذاشته است و در تیراژ های زیر 200 از چاپ دیجیتال و تیراژ 1000 از چاپ افست استفاده می شود. به هر حال تخمین هزینه چاپ کتاب به صورت آنلاین با بهترین کیفیت و فوری انجام می شود.

هزینه تقریبی چاپ کتاب را می‌توانید از اینجا محاسبه کنید. در محاسبه هزینه‌های تمامی گزینه‌ها «اخذ مجوز، چاپ کتاب، صفحه‌آرایی و طراحی جلد» لحاظ شده است.خود-انتشاری چیست؟

عبارات کلیدی هزینه چاپ کتاب 200 صفحه ای چقدر است؟ محاسبه ی انلاین هزینه ی چاپ کتاب، هزینه چاپ کتاب ۱۰۰ صفحه ای، جدول هزینه های چاپ کتاب، لیست قیمت چاپ کتاب، هزینه چاپ کتاب ترجمه شده، هزینه چاپ کتاب در سال 99، هزینه نوشتن کتاب، هزینه ترجمه و چاپ کتاب بسیار مهم هستند.

اگر کتابی ترجمه کرده اید، کتابی تالیف کرده اید، مشغول ترجمه و گردآوری یک کتاب دانشگاهی هستید، از همین حالا اقدام کنید و از خدمات انتشارات ترجمک شامل ترجمه کتاب، ویراستاری، قالب بندی، حروفچینی، نمونه خوانی، ترجمه معکوس، کنترل کیفی و تضمین کیفیت تا چاپ کتاب بهره بگیرید.

کافی است فرم ثبت سفارش را تکمیل کرده و همراه با فایل ترجمه کتاب یا فایل نگارش کتاب برای ما ارسال کنید. به مدت کوتاهی کوردیناتور سایت با شما تماس گرفته و اقدامات لازم برای چاپ کتاب شما را هماهنگ خواهد کرد.