محدودیت های تبدیل ایبوک

محدودیت های موجود در تبدیل ایبوک و نکاتی برای رفع آنها

محدودیت های تبدیل ایبوک: مزایای کتاب الکترونیک چیست؟ بهترین سرویس تبدیل محتوا به ایبوک کدام است؟ قالب دهی و تبدیل ایبوک چگونه انجام می شود؟ محدودیت های ایبوک چیست؟ مشکلات تبدیل pdf به ePub چیست؟ چگونه محتوای ترجمه شده را برای تبدیل به ایبوک استاندارد آماده کنیم؟ اینها سئوالاتی است که به ذهن می رسد و در ادامه بحث می شوند.

در این مقاله می خوانیم:

در حالی که قالب یا فرمت pdf به عنوان استاندارد کتاب الکترونیک یا ایبوک در نظر گرفته می شود، اما همیشه چنین برداشت و دلالتی را نمی رساند. تبدیل pdf به ePub دارای مزایا و معایب خاص خود است. در اینجا مشکلاتی بحث می شوند که در طی فرآیند تبدیل pdf به ePub رخ می دهد، حتی زمانی که شرکت های حرفه ای و تخصصی ارائه دهنده خدمات تبدیل ePub کار را انجام می دهند.

ترجمه کتاب تخصصی و تبدیل به ایبوک

این مشکلات و مزایای تبدیل محتوا به ایبوک (ePub) عبارتند از:

۱- قالب بندی (سبک دهی)

فایل های ePub حاصل از تبدیل فرمت های دیگر بایستی مجددا قالب بندی شوند تا ظاهر و حس فایل pdf منبع را داشته باشند. بعد از تبدیل پاراگراف ها شکسته شده، اعداد به هم ریخته و فونت بندی متن کتاب تغییر می کند.

بنابراین بعد از تبدیل از قالب دیگر مثل pdf به قالب ePub بایستی مجدداً کتاب را حروفچینی کرده و قالب بندی آن را تنظیم کرد. گاهی فایل pdf منبع به صورت تصویری بوده و حاوی متن قابل ویرایش نیست و برای ویراستاری بعد از تبدیل به ePub بایستی ابتدا متن داخل تصاویر شناسایی شود (OCR) و بعد تبدیل به ePub انجام شود.

آیا می دانید  OCR چیست؟

۲- طراحی

غالبا فایل ePub خروجی تبدیل از سبک اولیه مشخص شده در فایل css خود برای ساختاردهی جداول محتوا استفاده می کند. این ویژگی موجب به هم خوردن کیفیت ظاهری و بصری کتاب شده و تجربه خوشایندی برای مخاطب به همراه ندارد. تقریبا تمامی شرکت های حرفه ای ارائه دهنده خدمات تبدیل محتوا به کتاب الکترونیک یا ایبوک مجددا طراحی کتاب را بررسی کرده و از یکنواختی و تمامیت ظاهری ایبوک اطمینان حاصل می کنند.

چگونه ایبوک منتشر کنیم؟

۳- ظاهر و حروفچینی

ظاهر و حروفچینی کتاب الکترونیک بایستی عالی و مطلوب باشد. بخصوص زمانی که کتاب الکترونیک از پایه حروفچینی و طراحی می شود. نکات زیادی در مورد قالب بندی کتاب ایبوک وجود دارد و آشنایی با آنها اهمیت دارد.
بایستی همیشه بخاطر داشت که ایبوک در مقایسه با کتاب های چاپی معمولی تفاوت چشمگیری دارد. این بیشتر بخاطر شیوه نمایش محتوا در کتابخوان ها و گزینه های در دسترس کاربران است. نمی توان در مورد سبک و سایز دقیق فونت تصمیم گیری کرد. زیرا ممکن است در هر لحظه کاربر تصمیم گرفته و فونت متن را در کتابخوان تغییر دهد.

کاربران ایبوک معمولا بعد از مدتی سبک مرجح خود را پیدا می کنند. و بعد از باز کردن هر کتابی حاشیه، فاصله خطوط، سبک و سایز فونت و سایر مشخصات قالب بندی را عوض می کنند. پاورقی ها بجای آخر هر صفحه در پایان فصل درج می شوند. شکست خط (Line break) و شکست صفحه (page break) لغو شده و متن یکسره و سیال می شود.

قالب ایبوک نسبت به سایر فرمت های کتاب ساده تر به نظر می رسد. و خوانندگان ایبوک همین انتظار را دارند. چیزی که در زمان طراحی ایبوک اهمیت دارد این است که متن یکدست و پیوسته باشد. بنابراین قبل از برنامه ریزی تولید ایبوک، بایستی به مخاطبان فکر کرد و رویکرد به کتاب براساس توقعات مخاطبان باشد.

۴- لینک ها و لینک های معکوس

بایستی تمامی لینک ها و لینک های معکوس بطور جداگانه چک شوند تا از وقفه یا حذف لینک های داخل محتوا اجتناب شود. بایستی لینک های مربوط به اشکال، جداول، پاورقی ها و صفحات تک به تک بررسی و تست شوند.

۵- کیفیت متن

اگر فایل pdf ورودی دارای تصاویر با کیفیت یا معادلات ریاضی باشد، کیفیت خروجی تبدیل به ePub ممکن است خوشایند نباشد. لازم است که بدقت و با صرف زمان ایبوک را ویراستاری کرده و هر گونه خطای قالب بندی کتاب رفع شود. سخت ترین بخش استخراج فونت های دکوری است.

۶- کارهای چند رسانه ای و گرافیکی

تصاویر بلوک های دیاگرام و جداول بایستی مجددا ایجاد شوند. تا از حداقل افت کیفیت و برجستگی جزئیات کار اطمینان حاصل شود. افزایش dpi تصاویر مفید است و اطمینان می دهد که تصاویر بیشترین کیفیت و شفافیت را داشته باشند. این مسئله در مورد سایر انواع مولتی مدیا مصداق دارد.

خدمات رایگانی در اینترنت در دسترس است. که می توان برای تولید و ویرایش انیمیشن و فایل های صوتی استفاده کرد. اگر فایل pdf حاوی مقادیر کافی فایل های صوتی و تصویری باشد، بهتر است آنها را جداگانه کد نویسی کرده و بعدا ادغام نمود.

۷- مشکلات رندر کردن و اعتبارسنجی

زمانی مشکلات رندر کردن رخ می دهد که فایل های تبدیل شده در همه انواع کتاب خوان موجود به یک شکل و درست نمایش نیابند. چیدمان و وضعیت دهی نقش مهمی در رندر دارد. بعضی از تولید کنندگان از شما می خواهند که فایل خروجی را قبل از تحویل رندر کنید. تا خطاها یا احتمال تخریب محتوا و سند به دست آنها رخ ندهد.

شرکت های متعددی در سراسر جهان وجود دارد که خدمات تبدیل قالب ایبوک و تبدیل فرمت را انجام می دهند. بیشتر مشکلات تبدیل pdf به ePub را می توان حل نمود، اگر از شرکت و سرویس دهنده توانمندی مثل ترجمک استفاده شود.

اگر به دنبال سرویس عالی تبدیل pdf به ایبوک یا ePub هستید، فایل pdf خود را از طریق فرم ثبت سفارش بارگذاری کنید و از خدمات تبدیل pdf به ePub ترجمک بهره ببرید.
ترجمک به تیم مجهزی از دست اندرکاران چاپ و نشر (مثل ویراستار، قالب بند، حروفچین، طراح رو و پشت جلد، کد نویس و متخصص استایل شیت و مبدل فرمت) مجهز است و تبدیل تمامی قالب های ایبوک به همدیگر را به شیوه ای حرفه ای و بدون خطا انجام می دهد.

می توانید تبدیل فرمت pdf به ePub را به ترجمک سپرده، فایل ePub عالی برآیند کار را به همراه css اختصاصی خود تحویل بگیرید. در صورت درخواست مشتری، خدمات DRM نیز انجام می شود.

توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست

نحوه دیجیتال سازی – لذا گزینه کارآمد، دیجیتال‌سازی اسناد و تبدیل بایگانی کاغذی به الکترونیکی و مدیریت صحیح آن است. تحلیل وضعیت دیجیتال سازی منابع شنیداری در آرشیوهای سازمان – تبدیل منابع آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به دیجیتال
دیجیتال‏سازی: یکی از روشهای عمده، ساخت آثار دیجیتالی است. به زبان ساده، دیجیتال‏سازی تبدیل هر نوع محمل ثابت یا آنالوگ (مانند کتاب، مقاله‌های نشریات، عکس) به داده و متن دیجیتال اطلاق می شود.
دیجیتال سازی اسناد – با تبدیل همه اسناد کاغذی و دیجیتال به محتوای دیجیتالی قابل استفاده و ارسال مستقیم آن به برنامه های دارای قابلیت جستجو و ویرایش اسناد به بهینه شدن بهره وری سازمان شما کمک می شود.

نحوه دیجیتال سازی

تبدیل بایگانی سنتی به محتوای کارآمد دیجیتال – دیجیتال سازی دفتر اسناد قدیمی، تبدیل و دیجیتال سازی پرونده های مدارس، بانک ها، ادارات و سازمان ها، تجربه دیجیتال روی مطالب کاغذی، مراحل اسکن اسناد و مدارک و پرونده ها، استفاده از OCR برای دیجیتال کردن و تبدیل اسناد بحث می شود.
مراحل اسکن اسناد و مدارک از کاغذی تا دیجیتالی | گردآوری – آماده سازی – اسکن – فرآیند های پس از اسکن – نمونه اسکن – انتقال فایل ها – بازگرداندن اوراق فیزیکی. … مراحل اسکن اسناد و مدارک که ما برای تبدیل کاغذ به فایل دیجیتالی انجام می دهیم.
دلایل دیجیتال سازی پرونده های بایگانی – فایل های دیجیتال نسبت به اسناد فیزیکی در مواردی مناسب تر است و دیجیتالی سازی پرونده های بایگانی برای ایجاد امکان جستجو ویرایش مدارک و دستری راحتتر انجام می شود و دبیرخانه کاغذی و فیزیکی را به فایل های دیجیتالی تبدیل و مدیریت خدمات اسناد الکترونیکی راحتتر می شود.
اما در مجموع در همه بایگانی ها ساماندهی اسناد در دو بخش فیزیکی و الکترونیک وجود دارد و در این بخش اسناد بصورت فیزیکی دریافت و پس از انجام عملیات آماده سازی و اسکن اسناد و مدارک، پرونده ها تبدیل به فایل دیجیتال می گردند و در صورت لزوم میکروفیلم اسناد نیز تهیه میگردد.

نحوه دیجیتال سازی کتاب و مدارک

تبدیل و دیجیتال کردن پرونده ها و اطلاعات فیزیکی امکان اعمال سطح دسترسی و میزان دسترسی به پرونده ها و پوشه ها را فراهم می سازد و آرشیو الکترونیک پرونده های پزشکی برای دسترسی سریع به اطلاعات مهم است. این تغییر در سیستم پاسخگویی به بیماران می تواند بسیار کارآمد باشد.
فرآیندهای فیزیکی مقدار قابل توجهی از زمان روزانه یک دفتر پزشکی را دربرمی گیرند و هزینه های اجرایی را افزایش می دهد؛ اسکن و دیجیتال سازی پرونده های پزشکی موجب دسترسی سریعتر به اطلاعات بیماران می شود و اسکن اسناد و مدارک برای دیجیتال کردن اسناد لازم است و از نرم افزار OCR برای تبدیل متن کاغذی به متن دیجیتال استفاده می شود.
اسکن مدارک و آرشیو دیجیتال. اسکن اسناد، مدارک و پرونده های واحدهای مختلف هر شرکت و سازمانی در هر ابعاد فعالیتی, علاوه بر حفظ اطلاعات موجب دسترسی راحتتر می شود و عمده مشکل شرکت ها و سازمان ها دسترسی به مکاتبات فیزیکی گذشته است که با اسکن و دیجیتال سازی رفع می شود.
تبدیل پرونده فیزیکی به دیجیتال سازی – خدمات آرشیو الکترونیک لازم است بنابراین آرشیو دیجیتال آرشیوی است که اسناد الکترونیک به منظور حفاظت و نگهداری دائمی در مخزن دیجیتال و امکان دسترسی کاربران در هر لحظه به اسناد با تعیین حقوق دسترسی مناسب; افزایش ایمنی فیزیکی پرونده ها و اسناد; حفظ و پاکیزگی محیط زیست می گردد.

دیجیتال سازی آرشیو

دیجیتال سازی – اطلاعات یکی از ارزشمندترین منابع سازمان‌ها بوده و روند رو به رشد آن، لزوم حفظ، دیجیتال سازی و دسترس پذیری سریع از طیق OCR را ایجاد کرده است و در چنین شرایطی هزینه رجوع به برگی از اسناد در میان انبوه پرونده‏ ها کم شده و لذا گزینه کارآمد، دیجیتال‌سازی اسناد و تبدیل بایگانی کاغذی به الکترونیکی و قابل جستجو و ویرایش می گردد.
تبدیل پرونده فیزیکی به دیجیتال سازی، اسکن مدارک با کامپیوتر، نمونه قرارداد اسکن پرونده ها، اسکن اسناد، اسکن مدارک چیست، نرم افزار بایگانی دیجیتال، اسکن پرونده های اداری، نرم افزار بایگانی اسناد اسکن شده، پروژه اسکن اسناد از واژه های کلیدی جستجو شده در مورد تبدیل دیجیتال است.
مدیریت مستندات – این تعریف سازمانی، ناشی از تئوری سازی اولیه بایگانی‌ها و سیستم‌های ثبت دیجیتال است که شامل کنترل‌های دسترسی مبتنی برسطح دسترسی است و ازینرو مدیریت هر سوابق فیزیکی و الکترونیکی را مد نظر دارد همچنین در طول چرخه عمر پرونده، مسائل مربوط به امنیت، حفظ حریم خصوصی، دسترسی سریع و دسترس پذیری، OCR و تبدیل دیجیتال انجام می شود.

اسکن اسناد پزشکی

پس از اسکن اسناد، به طور خیلی ساده مدارک کاغذی طی پروسه ای اسکن و به تصاویر دیجیتال تبدیل می شوند. سپس تصاویر دیجیتال پرونده های پزشکی با OCR به متن قابل ویرایش و جستجو تبدیل می شود که می تواند سبب کاهش مقدار ذخیره سازی پرونده های فیزیکی شود و در پایگاه داده مربوطه ذخیره می شود.
تدوین راهبرد مدیریت اسناد الکترونیکی: برنامه دولت الکترونیکی، طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت. اسناد، پیش نیازهای تبدیل و پردازش منابع دیجیتال، تضمین می شود که همه پرونده های فیزیکی در دفتر ثبت اسناد ذخیره و سپس اسکن و تبدیل OCR شده و به صورت متن قابل ویرایش و جستجو در بانک اطلاعاتی ذخیره می شود.
اسکن اسناد و پرونده های وام بانک ها از طریق اسکن اسناد و مدارک که ابتدا پرونده های وام و تراکنش های مشتری بانک اسکن شده، سپس OCR می شود و به صورت فایل متنی و قابل ویرایش در صفحه گسترده اکسل ذخیره می شود. سپس فایل های اکسل به بانک اطلاعاتی اکسس منتقل می شود و به برنامه بانک وصل می شود.
پرونده های کاغذی بیمار در مقایسه با پرونده های دیجیتال (اسکن شده) به صورت تبدیل اسناد پزشکی کاغذی به دیجیتال تبدیل می شود. آماده سازی اسناد پزشکی برای شروع فرآیند پروژه اسکن اسناد پزشکی، با تبدیل OCR موجب دسترس پذیری بالا و امکان جستجوی پرونده های بیمارستانی با واژه های کلیدی مختلف می شود.

سند بانکداری و تحول دیجیتال

تبدیل اسناد بانکداری، پرونده های وام و جعاله، ضمان های مالی و خیارات و اسناد بانکی به پرونده های دیجیتال انجام می شود. تحول دیجیتال در حوزه بانکداری، مدل کسب و کار، نحوه ارتباط و تعامل با مشتری، فرآیندهای است که با دیجیتال سازی موجب تسریع فعالیت می شود.
خدمات اسکن – فرآیند تبدیل داده های فیزیکی به داده های دیجیتالی، داده های خام را تولید نموده که این داده ها از طریق اسکن اسناد کاغذی و تبدیل OCR به اسناد و متن دیجیتال قابل جستجو انجام می شود. خدمات تخصصی اسکن و تصویربرداری از پرونده ها، اسناد و مدارک در سازمان های مختلف با استفاده از اسکنرهای الران خودکار با سایز مختلف و ذخیره سازی و تحویل مستندات اسکن شده در بانک های اطلاعاتی و تلفیق با برنامه اختصاصی بانک و شرکت ها و تحویل برروی CD ، DVD و یا Hard انجام می شود.
مدیریت آرشیو الکترونیکی – تبدیل الکترونیک | مدیریت آرشیو الکترونیکی, یکپارچه سازی, اتوماسیون اداری, دورکاری مهم است و ضرورت حفظ و نگهداری فیزیکی و الکترونیکی این اسناد موجب به وجود آمدن تبدیل دیجیتال می شود و پس‌ازآنکه یک ساختار و یا پرونده در سیستم آرشیو طراحی شد، برای ورود داده سندها و فرم نمایش تنها برای دیدن اسناد است بدون آنکه بتوان آنها را تغییر داد.

اسکن اسناد

اسکن نقشه, اسکن کتاب, اسکن طولی, ایجاد آرشیو دیجیتال, بایگانی الکترونیکی, ارائه خدمات اسکن پرونده های پزشکی ، مالی ، حقوقی و تحصیلی و تبدیل OCR برای تبدیل به متن قابل ویرایش و جستجو انجام می شود. خدمات اسکن حرفه ای اسکن اسناد و مدارک پرسنلی. اسکن اسناد و مدارک پزشکی. اسکن اسناد و مدارک حقوقی. اسکن اسناد و مدارک مالی. اسکن اسناد و مدارک آموزشی. اسکن اسناد و مدارک پژوهشی.
اسکن اسناد و مدارک -خدمات اسکن اسناد – اسکن اسناد و مدارک با رعایت اصول و کیفیت عالی. اسکن اسناد اداری، مالی، پزشکی و سایر مدارک با دستگاه های مجهز و پرسنل مجرب و تبدیل محتوای فیزیکی به محتوای دیجیتال قابل ویرایش و جستجو انجام می شود. خدمات اسکن اسناد شامل ایجاد اسناد دیجیتال و کامپیوتری برای دسترس پذیری بهتر، جستجو و بهره وری بالاتر است.

خدمات اسکن مورد نیاز در هر شرکت و سازمانی

معمولا” شامل اسکن اسناد و پرونده پرسنلی و اسکن مدارک و پرونده های مختلف فیزیکی است و اسکنر های پیشرفته مدارک (Document Scanner) آماده ارایه خدمات اسکن به شما می باشد.
خدمات اسکن، خدمات اسکن کتاب، اسکن اسناد، قیمت اسکن مدارک، خدمات اسکن سه بعدی، اسکن پرونده های اداری، اسکن و تبدیل مدارک فیزیکی به دیجیتال، تبدیل پرونده فیزیکی به پرونده دیجیتال، تبدیل مدارک و کتاب های کاغذی به متن کامپیوتری قابل جستجو ویرایش از واژه های کلیدی مهم است که پوشش داده می شود.